جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دو دستگی در شورا به ضرر مردم تمام می شود
02 شهریور 1396 - 13:27
شناسه : 467
5
عضو شورای شهر کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تأکید بر اینکه اعضای منتخب شورای شهر باید منیت را کنار نهاده و به فکر شهر، آینده شهر و مردم باشند، گفت: منیت و دودستگی یا چند دستگی در شورای شهر آفتی است که به ضرر مردم تمام می شود./
*
قطبی شدن شورای شهر مخالف تعهد خدمتی است که درقبال رأی مردم کرمانشاه داریم.

پ
پ

به گزارش اختصاصی سایت تحلیل خبری “طلوع کرمانشاه” ابراهیم مرادی قطبی شدن شورای شهر را مخالف تعهد خدمتی دانست که منتخبین این نهاد مردمی درقبال رأی مردم کرمانشاه دارند و افزود: مردم نظاره‌گر کار شورای شهر و مدیریت شهری هستند و ما نسبت به موکلین خود و رأی اعتماد آنها، تعهد و دین داریم که با خدمت صادقانه آن را ادا کنیم.
وی با اشاره به عدم تشکیل جلسه ادای سوگند منتخبین شورای شهر کرمانشاه در فرمانداری به دلیل عدم حضور چندتن از اعضای این شورا، افزود: جلسه امروز چهارشنبه یکم شهریور ماه نیز مانند جلسه گذشته به علت عدم حضور تعدادی از اعضا که از قضا از اعضای با سابقه عضویت قبلی این شورا هستند تشکیل نشد و به روز دیگری موکول گردید.
وی ادامه داد: در جلسه امروز تنها آقایان؛ رسول آزادی، کامران ملکی، سید پیمان موسوی، سید میثم موسوی اجاق، طیب حیدری و بنده حضور داشتیم و ۵ عضو دیگر تا فرمانداری آمدند ولی در جلسه حضور نیافتند و به فرماندار خبر داده شد که آنها میخواهند در اتاق دیگری محرمانه و بدون حضور خبرنگاران و اعضای حاضر صحبت کنند.
این عضو جدید الورود شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: موضوع این است که در مراسمی که فقط قرار است سوگند یاد کنیم و عملا فعالیت این دوره شورا آغاز شود، چه مسئله ای وجود دارد که چهره های جدید با انرژی خدمت و بدون هیچ ذهنیتی، به موقع در جلسه حضور می یابند ولی اعضای کهنه کار که در دوره های گذشته به مدت طولانی حضور داشته و تجربه کسب کرده اند، عامل تنش می شوند و در همین ابتدا بنای قطبی کردن و ایجاد دو دستگی در شورا را می گذارند؟
وی افزود: ما اعضای جدیدالورود نه با دوقطبی شدن شورا میانه ای داریم و نه از رانتخواری و لابیگری چیزی می دانیم فقط صادقانه آمده ایم تا بعنوان اولین تجربه عضویت در شورای شهر به مردم خدمت کنیم کسانیکه بنای دوقطبی کردن شورا را گذاشته اند، باعث و بانی این امر می شوند.
منتخب اول مردم کرمانشاه در دوره پنجم شورای اسلامی این شهر ادامه داد: پس آن زحماتیکه مردم کشیده و اعتماد آنها و این سخن گهربار که “میزان رأی مردم است” چه می شود؟ آیا نتیجه دو دستگی و منیت در شورای شهر حاصلی جز زیان مردم و به خطر افتادن آبروی کرمانشاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و بی اعتمادی مردم و بی احترامی به خون شهدا به دنبال دارد؟
مرادی افزود: به اعتقاد بنده شورای شهر باید به مثابه ویترینی باشد که مردم به وضوح و شفافیت عملکردش را شاهد باشند و هیچ ابهامی درمورد عملکردش نباشد تا شایعه ای هم شکل نگیرد.
وی افزود: همین آقایان دیروز با اعضای علی البدل وارد مذاکره شده و تا دم صبح با آنها جلسه گذاشته اند که مجابشان کنند به اتفاق آنها استعفا دهند، تا شورا منحل شود و جالب اینست که به آنها پیشنهاد پست و مقام در شهرداری درصورت انحلال شورا را داده اند اما خوشبختانه افرادی چون آقایان رحمانی و زارعی این پیشنهاد را نپذیرفته اند!
وی ادامه داد: پای چه مطامع و منافع شخصی در میان است که برخی حاضر می شوند به رأی مردم پشت کنند و اینگونه بی مسئولانه رفتار نمایند؟ آنچه در پس چنین قضیه ای وجود دارد نه تنها به نفع شهر و استان کرمانشاه نیست بلکه حیثیت و آبروی نظام اسلامی را هم به خطر می اندازد.
این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: حافظه مردم فراموش نمی کند که در شورای چهارم چه اتفاقاتی افتاد که به دستگیری و محاکمه برخی اعضا انجامید آنها خوب می دانند که رانت بازیها و خلاءها در شورا و شهرداری چگونه بود و می دانند که اعضای جدید هیچ ذهنیتی در این باره ندارند.
مرادی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگی، افزود: مسئله فرهنگی یک شهر از دغدغه های مقام معظم رهبری است و شهرداری یکی از ارگانها و ارکانهای اصلی مبلغ فرهنگ عامه و فرهنگ شهری است. اکنون این موضوع در کرمانشاه به کجا کشیده شده است؟!
وی تأکید کرد: اعضای پیشکسوت و با سابقه شورای شهر که مردم دوباره به آنها اعتماد کرده و رأی داده اند چرا نمی آیند در راه خدمت صادقانه به مردم راهنمای اعضای جدید باشند تا با اجماع تجربه آنها و انرژی اعضای جوان و تازه کار، راه تازه ای در مسیر خدمت به شهر کرمانشاه و شهروندانش بگشاییم؟
وی افزود: به نظر می رسد حضور افراد جوان و پرانرژی در شورای شهر باعث احساس خطر برخی از دیگر اعضا شده و منافعشان به خطر افتاده باشد.
مرادی درمورد انتخاب شهردار جدید و یا ابقای شهردار کنونی نیز گفت: انتخاب شهردار حق ما است و چنانچه نیرویی قویتر و کارآمدتر از شهردار کنونی سراغ داشته باشیم و انتخاب نکنیم حق مردم را نادیده گرفته ایم همانگونه که اگر نیرویی ضعیف تر از او انتخاب کنیم درحق مردم جفا و خیانت کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه فعلا هیچ تصمیمی برای انتخاب شهردار نگرفته ایم، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که گزارش کار و برنامه های آینده شهردار کنونی را بگیریم و به عملکرد و برنامه هایش امتیاز بدهیم و اگر گزینه بهتری با توان بیشتر از ایشان یافتیم انتخاب کنیم درغیر اینصورت ایشان در سمت خود ابقا شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.