پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

جعفری: ۴۰۰۰ نفر در آزمون سراسری قرآن ثبت نام کردند / عباسیان: ماموریت اوقاف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن است
18 دی 1396 - 9:15
شناسه : 3337
0
نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان با موضوع آزمون سراسری قرآن کریم کرمانشاه برگزار شد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، نشست مشترک مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام آیت عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تاکید کرد و گفت: سازمان اوقاف طرح تربیت ۱ میلیون نفر را طی ۴ سال اول در دستور کار قرار داد و طی دو سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ در اوقاف طرح تربیت حافظان قرآن کلید خورد، یادآور شد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار نفر تا کنون در طرح حافظان شرکت کردند.

حجت الاسلام عباسیان افزود: حدود ۵۰۲ کلاس حفظ در سطح استان داریم و نزدیک ۳۰۰ مربی در دوران آموزشی تربیت مربی برای این امر آموزش دیده اند.

وی ابراز داشت: در حوزه اوقاف در ثبت نام تا الان مقام اول کشور را کسب کردیم که حدود ۲ هزار و ۷۸۷ نفر از طریق کلاسهای اوقاف در این آزمون ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۰ نفر خانم و ۶۲۷ نفر آقا بوده اند.

عباسیان بیشترین ثبت نام را مربوط به اسلام آبادغرب دانست و گفت: پس از این شهرستان، کرمانشاه و پاوه به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار آزمون اوقاف و ارشاد اسلامی در هم ادغام شده است، گفت: ثبت نام آزمون قرآن در شهرستانهای زلزله زده استان کرمانشاه ۱۰۰ درصد رایگان بوده است.

عباسیان ابراز داشت: در این آزمون سال ۹۴ رتبه دوم و سال ۹۵ رتبه اول را کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: ثبت نام در آزمون قرآن کریم از تاریخ ۱۰ آذر ثبت نام آغاز شد و تا تاریخ ۳۰ دیماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز داشت: همچنین این آزمون در روز پنج شنبه ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری این اقدام برای اولین بار به صورت مشارکتی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» برگزار کنیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: حدود ۳ گروه اعم از قرآن آموزان، مربیان موسسات قرآنی اوقاف و مدیران موسسات می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی در ادامه گستردگی رشته ها را ۲۴ مورد عنوان کرد و ابراز داشت: تا این زمان استقبال شرکت کنندگان در این آزمون در حد چشمگیری بوده است و استان کرمانشاه رتبه دوم را تا کنون در بین کشور کسب کرده است.

این مسئول با تاکید بر توجه بیشتر به مفاهیم قرآن کریم گفت: تا کنون حدود ۳ هزار و ۷۵۱ مورد ثبت نام در استان داشتیم که ۷۵ درصد آن خانم ها بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.