پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

با دیدن “غریق” قهرمان‌ بازی درنیاورید!
24 مرداد 1396 - 10:24
شناسه : 303
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

یک غواص کرمانشاهی از افراد خواست هنگام مشاهده فرد در حال غرق‌شدن قهرمان‌بازی در نیاورده و وارد آب نشوند.

پ
پ

بهمن پرورش در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنامنطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه در فصول گرم سال تمایل افراد برای شنا بیشتر است، گفت: در این بین افرادی هستند که به جای استخر اقدام به شنا در آب‌های آزاد می کنند که این امر بسیار خطرناک بوده و اکثر اوقات موجب غرق شدن افراد می‌شود.

این غواص با اشاره به اینکه شنا در استخر با آب‌های آزاد تفاوت زیادی دارد، اظهار کرد: استخر محیطی محصور است که آب روشن دارد و امنیت آن تضمین شده است، ولی آب‌های آزاد این شرایط را نداشته و هر آن در این محیط‌ها جان انسان می تواند در معرض تهدید قرار گیرد.

پرورش با بیان اینکه شناگران ماهر و قهرمانان زیادی را از آب‌های آزاد بیرون آورده، گفت: متاسفانه شناگران حرفه‌ای مغرور مهارت شنای خود شده و بدون توجه به اخطارها وارد آبهای آزاد می‌شوند و بسیاری از آنها در این آبها جان خود را از دست می‌دهند. 

وی دلیل غرق شدن شناگران در آب های آزاد را عمدتا خستگی و اسپاسم عضلانی عنوان کرد و افزود: شنا در آب های با وسعت زیاد برای هر شناگری حتی شناگران حرفه‌ای نیز خطرناک است و شرایط شنا در آبهای آزاد بگونه‌ای است که در بسیاری موارد مهارت شنا نیز به کار نمی‌آید.

این غواص کرمانشاهی گفت: پیکر افراد زیادی را از آب های آزاد بیرون آورده‌ام که بسیاری از این افراد شناگران حرفه ای بوده اند که آمادگی بدنی خوبی هم داشته اند، ولی متاسفانه اسیر آب‌های آزاد شدند.

پرورش با بیان اینکه طی سالهای فعالیتش ۵۰ غریق را به صورت دو نفری از آب بیرون آورده گفت: متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم افراد با دیدن فرد در حال غرق شدن برای نجات او به آب می زنند و خود نیز در آب گرفتار شده و غرق می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا درخواست می کنم افراد هنگام مشاهده فرد در حال غرق شدن احساسات خود را کنترل کرده، قهرمان بازی درنیاورده و وارد آب نشوند.

پرورش تصریح کرد: بهترین روش برای نجات جان افراد گرفتار در آب این است که افراد یک طناب یا شی شناور مانند تیوب را به طرف فرد در حال غرق‌شدن پرتاب کنند.

این غواص کرمانشاهی با بیان اینکه حدود ۱۸ سال است که به صورت حرفه‌ای غواصی می‌کند، گفت: تاکنون در ۲۲ استان و ۹۸ شهر ایران عملیات امداد و نجات داشته‌ام.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۹ نفر را به صورت زنده نجات داده ام، گفت: بیشتر این افراد کسانی بودند که در عملیات‌های امداد و نجات و در پی یافتن غریق بوده‌اند.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندانشان بوده و از ورود آنها به آبهای آزاد خودداری کنند و اظهار کرد: اگر خانواده‌ها به آمار جسدهایی که از آب بیرون کشیده‌ام توجهی بکنند، هرگز اجازه نمی‌دهند عزیزانشان حتی به این آب‌ها نزدیک هم بشوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.