جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

باید بتوانیم این هزینه ها را برای مردم کاهش دهیم/ نیاز به تجار آموزش دیده و توانمندی داریم
09 بهمن 1396 - 9:02
شناسه : 4373
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: تلاش برای کاهش هزینه سبد خانوارها از مهمترین اهداف کارگروه تنظیم بازار استان است.

پ
پ

 رضا رحیمی در پنجمین کارگروه تنظیم بازار استان، مهمترین هدف و وظیفه مدیران این کارگروه را تلاش برای کاهش و جلوگیری از افزایش قیمت در هزینه سبد مصرف خانوارها عنوان کرد.

وی با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم برای تهیه میوه و اقلام مورد نیاز مردم در شب عید خاطرنشان ساخت: باید از سوی سازمان جهادکشاورزی استان برنامه های لازم برای خرید میوه شب عید مردم دنبال و پیگیری شود و با توجه به سرمای پیش رو در چند روز آینده تلاش شود تا در موقع مناسب، میوه های خریداری شده وارد استان شوند تا از یخ زدگی این محصولات که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، جلوگیری گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب در استان برای تولید سیب و پرتقال اظهار داشت: با توجه به مناطق گرمسیری استان می توان تولید میوه پرتقال را در این مناطق توسعه داد و همچنین با توجه به وجود زمینه های مناسب در استان برای تولید سیب هم اهتمام داشت که تمامی این موارد با کمی تلاش و برنامه ریزی دقیق قابل حصول است و دیگر نیاز نیست که برای تامین میوه شب عید از دیگر استان ها این محصولات را وارد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: برخی از مناطق استان، مناطق بسیار مساعدی برای تولید محصول سیب هستند که باید با تلاشی ویژه، کشاورزان را جهت تولید این نوع میوه ترغیب نمود و این کار نیاز به آموزش صحیح و ترویج آن دارد.

وی همچنین بر انجام پیگیری های لازم برای تامین میوه شب عید در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

رئیس کارگروه تنظیم بازار استان در ادامه با تاکید بر ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا و میوه گفت: از شهرداری کرمانشاه خواسته‌ایم که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد و ما به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و دسترسی راحت‌تر مردم به خرید کالاها، از این موضوع استقبال می کنیم.

 رحیمی خاطرنشان ساخت: تلاش برای  کاهش هزینه سبد خانوارها از مهمترین اهداف این کارگروه است، لذا با توجه به مشکلات استان باید بتوانیم این هزینه ها را برای مردم کاهش دهیم و مدیران وظیفه دارند در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم برای ایجاد شرایط بهتر جهت ارائه مطلوب دیگر خدمات در ایام پایانی سال گفت: اعضای این کارگروه فکر نکنند که وظیفه آنها تنها تلاش برای تامین میوه شب عید است و در کنار این موضوع باید دقت داشته باشند که ارائه خدمات دیگر مانند خیاطی، آرایشگری تعمیرخودرو و… برای شب عید مردم با شرایط مناسب و جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت فراهم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به پیگیری های انجام شده برای واردات برنج جهت ایام پایانی سال گفت: در این جلسه علاوه بر جلوگیری از افزایش هرگونه قیمت، تلاش داریم که سلامت مردم هم تامین شود، زیرا اولین موضوعی که در توزیع کالاها برای این کارگروه مهم است تلاش برای ارتقاء سلامت مردم است، بنابراین دستگاه ذیربط در در واردات برنج باید تلاش کند که برنج باکیفیت وارد کند.

 رحیمی افزود: برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم از واردات برنج در مرزها جلوگیری کرده ایم، زیرا این موضوع از یکسو سلامتی مردم را به خطر می ندازد و از سوی دیگر با توجه به اینکه قاچاق محسوب می شود، اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می سازد.

وی در پایان با اشاره به حضور و فعالیت کرمانشاهی ها از گذشته در بحث تجارت گفت: در حال حاضر نیاز به تجار آموزش دیده و توانمندی داریم که بتوانند بر فعالیت های بازار منطقه همچون سالیان گذشته تاثیرگذار باشند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.