شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

نگرانی ساکنین بافت‌های فرسوده کرمانشاه با شروع بارندگی‌ها / آبفا: فاضلاب و آبهای سطحی بافت قدیمی جمع آوری می‌شود
17 دی 1396 - 1:32
شناسه : 3297
1
طلوع گزارش می‌دهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، جمع آوری فاضلاب مناطق بافت فرسوده را از مهم‌ترین چالش ها و مشکلات در سطح شهر ذکر کرد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع؛ با شروع بارندگی‌ها بسیاری از شهروندان ساکن در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر کرمانشاه نگران وضعیت زندگی خود و به ویژه عبور و مرور در این ایام هستند.

مهدی رشیدپور مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، جمع آوری فاضلاب مناطق بافت فرسوده را از مهم‌ترین چالش ها و مشکلات در سطح شهر ذکر کرد و اظهار داشت: جمع آوری فاضلاب این مناطق به‌دلیل بافت شهری و قدیمی و همچنین موقعیت توپوگرافی خاص آن با مشکل مواجه است.

رشید پور با اشاره به اینکه کانال های فاضلاب به روش تله سنگ از معابر بسیار کم عرض و بعضاً در زیر منازل مسکونی جریان دارد، افزود: این کانال‌ها در فصل بارندگی بدلیل اشتراک با آبهای سطحی سبب گرفتگی و نهایتاً بازگشت به منازل ساکنین این مناطق می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، جمع آوری آب های سطحی را از اختیارات شهرداری ها دانست و افزود: تداخل آب های سطحی و روان آب ها با کانال های فاضلاب، شهرداری و آبفا را درگیر مشکل نموده است.

رشیدپور گفت: جلسات متعدی با همکاران شهرداری برگزار شده است که در نهایت مقرر شد تا با توافق و تامین اعتبارات لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری کرمانشاه، این پروژه به‌صورت مشترک طراحی و اجراء شود.

مدیریت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه اظهار داشت: با توافقی که با شهرداری صورت گرفته است، این پروژه با تامین اعتبار از سوی هر دو دستگاه شهرداری و آبفا انجام شود و شرکت آب و فاضلاب به‌عنوان مجری طرح از طریق پیمانکاری پروژه را عملیاتی کند.

وی گفت: انجام طراحی و مطالعات این پروژه از سال ۱۳۹۴ صورت گرفته است. اما به‌دلیل بار ترافیکی و عدم مجوز برای انجام، این پروژه با توقف روبرو شد که نهایتاً در آخرین جلسه‌ای که با دستگاه‌های ذیربط برگزار گردید، در شورای ترافیک و فرمانداری به این نتیجه منجر شد که عملیات اجرایی این پروژه در آذر ماه سالجاری آغاز شود.

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه افزود: با هماهنگی شهرداری و پلیس راهور، کار حفاری و لوله گذاری آغاز شده است که در طول روز، به دلیل مشکلات زیاد و ترافیکی خاص در این منطقه، یک لاین خیابان برای تردد باز است و در لاین دیگر کار اجرایی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: برای تسریع در کار، در طول شب هر دو لاین خیابان بسته می شود تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.

رشیدپور تصریح کرد: این پروژه به طول حدود ۸۰۰ متر با لوله ۱۰۰۰ میلیمتری، قرار است ظرف مدت ۳ ماه انجام شود که البته این مهم بسته به شرایط جوی دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهر کرمانشاه اظهار داشت: از این مقدار تاکنون بیش از ۲۰۰ متر آن به انجام رسیده است و از مردم خواست می‌شود؛ با شرکت آب و فاضلاب همکاری کنند تا در زمان مقرر این پروژه مهم و حیاتی را در منطقه که با مشکل فراوانی در فصل بارندگی مواجه است، برای همیشه برطرف کنیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.