جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

سونامی سرطان و هزینه‌های کمرشکن درمان / سالانه ۳ هزار کرمانشاهی به سرطان مبتلا می‌شوند
12 بهمن 1396 - 10:45
شناسه : 4440
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

در حال حاضر به طور میانگین سالیانه سه هزار کرمانشاهی به سرطان مبتلا می شوند.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، سال‌ها پیش به دلایلی از جمله ناشناخته‌تر بودن سرطان و کم بودن موارد ابتلا به آن، مردم وحشت بسیاری نسبت به این بیماری داشتند و حتی این بیماری سبب فوت افراد زیادی شد. اما رفته رفته متاسفانه بیماری مذکور نوعی مرض شایع شد و این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

گذشته از هزینه‌های گزاف درمان آن، افراد مبتلا و خانواده‌هایشان رنج زیادی را تحمل می‌کنند که گاهی حتی این رنج ها بی فایده است و در نهایت منجر به مرگ فرد می شود از سوی دیگر طیف ابتلا به این بیماری بسیاری گسترده تر شده است.

یکی از همشهریان که خواهر یک بیمار سرطانی است از هزینه‌های بسیاری بالای درمان سرطان می‌گوید؛ به گفته وی طی دو سه سال گذشته، تمام هم و غم خانواده درمان بیماری خواهرش بوده است. وی گفت: خواهر جوانم بدون مشاهده مورد فامیلی به سرطان سینه مبتلا شد، او هر روز مقابل چشم‌های ما لاغر و لاغرتر و رنگ پریده تر می‌شود اما ما همچنان امیدوار به درمان او هستیم.

به گفته وی مسئولان باید برای تحت پوشش قراردادن داروها و روشهای درمانی بیماری سرطان تلاشهای بیشتری داشته باشند و تنها به زبان از طرح تحول نظام سلامت نگویند زیرا این روزها این طرح تنها لقلقه زبانی شده و عملا خانواده‌های بیماران اثری از اجرای آن نمی‌بیینند زیرا بسیاری از خانواده ها برای تامین هزینه های درمان بیماران خود حتی منزل خود را فروخته‌اند.

سالیانه ۳ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کرمانشاه دیده می‌شود

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به طور میانگین سالیانه سه هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کرمانشاه دیده می‌شود.

دکتر حسین بیگلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: سالیانه ۷۵ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور شناسایی می‌شود که بین دو و نیم تا سه هزار مورد آن مربوط به استان کرمانشاه است که البته نیمی از این موارد ابتلا قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه پویش ملی مبارزه با سرطان در بهمن ماه امسال در سطح کشور و استان جهت افزایش آگاهی مردم در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان ها راه اندازی شده افزود: شمار نمادین این پویش «پیشگیری از سرطان با خودمراقبتی و امید در دست انجام است» نامگذاری شد.

دکتر بیگلری سرطان را به معنای رشد لجام گسیخته و غیرقابل کنترل سلول‌ها دانست که می‌تواند هرعضوی از بدن را درگیر کند و گفت: سرطان‌های پوست، معده و روده و سینه در بانوان  شایع ترین انواع سرطان هستند که با اقدامات محافظتی نظیر استفاده از کرم های ضد آفتاب به ویژه هنگام مواجه با آفتاب و انجام تستهای غربالگری در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا دارندقابل پیشگیری است.

وی افزود: پس از بیماری‌های قلبی-عروقی و حوادث ترافیکی سرطان‌ها سومین عامل مرگ و میر انسان‌ها هستند که افزایش سن، تغذیه غیرصحیح نظیر استفاده از فست فودها، نوشابه و نمک، مصرف کم میوه و سبزیجات، چاقی و کم تحرکی از عمده ترین علل ایجاد سرطان است.

دکتر بیگلری با توصیه به داشتن تحرک بدنی و انجام حرکات ورزشی در کنار مصرف بیشتر سبزی و میوه و لبنیات و کاهش مصرف نمک و قند گفت: با خود مراقبتی می توان از ابتلا به نیمی از سرطان ها پیشگیری کرد.

وی استعمال دخانیات را عامل ۹۰ درصد سرطان های ریه دانست و افزود: با استعمال دخانیات احتمال ابتلا به بسیاری از انواع سرطان افزایش می یابد.

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد: در گذشته برخی از ویروس‌ها نظیر ویروس هپاتیت ب هم عامل ایجاد سرطان بودند که امروزه با انجام واکسیناسیون هپاتیت ب توسط وزارت بهداشت موارد آن و در نتیجه موارد ابتلا به سرطان کبد روبه کاهش است.

وی سرطان شغلی را در میان افرادی که در معرض ماده آزبست قرار دارند شایع دانست و افزود: به طور کلی سرطان‌ها به دو دسته خوشخیم و بدخیم تقسیم می‌شوند که نوع خوشخیم قابلیت درمان بالاتری دارد اما در نوع بدخیم آن، سایر بافت‌های مجاور نیز آسیب می‌بییند بنابراین تشخیص به موقع حائز اهمیت است.

با توجه به سیر فزاینده بروز سرطان در میان افراد، مسئولان باید تمهیدات لازم و استراتژی خاص جهت پیشگیری و حتی درمان با هزینه کمتر را فراهم کنند.

 

اتهای پیام /  

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.