جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

نیاز ۲۲۵ هزار تنی سالانه کرمانشاه به آرد/ از نان سبوس‌دار استقبال کنید
01 شهریور 1396 - 10:31
شناسه : 438
6
مدیرعامل غله کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از مردم خواست از نان سبوس‌دار استقبال کنند.

پ
پ

مظفر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه نان روشن در واقع نان تهیه شده از آرد شیرینی فروشی‌ها است، از مردم خواست تا از نان تیره که حاوی درصد سبوس بالاتری است، استقبال کنند.

 رحیمی اضافه کرد: هرچه میزان سبوس آرد بالاتر باشد، نان تردتر و خاصیت ماندگاری بالاتری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون درصد استحصال سبوس از آرد نان سنگک بین هفت تا ۱۲ درصد بوده، اظهار کرد: در تلاشیم تا این میزان را به ۱۰ درصد کاهش داده و از این طریق کیفیت آرد نان سنگک استان را ارتقا دهیم که این برنامه به کارخانه‌های آرد استان ابلاغ شده است.

رحیمی ادامه داد: رساندن درصد استحصال سبوس از آرد نان سنگک به هفت درصد در برنامه استان است.

وی افزود: همچنین به کارخانه‌های آرد ابلاغ شده تا درصد استحصال سبوس از آرد نان تافتون و لواش را از ۱۵ درصد به ۱۳ درصد و این میزان را در نان بربری از ۱۸ درصد به ۱۶ درصد کاهش دهند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه آرد نان بربری آرد شیرینی پزی است، اظهار کرد: نانوایی های بربری به هیچ عنوان حق اضافه کردن سبوس به آرد را ندارند، چراکه اضافه کردن سبوس به زیر و یا روی نان باعث می شود این سبوس در حرارت تنور سوخته و مصرف آن را غیربهداشتی کند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه استفاده دستی از سبوس در آرد در نانوایی‌ها را خلاف دانست و گفت: نانوایی‌ها حق ندارند سبوس را به صورت دستی به نان اضافه کنند.

رحیمی از مردم خواست تا اگر نانوایی را دیدند که سبوس دستی به آرد اضافه می کند به او تذکر داده و مراتب را جهت برخورد به اتحادیه خبازان اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه اضافه کردن سبوس به آرد بهداشتی نیست و ممکن است برای دستگاه گوارش مشکل ایجاد کند، ادامه داد: مصرف نانی که سبوس به آرد آن به صورت دستی اضافه شده ممکن است مشکلات گوارشی برای افراد به همراه بیاورد.

رحیمی اضافه کرد: شیوه استفاده درست از سبوس در آرد این است که گندم به صورت کامل و همراه با سبوس به آرد تبدیل شود، چراکه در این صورت آرد کامل بوده و مصرف آن برای سیستم گوارشی بدن مفید است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه سپس با اشاره به فعال بودن ۱۴ کارخانه آرد در استان، از در دست احداث بودن یک کارخانه دیگر در استان خبر داد.

رحیمی نیاز سالانه استان کرمانشاه به آرد را ۲۲۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: تمامی آرد مورد نیاز استان در کارخانه‌های داخل استان تولید می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.