پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

آب روستایی درنقاط زلزله زده هنوز هم مشکل دارد/کمبود سرویس بهداشتی
19 دی 1396 - 14:18
شناسه : 3424
1
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، کمبود سرویس بهداشتی و حمام را از نگرانی‌ها در نقاط زلزله زده دانست و گفت: آب روستایی هنوز هم با مشکل مواجه است.

پ
پ

ابراهیم شکیبا در خصوص خدمات معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طی زلزله اخیر گفت: نظام سلامت در همان ساعات اول زلزله، بنابه رسالت خود در مناطق زلزله زده حضور یافت.

وی افزود: در بحث انتقال مجروحین نقاط زلزله زده، به لطف خدا یک مورد مرگ در حین انتقال نداشتیم که افتخاری در کارنامه نظام سلامت استان کرمانشاه محسوب می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در همان ساعات اول، شرایط فراهم شد که تمام زلزله زدگان واکسن کزاز بزنند.

اعزام ۳۵ تیم سیار نظام سلامت به روستاهای زلزله زده

شکیبا ادامه داد: ۳۵ تیم سیار به تمام روستاها و شهرهای زلزله زده از همان ساعات اول اعزام شدند. همچنین داروی رایگان، شیرخشک، پد بهداشتی و پوشک بچه ها در اختیار آنها قرار  گرفت.

وی گفت: یکی از دغدغه های روزهای اول ما آب بود و معتقد بودیم که اگر آب وصل شود، حتما با آلودگی و کدورت همراه خواهد بود، لذا بنرهایی نصب کردیم که «آب غیر قابل شرب است» تا بعد از اتصال مشکلی پیش نیاید.

انجام آزمایشات میکروبی و کدورت‌سنجی برای اطمینان از سلامت آب

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به محض وصل آب شرایطی را فراهم کردیم و آزمایشات میکروبی، کدورت سنجی و… را بلافاصله انجام دادیم.

وی در خصوص دفن احشام تلف شده نیز در نقاط زلزله زده گفت: با کمک دامپزشکی در همان روزهای اول حدود ۱۰۰ درصد دام های تلف شده، دفن بهداشتی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در همان روزهای اول به دنبال برقراری نظام بهداشت در منطقه بودیم و علی رغم خسارات وارده و اینکه  ۶۲ خانه بهداشت و ۲۲ مرکز درمانی ما در این مناطق تخریب شده بود، این نظام را سریعا برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: باید بهورز ما احیا می شد و فعالیت خود را آغاز می کرد و علی رغم اینکه نیروهای ستادی و بهورزهای ما خود مصیبت زده بودند، در خدمات رسانی به سایر زلزله زدگان همت کردند.

راه ‌اندازی تمام مراکز بهداشت نقاط زلزله زده ظرف ۶ روز پس از حادثه

شکیبا گفت: در ششمین روز پس از زلزله تمام مراکز بهداشت ما در نقاط زلزله زده دایر بود و این افتخاری بود که سازمان بهداشت جهانی این موضوع را افتخار نظام سلامت در منطقه عنوان کردند.

وی تصریح کرد: در هیچ یک از زلزله های کشورهای اطراف و حتی داخل کشور، در زلزله ای به این وسعت با این سرعت خانه های بهداشت دایر نشده است و این موضوع در منطقه بی نظیر است.

کمبود سرویس بهداشتی و حمام

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، یکی از نگرانی ها را کمبود سرویس های بهداشتی و حمام در مناطق زلزله زده دانست و گفت: دفع غیراصولی فاضلاب سرویس های موجود نیز از دیگر نگرانی های ما است که ممکن است سبب شیوع بیماری های واگیردار شود اما تا این لحظه خوشبختانه هیچ موردی در این زمینه نداشتیم.

وی به خدمات سایر دستگاه های امداد رسان در نقاط زلزله زده اشاره کرد و گفت: همه این دستگاه ها پای کار بودند و از تهیه کانکس تا وصل آب و برق و… به یاری این دستگاه ها و نهادها انجام شد، اما چون حجم کار خیلی بالاست ممکن است مقداری طول بکشد و هنوز شرایط به نحو مطلوب و استاندارد نرسیده است.

شکیبا از برخورد با ناقلین بیماری های واگیردار و جوندگان نیز خبر داد  گفت: ما نگران فصل گرما و شیوع اپیدمی ها در این زمینه هستیم، لذا باید هر چه سریعتر زیرساخت ها فراهم شود.

وی با اشاره به عملکرد آب و فاضلاب شهری و روستایی در نقاط زلزله زده گفت: آب و فاضلاب شهری انصافا خوب عمل کرد اما آب روستایی هنوز هم با مشکل مواجه است.

 

مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.