جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

اعلام آمادگی شهرداری کرمانشاه برای ساخت پردیس سینمایی پیروزی
21 دی 1396 - 13:19
شناسه : 3644
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

شهردار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در شهر کرمانشاه گفت: برای ساخت پردیس سینمایی پیروزی کرمانشاه با تمام توان حوزه هنری را کمک می کنیم.

پ
پ

آرش رضایی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به منظور بررسی وضعیت سینما پیروزی کرمانشاه در دفتر شهردار افزود: سینما پیروزی به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای استان از چند سال قبل به دلیل مستهلک شدن و فرسودگی ساختمان تعطیل شده و مردم شهر کرمانشاه از پتانسیل بالای این ظرفیت محروم هستند.
وی اظهار کرد: ما در بحث توجه به توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در شهر کرمانشاه بسیار جدی پیگیر امور مربوطه هستیم و با توجه به ضرورت موضوع به صورت ۱۰۰درصدی در کنار حوزه هنری کرمانشاه خواهیم بود.
او تصریح کرد: شهر کرمانشاه به عنوان نهمین شهر پرجمعیت کشور با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر نیازمند توجه جدی به توسعه فضاهای فرهنگی و هنری است و این مهم در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد.
وی با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: سوابق مدیریتی شما نشان می دهد که در مباحث مربوط به زیرساخت های فرهنگی و هنری اهتمام جدی دارید و با این پشتوانه امیدواریم هرچه سریعتر با کلید خوردن ساخت پردیس سینمایی پیروزی کرمانشاه شاهد یادگاری ارزشمند مدیران خدمتگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان باشیم.
شهردار کرمانشاه همچنین در این دیدار در تماسی با شهردار منطقه ۴ و تأکید بر همکاری کامل شهرداری با حوزه هنری در بخش تخریب این ساختمان در اسرع وقت، خطاب به رئیس حوزه هنری گفت: در کنار کمک در بخش تخریب و تخلیه نخاله های ساختمانی این مکان را با دریافت مصوبه شورای شهر کرمانشاه از پرداخت عوارض معاف نموده که البته این بخش منوط به انجام موضوع در زمان مشخص خواهد بود.
رضایی اظهار امیدواری کرد: در کمترین زمان ممکن شاهد شروع عملیات ساخت پردیسی مدرن و مجهز متناسب با جایگاه والای مردم هنرمند پرور کرمانشاه در این کلان شهر باشیم.

**پردیس سینمایی پیروزی کرمانشاه الگویی برای کشور
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به سرانه صندلی بسیار کم استان و ارائه تاریخچه ای از سینما پیروزی کرمانشاه گفت: این سینما با قرار گرفتن در مرکز شهر می تواند به بزرگترین مرکز فرهنگی و هنری استان در قالب یک پردیس مجهز و مدرن در منطقه غرب کشور تبدیل شود.
امین مرادی موضوع ساخت پردیس های سینمایی را یک کار بسیار تخصصی دانست و گفت: این اقدام نیازمند بهره مندی از کارشناسان و متخصصین زبده در ساخت و سازهای سینمایی را دارد.
وی با بیان اینکه حوزه هنری توان بالایی در راه اندازی پردیس هایی سینمایی همچون پردیس سینمایی بهمن سنندج و هویزه مشهد را دارد، گفت: با همراهی و همکاری مدیران ارشد استان به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه و با برنامه ریزی مدون می توان سینما پیروزی را نیز به مجهزترین پردیس کشور تبدیل کنیم.
وی با تقدیر و تشکر از نگاه بلند شهردار کرمانشاه به این موضوع گفت: بدون اغراق با شناخت از نگاه ژرف استاندار کرمانشاه و توجه ویژه به زیرساخت های فرهنگی و با دیدن این نگاه بلند و همت والای شهردار در توجه و اهمیت به زیرساخت های فرهنگی و هنری اطمینان دارم این پردیس تبدیل به الگویی برای دیگر استان های کشور خواهد شد.
مرادی با اشاره به برنامه های شهرداری کرمانشاه و تبریک افتتاح نگارخانه شهر گفت: قطعا تعامل و همکاری بین حوزه هنری و شهرداری می تواند زمینه ارتقاء بیش از پیش فرهنگ و هنر کرمانشاه را پدید آورد.
وی تأکید کرد: حوزه هنری با افتخار آماده هرگونه همکاری با شهرداری کرمانشاه در برنامه های فرهنگی و هنری بوده و با تشکیل کارگروهی متشکل از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی و هنری شهرداری زمینه های این مهم را فراهم خواهیم آورد.
سینما پیروزی یکی از سینماهای در اختیار حوزه هنری استان کرمانشاه است که در سال ۱۳۴۲ به نام سینما آتلانتیک فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان بزرگترین سینمای استان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه داد.
بعد از پیروزی انقلاب به دلایل شرایط منطقه از جمله جنگ تحمیلی و بمباران سینما پیروزی تعطیل شد تا اینکه در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۵ بعد از ۹ سال تعطیلی با نمایش فیلم اتوبوس دوباره بازگشایی و آغاز به کار کرد.
در شهر یک میلیون نفری کرمانشاه اکنون ۲ سینمای آزادی و فرهنگ فعالیت دارند که سینما آزادی زیرمجموعه حوزه هنری استان است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.