پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

طغیان گاماسیاب، سه روستای بیستون را تخلیه کرد
12 فروردین 1398 - 16:24
شناسه : 42354
5
فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به طغیان رودخانه گاماسیاب و در معرض سیل بودن هشت روستای این شهرستان گفت: سه روستای بخش بیستون هم تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند. طلوع‌‌کرمانشاه :

امیر شاه‌آبادی: روستای «چم‌بطان علیا» کاملا تخلیه شده و روستاهای «چم‌بطان سفلی و قره‌ ولی» هم در حال تخلیه هستند/به گفته او، چند دستگاه نفربر ارتش در حال انتقال به این منطقه است که با کمک آنها عملیات تخلیه روستاها را به صورت کامل انجام می دهیم/شاه آبادی اظهار کرد: روستاهای «فراش، قوزیوند، گرگَوند، قلعه محمدعلی و چشمه بیگی، چم حیدر، چم کبود و چم شاهی» هم در معرض تهدید سیل قرار دارند اما امیدواریم با اقدام های در دست اجرا زیر آب نروند/فرماندار هرسین گفت: ماشین آلات و ادوات سنگین زیرنظر بخشدار بیستون در منطقه در حال خدمت‌رسانی هستند و گردان ولیعصر پادگان شهید نیکخواه ارتش هم با درخواست ما به کمک روستاهای سیل‌زده آمده‌اند/

پ
پ

او تاکید کرد که با تمام توان در حال تلاش برای مقابله با سیل و کاهش خسارت‌های آن در شهرستان هستیم.
به گفته شاه آبادی، بارش‌های سنگین ۴۸ ساعت گذشته و ملحق شدن رودخانه دینورآب بیستون به رودخانه گاماسیاب، منجر به طغیان این روخانه و به راه افتادن سیل بویژه در بخش بیستون شده است.
رود گاماسیاب از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی نهاوند در استان همدان سرچشمه می‌گیرد و پس از در آغوش کشیدن روان آب‌های ملایر، تویسرکان، اسدآباد و صحنه وارد شهرستان هرسین می شود.
گاماسیاب در ادامه راه، پس از یکی شدن با رود قره‌سو به سمت ایلام و خوزستان می رود و در نهایت در تالاب هورالعظیم آرام می گیرد.

**تمرگ سیل نیامده و آب هرسین هم سالم است
شاه آبادی همچنین در باره شایعه وقوع سیل در روستای «تمرگ» در بخش مرکزی هرسین هم گفت: این روستا در معرض تهدید سیل قرار ندارد.
فرماندار هرسین در پایان در باره وضعیت آب شرب شهر نیز گفت: آب شهر هرسین کاملاً سالم است و بارندگی های اخیر مشکلی برای آن ایجاد نکرده است.
آب شرب شهر هرسین تا سال ۹۶ در زمان بارندگی‌ها دچار کدورت شدید می‌شد اما از سال گذشته و با راه‌اندازی تصفیه خانه اضطراری شهر در ۲ منبع و با ۱۲ فیلترینگ هوشمند، این مشکل حل شد.
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با هدف پیگیری سریعتر مشکلات، ۱۴ نفر از مدیران کل را به عنوان نمایندگان خود در شهرستان‌های استان تعیین کرده که هم‌اکنون علیرضا تخت شاهی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان به نمایندگی از بازوند در شهرستان هرسین حضور دارد و پیگیر مشکلات است.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌های و سیلاب گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.
به گزارش سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد و تمرکز آن در شرق و جنوب شرقی استان از جمله شهرستان‌های هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر است.
شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.