شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

دولت به تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خوب عمل کرد
03 بهمن 1396 - 10:07
شناسه : 4252
0
عارف: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بحران زلزله کرمانشاه به موقع تصمیم گیری کرد و به تعهدات خود نسبتا خوب عمل کرده است .

پ
پ

محمدرضا عارف شامگاه امروز(۲ بهمن) در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه استانی با پتانسیل و دارای سهم ارزشمندی از هشت سال دفاع مقدس است، اظهارکرد: جنگ باعث شد این استان نتواند سهم خود را از توسعه بگیرد که قطعا باید جبران شود .

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط منطقه این استان می تواند در توسعه روابط ما با کشورهای همسایه خود نقش مناسبی داشته باشد .

رئیس فراکسیون امید مجلس به وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: از همان روز اول زلزله با رایزنی هایی که با دیگر نمایندگان مجلس داشتیم، پیگیر مشکلات زلزله زدگان بودیم .

وی تلاش ها و اقدامات دستگاه های مختلف را در مناطق زلزله زده ارزشمند توصیف کرد و افزود: از تجربه ای که در زلزله بم داشتیم و راهبردهایی که در بحران های بعد از زلزله بود، در زلزله کرمانشاه به خوبی استفاده شد .

عارف تاکید کرد: البته هنوز تا رسیدن به یک مدیریت یکپارچه و منسجم و وحدت برنامه در بحران ها فاصله داریم .

وی با بیان اینکه پس از بحران زلزله کرمانشاه عده ای در فضای مجازی در پی زیر سوال بردن خدمات و اقدامات نهادهای مختلف بودند، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع جمع شد و مردم نیز متوجه شدند که نهادهای مسئول به وظایف خود به‌خوبی عمل کردند، البته نواقص و ناهماهنگی هایی وجود داشت که منکر آن نیستیم .

رئیس فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: برخی نارسایی ها بویژه در مرحله اسکان موقت وجود دارد که می توان پرونده این مرحله را با رفع نواقص بست تا وارد مرحله بعد شویم .

وی افزود: در بحث اسکان زلزله زدگان تا قبل از فصل گرما باید به وضعیت مناسبی برسیم .

عارف با اشاره به اینکه دولت در بحث بحران زلزله کرمانشاه به موقع تصمیم گیری کرد و به تعهدات خود نسبتا خوب عمل کرده، افزود: البته دولت در برآورد اولیه واحدهای تخریب شده شهر و روستاها اشتباهاتی داشت که نیاز به مصوبه جدید دارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین با بیان اینکه درحال حاضر بررسی بودجه سال ۹۷ در دستور مجلس قرار گرفته است، عنوان کرد: اکنون زمان تغییر لایحه بودجه و اختصاص یک ردیف به زلزله زدگان کرمانشاه نیست، اما درحدی که آئین نامه داخلی مجلس اجازه دهد، موضوع را پیگیری خواهیم کرد، در غیر اینصورت باید به فکر راهکارهای دیگر باشیم .

وی از مدیران بانک ها خواست مصوبات دولت در خصوص مناطق زلزله زده را دنبال کرده و درصورت نیاز مجلس نیز به آنان کمک خواهد کرد .

عارف در ادامه با بیان اینکه وضعیت اشتغال استان کرمانشاه مطلوب نیست، یادآورشد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی جهت گیری اصلی ما سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اما اگر بخش خصوصی تمایلی برای حضور و سرمایه گذاری در جایی نداشت، راه برای ورود دولت باز است . 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.