شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20795 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه

اظهارات متناقض مسئولان در تامین کانکس برای زلزله زدگان / نیک‌کردار:  ۱۰ هزار کانکس تحویل دادیم/ فلاحت پیشه: مردم هنوز در سرما به سر می‌برند
18 دی 1396 - 9:52
شناسه : 3340
1
گزارش طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از تحویل ۹۵۵۰ کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، با وجود گذشت قریب به دو ماه از زلزله ویرانگر ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در استان کرمانشاه می‌گذرد، زلزله زدگان شهرهای مختلف استان همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

سرمای شدید هوا، باران و برف این روزها زندگی را بر زلزله زدگان سخت کرده و با وجود ادعای مسئولان مبنی بر تامین حجم بالای کانکس برای زلزله زدگان اما، گزارشات میدانی خبرنگار طلوع از شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه حکایت از آن دارد که بسیاری از زلزله زدگان همچنان در چادر روزگار می‌گذرانند و وضعیت بسیار سختی دارند.

رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در این خصوص با اشاره به تحویل ۹۵۵۰ کانکس در مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی برای تحویل کانکس وجود ندارد و تحویل کانکس‌ها تقریبا به روز شده است.

وی با بیان اینکه تعهد سپاه مبنی بر ساخت و تحویل ۸ هزار کانکس به پایان رسیده است، گفت: برآورد صورت گرفته نشان می‌دهد که دو هزار کانکس دیگر نیاز است. این دو هزار مورد برآورد ما است و تقاضایی نداشته‌ایم و امکان دارد مابقی افراد به جای کانکس تمایل به دریافت کمک بلاعوض داشته باشند.

وی افزود: با ادامه این روند و به روز شدن تحویل کانکس پرونده اسکان موقت تا پایان دی ماه در مناطق زلزله زده استان بسته می‌شود.

وی با اشاره به آوار برداری ۹ هزار واحد در مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ دستگاه ماشین آلات آواربرداری در منطقه مستقر است.

خواجه ای تصریح کرد: آواربرداری مرحله‌ای حساس است و باید با دقت بالا انجام شود، زیرا برخی مصالح و نیز برخی وسایل به جای مانده زیر آوار مجددا قابل استفاده هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۷۰ واحد در مناطق زلزله زده پی کنی شده، ۲۳۳ واحد بتن ریزی صورت گرفته، ۲۸ واحد دیوار چینی انجام شده و شش واحد هم به مرحله نصب سقف رسیده‌ است.

خواجه‌ای همچنین از تعمیر شش هزار واحد مسکونی تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: ۱۸۰۰ واحد دیگر نیز در دست تعمیر است.

وی در ادامه از معرفی ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و احداثی به بانک جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: ۸۵۰۰ واحد عقد قرارداد انجام داده‌اند.

خواجه‌ای تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد تعمیری و احداثی کمک بلاعوض خود را دریافت کرده‌اند.

این اظهارات در حالیست که حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته است:  متاسفانه ناآرامی ها و اعتراضات روزهای اخیر فراموشی زلزله زدگان کرمانشاه را به همراه داشت و شاهد کوتاهی کارشناسان و متولیان امر در انجام وظیفه خود هستیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس گزارش های واصله کانکس بخشی از روستاهای دالاهو، گهواره و سرپل ذهاب تامین نشده و مردم هنوز در سرما به سر می برند.

وی ادامه داد: هر چند مقرر شد برای همه افرادی که در زلزله اثاث منزل‌شان تخریب شده، وام ارائه شود اما متاسفانه در این رابطه سلیقه ای عمل شده و این موضوع در حد یک ادعا باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات داخلی زلزله کرمانشاه و امدادرسانی به زلزله زدگان تحت شعاع قرار گرفت و برخی از مسئولان و مدیران از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی ادامه داد: مردم کرمانشاه نسبت به عدم تحقق وعده های داده شده گلایه دارند و به عنوان یک مطالبه عمومی باید پیگیری مشکلات آنها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اسلام غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه نسبت به این مهم بی توجهی شود به طور قطع در هفته آینده نمایندگان استان این موضوع را در قالب سوال و تذکر از وزرا پیگیری خواهند کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفته است: با تعهد قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و کمک‌های مردمی ۱۰ هزار کانکس برای روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه تهیه شده است.

مجتبی نیک‌کردار، با اشاره به اسکان موقت در روستاها اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در روستاها ۸۱۰۰ کانکس تعهد داده را انجام داد و با ۲۰۰۰ کانکس اهدایی مردم در مجموع ۱۰ هزار کانکس برای روستاها تهیه شد و اکنون بنیاد مسکن در حال لکه‌گیری در روستاها است و بنابراین اسکان موقت روستاها تا یک هفته آینده به اتمام می‌رسد.

نیک‌کردار با بیان اینکه در شهرها غیر از سرپل‌ذهاب که دارای ساختمان‌های تخریبی بسیاری است مابقی شهرها مشکلی ندارند گفت: گروهی درخواست تسهیلات پنج میلیون تومانی بلاعوض را داشته‌اند و گروهی دیگر درخواست کانکس کرده‌اند که تاکنون ۱۰۰۰ مورد تحویل شده و عملیات تحویل کانکس همچنان ادامه دارد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در شهر سرپل‌ذهاب تعداد بسیاری درخواست تسهیلات بلاعوض داشته‌اند و بنابراین باید این تسهیلات پرداخت شود و در نهایت افراد باقی‌مانده کانکس را دریافت کنند و البته به طور همزمان کانکس نیز درحال توزیع است.

وی با بیان اینکه امید داریم اسکان موقت شهر سرپل‌ذهاب حداکثر تا یک ماه آینده به پایان برسد افزود: ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات بلاعوض برای اسکان موقت هستند که به مرور در حال دریافت هستند.

نیک‌کردار با بیان اینکه مستأجرانی که منزل آن‌ها تخریب شده باشد تسهیلات بلاعوض یا کانکس دریافت می‌کنند گفت: مستأجرانی که منزل آنها آسیب جزئی دیده و تعمیری است با هزینه تعمیر به منزل خود بازمی‌گردند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.