جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

فعالیت تیم‌های بهداشتی ده‌گردشی در مناطق زلزله زده
14 بهمن 1396 - 14:49
شناسه : 4460
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از فعالیت مجدد و مستمر تیم های بهداشتی در قالب ده گردشی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

پ
پ

 ابراهیم شکیبا امروزشنبه در جمع خبرنگاران از فعالیت مجدد و مستمر ده گردشی ها در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

وی افزود: ۹ تیم بهداشتی از شهرستان های استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی رایگان و توزیع دارو، به روستاهای محروم مناطق زلزله زده اعزام شدند و روزانه به صورت ده گردشی فعالیت می کنند.

این مسئول ادامه داد: این تیم های بهداشتی، علیرغم فعال بودن کلیه مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در مناطق زلزله زده در راستای توجه و رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت و سلامت مردم در این مناطق و پیشگیری از شیوع برخی بیماری ها به این مناطق اعزام شدند.

وی گفت: ۵ تیم در مناطق زلزله زده و روستاهای شهرستان سرپل ذهاب، ۳ تیم در روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی و یک تیم در روستاهای شهرستان گیلانغرب مستقر شده اند.

شکیبا تصریح کرد: از این ۹ تیم، ۳ تیم از شهرستان کرمانشاه و ۶ تیم دیگر از شهرستان های صحنه، اسلام آباد غرب، سنقر و کلیایی، پاوه، جوانرود و روانسر هستند.

وی افزود: این تیم ها متشکل از پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بیماری ها، بهداشت حرفه ای و بهداشت روان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ارائه کلیه خدمات بهداشتی، درمانی و توزیع دارو توسط این تیم ها به صورت رایگان در مناطق زلزله زده خبر داد.

وی گفت: علاوه بر پزشک و ماما که ویزیت رایگان و اقدامات درمانی مورد نیاز را در این مناطق انجام می دهند، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ ها مراقبت های لازم را در خصوص غربالگری افراد مشکوک مانند افراد سرماخورده در فصل سرد را انجام داده و با نمونه گیری و پیگیری آن مانع از رشد بیماری های شایع در این مناطق می شوند.

این مسئول تصریح کرد: واکسیناسیون گروه‌های خطر مانند نوزادان، مادران باردار و سالمندان در هنگام وقوع زلزله نیز دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و با توجه به زایمان‌ هایی که پس از زلزله در این مناطق وجود داشته است. باید واکسیناسیون های مادران باردار و گروه های خطر ادامه پیدا کند.

وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط نیز با کنترل بهداشت مواد غذایی، نمونه برداری از منابع آب، نظارت بر دفع آب و فاضلاب و دفع پسماند ها بر بهداشت و سلامت منطقه تاثیر گذار خواهند بود.

شکیبا گفت: کارشناسان بهداشت خانواده نیز  مباحث مربوط به خانواده، بهداشت باروری، سلامت نوزادان و مادران باردار را بررسی و اقدامات لازم در این خصوص را انجام می دهند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.