پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

پرداخت وام اشتغالزایی به روستاییان و عشایر استان
15 بهمن 1396 - 8:12
شناسه : 4467
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر با کارمزد ۴ تا ۱۰ درصد خبرداد.

پ
پ

 به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، داوود یاوری در نشست خبری عصر چهارشنبه(۱۸ بهمن ماه)افزود: هر نوع فعالیتی اعم از کشاورزی، صنعت، دامداری، معدن، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی، فرآوری و غیره که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد و سبب رشد اقتصاد ملی در کشور شود بدون شک از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بهره مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این بخش شش هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و بانک‌ها نیز باید به همین میزان از منابع داخلی خود پرداخت کنند که اعتبار این بخش در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و سهم کرمانشاه از آن ۳۵۲ میلیارد تومان است.
یاوری ضمن اشاره به کارمزد وام اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر مرزنشین ۴ درصد، روستائیان و عشایر غیر مرزنشین ۶ درصد، و برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۱۰درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام اینکه این تسهیلات با توجه به طرح های ارائه شده از سوی روستائیان و عشایر از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان متغیر است گفت:طرح هایی که نیاز به پرداخت تسهیلاتی بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان را دارند در کارگروه ملی مطرح و از اختیارات استانی خارج می شوند.
یاوری با بیان اینکه خوشبختانه وثایق و تضمین های متنوعی برای دریافت وام اشتغال روستائیان و عشایر پیش بینی شده است تصریح کرد: حدود دو تا هشت درصد به این تسهیلات یارانه تعلق می‌گیرد و محدودیتی برای پرداخت به بخش شهری و روستایی ندارد.

یاوری بیان داشت: وام اشتغال روستائیان و عشایر از طریق بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد.

وی ضمن بیان این نکته که طرح های مورد ارائه برای دریافت تسهیلات باید توجیه مالی برای وام گیرندگان داشته باشد، یادآورشد: این تسهیلات بصورت یکجا به سرمایه گذار پرداخت نخواهد شد بلکه به نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خاتمه گفت : برای استفاده روستائیان و عشایر از تسهیلات اشتغال باید در سامانه “کارا” ثبت نام کنند و تا کنون به این منظور ۱ هزار و ۷۹۵ نفر برای اشنغال فراگیر و ۱۹۲ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.