شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مدیران باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران سر نترس داشته باشند
22 اسفند 1397 - 17:05
شناسه : 34874
0
معاون استانداری کرمانشاه: کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری "بکر" است/ مدیران مصرانه از سرمایه‌گذاران حمایت کنند طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تأکید بر اهمیت حمایت دولتی‌ها از سرمایه گذاران بخش خصوصی، گفت: مدیران باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران سر نترس داشته باشند و مصرانه از سرمایه‌گذاران حمایت کنند/هدایت حاتمی در جلسه شورای اشتغال شهرستان کرمانشاه که امروز(۲۲ اسفند) در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، به استراتژی کلان توسعه اقتصادی استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در استان چهار دغدغه جدی در حوزه اقتصادی داریم که اولین مورد آن به مقوله اشتغال مربوط می‌شود که در اهمیت، ضرورت و بایستگی آن شکی نیست

پ
پ

حاتمی از تورم بالا به عنوان دومین دغدغه جدی استان در حوزه اقتصادی یاد کرد و افزود: در حدود ۳۰ ماه گذشته استان کرمانشاه به عنوان استانی با بالاترین میزان تورم در کشور مطرح بود که از شش ماه گذشته این تورم مهار شده و امیدواریم شاهد تداوم این روند کاهشی بوده و استان کرمانشاه به استان های ارزان کشور تبدیل شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را سومین دغدغه جدی حوزه اقتصادی استان برشمرد و افزود: تا زمانی که متکدی در سطح استان داشته باشیم، هر چقدر هم رشد کنیم و به رفاه برسیم شیرینی آن را احساس نخواهیم کرد.

ترمیم اعتماد بین مردم و دولت یکی دیگر از دغدغه‌های جدی استان در حوزه اقتصادی بود که حاتمی از آن یاد کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: می‌دانیم که مشکلات زیاد است، نرخ بیکاری استان بالا است، درآمد سرانه پایین بوده و آمار طلاق خوشایند نیست و از نظر برخی دیگر شاخص ها هم عدد و رقم های خیلی خوبی نداریم، اما با همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم، کما اینکه در شش ماه گذشته استان کرمانشاه توانسته از رتبه نخست گرانترین استان کشور به رتبه دهم برسد.

حاتمی با بیان اینکه غرب کشور همواره جزو گرانترین مناطق کشور به شمار رفته افزود: استان کرمانشاه توانسته خود را از فهرست گرانترین استانها خارج کند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و به جایگاهی بهتر از متوسط کشوری برسیم.

 بیشترین  کاهش نرخ بیکاری در آمار اشتغال فصلی مربوط به استان کرمانشاه بوده

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین کاهش نرخ بیکاری در آمار اشتغال فصلی مربوط به استان کرمانشاه بوده، افزود: اگر مسئولین کشوری برای پایین آوردن نرخ بیکاری کشور روی چهار پنج استان اول تمرکز کنند، می توانیم شاهد کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در کشور باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برای کنترل نرخ بیکاری و رسیدن به نرخ معقول آن در کشور باید تلاش جدی و هوشمندانه داشته باشیم، افزود: با بهره گیری از فرصت ها می توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم، وگرنه رتبه اول بیکاری کماکان روی پیشانی ما می ماند.

 سال آینده قطعا کاهش نرخ بیکاری را در سطح استان خواهیم داشت

حاتمی تاکید کرد: سال آینده قطعا کاهش نرخ بیکاری را در سطح استان خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه و برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری در چهار جبهه کار را شروع کرده ایم، افزود: در نخستین جبهه که مربوط به بهبود فضای کسب و کار می شود، باید بگویم که وضعیت مناسبی نداریم.

وی با اشاره به رتبه ۳۱ استان کرمانشاه در حوزه فضای کسب و کار در گذشته افزود: چرا باید استانی مثل کرمانشاه با این همه مشکل بیکاری در رتبه ۳۱ فضای کسب و کار باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در فصل قبل از نظر فضای کسب و کار رتبه ۲۷ کشور را به دست آورده افزود: امیدواریم شاهد بهبود رتبه استان باشیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که نسبت به سالم سازی جو موجود در استان اقدام نشود، نمی‌توانیم سرمایه‌گذاران را جذب استان کنیم.

  استان کرمانشاه یک استان جذاب و دارای مزیت برای سرمایه‌گذاران است

حاتمی در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یک استان جذاب و دارای مزیت برای سرمایه‌گذاران یاد کرد و افزود: هر گوشه استان کرمانشاه از مرز گرفته تا گردشگری و کشاورزی و … دارای مزیتهای سرمایه گذاری است که روی آنها کار نشده و به واقع کرمانشاه برای سرمایه گذاری بکر است.

حاتمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار جایی می رود که به سود برسد، اضافه کرد: وقتی برای نشان دادن جاذبه های استان انرژی نمی گذاریم، قطعا سرمایه‌گذاران نیز جذب استان نمی شوند که این می‌تواند نرخ بیکاری بیشتر برای استان را به همراه داشته باشد.

حاتمی اشاره‌ای هم به جاذبه‌های شهرستان کرمانشاه در مقایسه با دیگر شهرستانها برای سرمایه‌گذاران داشت و افزود: شهر کرمانشاه با جمعیت یک میلیونی در کنار برخورداری از سیستم های حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی و برخورداری از دیگر امکانات یکی از شهرهای پر جاذبه برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی به عنوان دومین جبهه از پازل طراحی شده برای فائق آمدن بر نرخ بیکاری در استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: هر چقدر هم که جذاب و پرسود باشیم، اما اگر زیرساخت‌هایی مثل آب ،برق، گاز، مخابرات و … را فراهم نکنیم نمی‌توانیم برای جذب سرمایه‌گذاران امیدوار باشیم.

وی بر برنامه‌ریزی برای جهت‌دهی اعتبارات به سمت اولویت ها در سال ۹۸ تاکید کرد و افزود: در سال آینده حل مشکل بیکاری اولویت اول استان خواهد بود.

در شش ماهه امسال ۱۳۹ واحد  راکد و نیمه فعال در استان احیا شده

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از احیای واحدهای راکد و نیمه فعال به عنوان سومین جبهه در حال کار برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری یاد کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال ۱۳۹ واحد صنعتی و کشاورزی که یا گرفتار رکود شده بودند و یا در آستانه رکود بودند را احیا کرده ایم.

حاتمی با اشاره به همراهی خوب بانک ها در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد این باشیم که حتی یک واحد قابل احیا هم در سطح استان نداشته باشیم .

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از جذب سرمایه های جدید به عنوان چهارمین جبهه در نظر گرفته شده برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری در استان یاد کرد و افزود: در این زمینه برای جذب سرمایه ها از مشاغل خانگی خرد تا واحدهای متوسط و بزرگ وارد کار شده ایم و تاکنون حداقل سه پروژه کلیدی در مراحل اتمام کار و در آستانه شروع عملیات اجرایی هستند. این پروژه ها پروژه هایی بودند که روزی از دیدگاه خیلی از مدیران تابو و غیرقابل انجام بودند.

  وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۹۹ سرمایه گذار با سرمایه گذاری بالای یک میلیارد تومان در استان، افزود: ۹۰ سرمایه گذار از این تعداد بالای پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم و اجازه ندهیم آنها در پیچ و خم کارهای اداری گیر کنند، کما اینکه یکی از سرمایه‌گذاران خوب استان تنها ۲۸۸ روز کاری را منتظر کمیسیون ماده پنج بود که باید این زمان به دو هفته برسد.

حاتمی با تأکید بر اینکه دولتی‌ها باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت داشته باشند، گفت: مدیران استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاران باید سر نترس داشته باشند و مصرانه از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکر شورای اشتغال شد و افزود: در این اتاق فکر باید پالایش طرح های بزرگ جدی گرفته شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه کنترل پروژه های سرمایه گذاری را در جهت رفع موانع آنها حائز اهمیت دانست/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.