جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۱۰۰۰ دستگاه کانکس و ۲۰ هزار چادر برقدار شده‌اند
04 دی 1396 - 13:26
شناسه : 3025
2
مدير عامل شركت توزيع برق كرمانشاه در گفتگو با طلوع: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از ارسال ۱۰۰۰ دستگاه کانکس در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

پ
پ

مهندس مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار طلوع، به شرح اقدامات این شرکت در ۴۰ روز پس از حادثه در مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: پس از وقوع زلزله خاموشی‌های گسترده‌ای در سطح استان اتفاق افتاد که شهرستانهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی ۱۰۰درصد خاموش شدند .

 مرادی‌مجد با اشاره به اینکه از ۲۴۰فیدر خط تامین کننده برق استان ۱۴۱ فیدر قطع شده بود، تصریح کرد: شهرستانهای دالاهو، گیلانغرب ، جوانرود ، پاوه و کرمانشاه نیز از ۳۰ تا ۶۰ درصد خاموشی داشتند که در مجموع حدود ۶۰ درصد برق استان با مشکل مواجه شده بود.

 وی افزود: همزمان با خاموشی برق بعداز وقوع زلزله همکاران ما در شهرستانهای مختلف فعال شدند و در طی ۲۴ ساعت اول برق تمام شهرستانها بجز ۲۴۳ روستای سرپل‌ذهاب که برق ۴۵ ایستگاه پمپاژ آب روستایی را نیز تامین می کردند وصل شد. در روزهای دوم تا چهارم نیز به ترتیب همه روستا ها برقدار شدند و عملا دیگر برای تامین برق مشکلی نداشتیم.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: در این حادثه حدود ۸۰۰ کیلومتر خط فشار متوسط، ۴۰۰کیلومتر خط فشار ضعیف ، ۲۸۰دستگاه ترانسفورماتور توزیع آسیب دید که به صورت اضطراری تعمیر و یا تعویض گردیدند.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله از استانهای معین تقاضای نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات گردید که خوشبختانه ۱۵ شرکت توزیع نیروی برق استانهای کشور با اعزام اکیپهای عملیاتی بیش از ۳۵۰ نفر نیروی ماهر ومتخصص در برق در این ایام با شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همکاری داشتند. همچنین از تمامی ظرفیت پیمانکاران استان نیز استفاده شده است.

 مرادی مجد میزان خسارات وارد شده به شبکه های توزیع استان را ۳۳/۵ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر بازیابی شبکه های توزیع برق شهرستان‌های زلزله زده در کوتاه مدت اقدام به برقرسانی به چادرهای اسکان اضطراری از روز دوم کردیم و تا کنون علاوه بر۷۰ درصد جمعیت روستایی که در داخل محوطه منزل خود چادر برپا کرده‌اند و از برق منزل خود استفاده می نمایند ، ۲۰ هزار چادر در شهرستان سرپل ذهاب ، قصرشیرین و ثلاث باباجانی برقدار شده اند.

وی در خصوص برنامه شرکت برای برق رسانی به کانکس ها گفت: کانکس ها به دو شکل تجمیعی و انفرادی نصب می‌شود که در بخش روستایی بیشتر انفرادی است و معمولا برق از چادری که قبلا برقدار بوده و یا منزل خود فرد گرفته می شود اما در کانکس های تجمیعی توسط یکی از ارگانهای خدمات رسان از جمله: سپاه، ارتش ، هلال احمر و بنیاد مسکن مقرر شده است که با هماهنگی قبلی محل اعلام شود که تدابیر لازم دیده شود اما چون این هماهنگی ها صورت نمی گیرد گاهی اوقات باعث اتلاف وقت و نارضایتی های مردمی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از برقدار شدن ۱۰۰۰ دستگاه کانکس خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۰ کانکس در شهرستان سرپل ذهاب و ۳۰۰ دستگاه در ثلاث باباجانی واقع شده اند .

 وی افزایش بی رویه برق در مناطق زلزله زده را یکی از مهم ترین چالشهای منطقه عنوان کرد و گفت: افزایش بی‌رویه برق شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به بیش از ایام قبل زلزله به دلیل استفاده ازبخاری های برقی ( هیترهای پر مصرف) که به عنوان تنها منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد مصرف برق را ۳ برابر کرده است .

 مرادی مجد تاکید کرد: مصرف برق به تنهایی برای روشنایی، گرمایشی و پخت و پز با توجه به اینکه این شبکه‌های برق رسانی بصورت اضطراری احداث شده است و ظرفیت بالایی ندارد باعث سوختن فیوز و کابل‌های تغذیه کننده شده است. این امر عامل ایجاد حوادث برق‌گرفتگی، آتش سوزی و نهایتا قطع برق در کمپ ها خواهد شد. البته این مخاطرات از طریق راه های مختلف از جمله رادیوی محلی، ارسال پیامک ؛توزیع بروشور ؛ نصب بنرهای مختلف و رسانه های مختلف به مردم اطلاع رسانی شده است.

وی به فشار نقطه ای شبکه در این مناطق اشاره کرد و گفت: چون شبکه توزیع در مناطق تجمع چادر ها و کانکسها در مناطق زلزله زده گستردگی بالایی ندارد و بار مصرفی بر یک نقطه وارد می شود، روزانه چند ترانسفورماتور برق به خطوط شبکه ما دراین مناطق اضافه می شود که نهایتا موجب خواهد شد که خط تغذیه را تقویت کنیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.