پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20789 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد

۱۵ خردادی ناتمام با مشکلاتی تمام عیار / نقص جانمایی یک ورزشگاه نیمه‌کاره
20 دی 1396 - 10:59
شناسه : 3484
1
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

ورزشگاه ناتمام ۱۵ هزار نفری ۱۵ خرداد از زمان افتتاح تاکنون همچنان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طلوع کرمانشاه، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۵ خرداد کرمانشاه خدمتی دیگر در زمینه توسعه ورزش استان کرمانشاه است که در زمینی به وسعت هفت هکتار با زیر بنای ۷۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

بر اساس اعلام مسئولان، بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان تنها برای ساخت ورزشگاه و بهره برداری زمین چمن و پیست دو میدانی آن هزینه شده است و برای راه اندازی بخش های دیگر اعتبار لازم است.

ورزشگاه ۱۵ خرداد مجموعه‌ی ورزشی بزرگ است و در صورت توجه و رسیدگی بیشتر قابلیت بهره‌برداری و استفاده در رشته‌های مختلف ورزشی را دارد و می‌تواند در توسعه ورزش استان سهم بسزایی داشته باشد.

این ورزشگاه امکاناتی چون برج‌های نوری استاندارد، صندلی‌های پلی اتیلن برای تماشاچیان، اسکوربورد تمام رنگی، اتاق تمرین داوران و مربیان، پارکینگ رو باز و… را داراست و قابلیت برگزاری مسابقات رسمی و لیگی فوتبال را دارد.

این ورزشگاه مقابل پالایشگاه نفت کرمانشاه ساخته شده و وزش باد از شرق به غرب باعث می‌شود که بوی نامطبوعی از سمت پالایشگاه، ورزشگاه را احاطه کند و این مسئله در زمان برگزاری مسابقات می‌تواند باعث آزار تماشاچیان و شرکت کنندگان شود.

جوهری مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان کرمانشاه معتقد است؛ از زمان تصمیم گیری برای  احداث و بهره برداری این ورزشگاه بیش از ۱۲ سال می‌گذرد و متاسفانه نه می‌شود شرکت نفت را جابه جا کرد و نه می‌شود مکان این استادیوم را تغییر داد باید از ابتدای این امر به چنین مسئله‌ای توجه می‌شد و حتی اگر این بحث هم عنوان شود اجرایی نخواهد بود.

بیژن کلهرنیا، مهندس عمران و عضو سازمان نظام مهندسی کرمانشاه معتقد است؛ این ورزشگاه به دلیل اینکه قبل از احداث نیز به عنوان یک مکان ورزشی برای مردم شناخته شده بوده و در گذشته به عنوان میدان اسب دوانی از آن استفاده شده است برای شناساندن نیازی به تبلیغ آنچنانی ندارد و دارای یک شبکه بزرگ از زمین‌هایی است که امکان توسعه پارکینگ را مهیا می‌سازد، از لحاظ بصری نیز بدلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه قره‌سو از چشم انداز ویژه‌ای برخوردار است.

وی می‌گوید: این باور در میان بعضی‌ها رواج یافته که بخاطر قرار گرفتن این ورزشگاه در بستر رودخانه‌ی قره سو و جنس خاک محدوده‌ی زمین ورزشگاه، امکان نشست زمین وجود دارد و به مرور زمین ورزشگاه تحمل سازه بزرگ خود را از دست می‌دهد؛ بسیارغلط است چرا که در ابتدای احداث این پروژه، گروه‌های بسیار تخصصی و مشاورین متخصص از نظر فنی و مهندسی بر این کار نظارت داشته اند و زمین انتخاب شده توسط آنها لایه لایه مورد بررسی قرار گرفته است و بارگذاری بر این زمین کمتر از مقاومت این مکان بوده است و از نظر محاسبات فنی جای هیچگونه نگرانی برای نشست زمین وجود ندارد و حتی اگر شبه‌ای هم از نظر خاک و پی بوجود بیاید مهندسین متخصص و ناظر بر این امر می‌توانند مداوم اندازه گیری کنند و تمهیدات لازم را بیندیشند هرچند این اطمینان وجود دارد که این پروژه قبل از احداث از لحاظ فنی کاملا بررسی شده است.

مسئولان راهور نیز معتقداند؛ بزرگ‌ترین مشکلی که امکان دارد از لحاظ شهری برای این ورزشگاه بوجود بیاید قرار گرفتن این استادیوم بزرگ در کنار نمایشگاه دائمی کرمانشاه است، چراکه برگزاری برنامه‌های اجرایی در هر کدام از اماکن ذکر شده باعث ایجاد خلل و بی‌نظمی در بلوار شهید بهشتی و نکته کور ترافیکی خواهد شد و امید است با پیگیری‌ها و پیشنهادات ارائه شده و بازشدن یک خروجی جداگانه در کمربندی شرقی که به بزرگ راه امام خمینی(ره) بالاتر از پمپ بنزین به سمت میدان شهدا منتهی می‌شود این معضل نیز برطرف شود و چنانچه این معبرهر چه سریعتر  راه اندازی نشود ممکن است نمایشگاه بهاره ما حتی با برگزاری یک مسابقه باعث آزار شهروندان و ایجاد مشکل در عبور مرور آنها شود.

البته بابررسی چگونگی وضعیت قطار شهری که باید با پیشرفته ترین امکانات ساخته شود این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که بدون بررسی‌های کارشناسانه و پیگیری‌های استانداری و وجود قطارشهری، ادغام خروجی نمایشگاه و ورزشگاه و ایجاد آلودگی‌های صوتی فراوان، نمی‌توان حق برخورداری را از مردم گرفت.

ارسلان حسینی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با اشاره به مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۵ خرداد کرمانشاه؛ می‌گوید: برای رفع نواقص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کرمانشاه به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین معتقد است؛ استادیوم ۱۵ هزار نفری ۱۵ خرداد کرمانشاه زمانی افتتاح شد که نباید افتتاح می‌شد، چراکه هنوز کاملا آماده بهره برداری نیست.

حسینی افزود: برآورد کرده‌ایم ۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نهایی این استادیوم بودجه نیاز داریم و قرار است پس از تکمیل نهایی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه و همه هیأت‌های ورزشی شهرستان به اضافه چند هیأت ورزشی استان را به آنجا انتقال دهیم.

گزارش از پریا امیری پریان

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.