چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

تولید ۴ و نیم برابری کلزا در کرمانشاه / خرید تضمینی مقدار ۱۱۱ هزار تن ذرت خشک در بورس
18 بهمن 1396 - 12:15
شناسه : 4598
0
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: شکسته شدن تولید کلزای کشور در کرمانشاه یک موفقیت بزرگ بود.

پ
پ

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه اظهار داشت: شکسته شدن تولید کلزای کشور در کرمانشاه یک موفقیت بزرگ بود.

 شهریار قاسمی افزود: امسال با برداشت ۹۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد و این موضوع یک موفقیت بزرگ بود.

قاسمی با بیان اینکه تولید کلزای استان ۴ و نیم برابر سال گذشته بوده و با رکوردی که در عملکرد کلزا زدیم، کلزا کار نمونه کشوری از استان کرمانشاه انتخاب شد افزود: میزان تولید

گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۸۴۱ هزارتن بوده که از این میزان بیش از ۶۴۶  هزارتن گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی همچنین از تولید ۲۶۱۸۸۰ تن جو آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان خبرداد و بیان داشت: سطح نهایی کشت در سال زراعی جاری در گندم آبی ۹۷۰۰۰ هکتار ، گندم دیم ۳۱۶۰۰۰ هکتار ، جو آبی ۱۱۵۰۰ و جو دیم ۱۵۷۰۰۰ هکتار می باشد.

وی گفت: کاشت حبوبات  شامل ۹۵۰۰ هکتارنخود دیم پائیزه ، انتظاری وتولید ۱۰ هزارتن نخود، کاشت ۵۰۰ هکتارعدس اصلاح شده و با تولید ۳۵۰ تن عدس انتظاری در

تولید نخود در کشور از جایگاه خوبی برخورداریم و انتخاب کشاورز نمونه کشوری نخودکار از شهرستان روانسر مصداق بارز این موفقیه است.

قاسمی سطح زیر کشت  نخود بهاره در استان را ۱۵۵۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۸۷۰۰۰ تن به صورت الانه تولید می گردد.

وی در خصوص اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو آبی و دیم در نقاط مختلف استان اظهار کرد: تا کنون۵ مورد pvs گندم آبی ۶ مورد گندم دیم ،۴ مورد جو آبی و۶ مورد جو دیم، اجرای طرح انتخابات مشارکتی تراکم مناسب کشت گندم آبی و دیم در نقاط مختلف استان ( تا کنون ۸ مورد pdt گندم آبی ، ۱۱ مورد گندم دیم ) ، اجرای طرح انتخاب مشارکتی مقادیر مختلف کود در مزارع گندم آبی و دیم در نقاط مختلف استان ( تا کنون۸ مورد  pnt گندم آبی ، ۶ مورد گندم دیم )، اجرای طرح ایجاد مزرعه پایگاه نوآوری در شهرستانهای کرمانشاه ، سنقرکلیایی و سرپل ذهاب ، اجرای طرح ساماندهی دیمزارها در سطح ۹۶۰۰۰ هکتار در مزارع گندم دیم نقاط مختلف استان  و اجرای طرح ساماندهی دیمزارها درسطح ۵۴۰۰۰ هکتار در مزارع جو دیم نقاط مختلف استان را از اقدامات این مدیریت می باشد.

وی ادامه داد: سطح برداشت ذرت دانه ای در استان ۱۸۶۱۵ هکتار با عملکرد ۹ تن درهکتار بوده و در راستای اجرایی کردن خرید تضمینی مقدار ۱۱۱۰۰۰ تن ذرت خشک در بورس عرضه گردیده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در استان را ۱۱۲۰۰ هکتار  با تولید بیش از ۸۴۰ هزارتن عنوان کرد و افزود:

کشت ۳۵۵۰ مترمربع خزانه نشائی چغندرقند در شهرستانهای کنگاور، هرسین، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دانشکده کشاورزی در راستای افزایش بهره وری آب انجام شده است.

قاسمی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان۳۲۳ هکتار( شهرستان گیلانغرب ۶۷ هکتار و شهرستان سرپل ذهاب ۲۲۶ هکتار و قصر شیرین ۳۰ هکتار) بوده است.

وی گفت: در سال زراعی ۹۵/۹۶ کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به میزان  ۲۵۰۰۰تن کود ازته، ۱۹۰۰تن کودفسفاته و  ۳۵۰۰تن کودپتاسه تامین و در بین کشاورزان توزیع شده است.

گزارش از: الهه فرهادی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.