شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20795 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه

هروقت توانستیم مردم را در اداره شهر سهیم کنیم آنوقت موفق شده ایم
05 شهریور 1396 - 18:14
شناسه : 473
6
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

با برگزاری جلسه تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه سال اول دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمانشاه، که با حضور تمامی اعضا تشکیل شد، این شورا رسما فعالیت خود را آغاز کرد و رسول آزادى به عنوان رئیس، کامران ملکی نایب رئیس، ابراهیم مرادی به عنوان سخنگو، پیمان موسوی (منشی اول) و میثم موسوی(منشی دوم)، انتخاب شدند.

پ
پ

در پایان این جلسه سخنگوی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری تحلیلی “طلوع کرمانشاه”، با تاکید بر اینکه باید جایگاه شوراهای اسلامی تقویت شوند، گفت: هر وقت توانستیم جایگاه شورای اسلامی را به جایگاه واقعی برسانیم و از نیروی انسانی مردمی استفاده و آنها را در اداره شهر سهیم کنیم آنگاه موفق شده‌ایم.
ابراهیم مرادی بیان کرد: یکی از عواملی که مردم از شورای اسلامی فاصله گرفته‌اند این است که جایگاه شورای اسلامی به ویژه با اتفاقات ناخوشایند و ناگوار و دور از شأن این نهاد مردمی در دوره گذشته، پایین آمده و در سیستم‌های مردم نهاد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی تنها نهادی هستند که از طرف مردم انتخاب می‌شوند و پشت پرده این اعضا هم خود مردم‌اند.
منتخب اول مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید از جامعه علمی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و هنری استان و افرادی که دارای فکر و اندیشه و صاحب نظر هستند برای چشم‌انداز و آینده شهر بهره بگیریم و چشم‌انداز کرمانشاه را از هرنظر بسنجیم، خاطر نشان کرد: در طول چهار سال فعالیت این دوره از اعضای جدید یکی از اهداف ما استفاده از دیدگاه و توان صاحب‌نظران و اهل فن است و با این روند امیدوارم ۴ سال آینده شهری داشته باشیم که حقوق شهروندی در آن به خوبی رعایت می شود.

وی افزود: البته گاهاً مواردی پیش می‌آید که شهرداری حقوق مردم را رعایت نمی‌کند و همیشه این طور نیست که مردم، حقوق شهرداری را رعایت نکنند اما باید بدانیم که همه افراد جامعه دارای حقوق شهروندی هستند.
مرادی ادامه داد: دلیل اصلی توسعه و پیشرفت برخی شهرها و استان های کشور این است که اهل خرد، اندیشمندان و متفکران و نظریه پردازان آن مناطق؛ یافته های علمی و تجارب کارشناسی و فنی خود را در اختیار مدیران اجرایی و دستگاه های خدمت رسان قرار می دهند و به تعبیری دیگر فاصله علم و عمل را از میان برداشته اند.
عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه تأکید کرد: باید مرزهای سیاسی و اختلاف سلیقه هایی که باعث می شود جامعه از خدمات علمی، فنی و کارشناسی بخشی از جامعه نخبگانی محروم می شود را با هدف توسعه و پیشرفت و رفع محرومیت از چهره شهر و استان، کنار گذاشت.
وی با تأکید بر اینکه همه مردم کرمانشاه را عضو شورای شهر می دانم تأکید کرد: من خود به شخصه درب اتاقم به روی تمام کسانیکه اهل فکر و اندیشه هستند و دلسوزانه می خواهند به کرمانشاه خدمت کنند، باز است و از پیشنهادات سازنده استقبال می کنم و اعتقاد واقعی دارم به این گفته ارزشمند که ” همه چیز را همگان دانند”.
مرادی افزود: در کنار تمامی فرهیختگان از هنرمندان کرمانشاهی تمام شاخه های هنری نیز می خواهم تا باتوجه به اینکه تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند حتما به شورای شهر کرمانشاه بخصوص بنده حقیر کمک کنند و همفکری بدهند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: باید به سمت تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی حرکت کنیم و از آنجایی که در شهر کرمانشاه انسان ها برای ما موضوعیت دارند نه ساختمان ها، به نظر می رسد که در شهرداری باید به مهمترین نیازهای مادی و زیستی و همچنین نیازهای روحی و معنوی شهروندان پاسخ داد.
نخستین سخنگوی پنجمین دوره شورای شهر کرمانشاه با بیان این سخن که، یکی از رسالت های مهم مدیریت شهری این است که شهر را روی ریل صحیح توسعه قرار دهد و این انتخاب سرنوشت ساز است که یک شهر را در مسیر توسعه قرار می دهد و یا دچار وضعیتی نابسامان می سازد، اظهار داشت: استفاده از نظریات کارشناسی نخبگان و تجارب علمی موجود اجازه انحراف شورای شهر و مدیریت شهری را از مسیر اصلی خود یعنی توسعه متوازن و پایدار شهر نخواهد داد.
وی با دعوت از نخبگان و اندیشمندان با سلایق و نظرات مختلف و در حوزه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری برای یاری رساندن به شهرداری و شورای شهر، افزود: این همگرایی و هم افزایی ثابت خواهدکرد که ما در کنار هم می توانیم کرمانشاه را بسازیم و آباد کنیم.
مرادی با اشاره به اینکه در جلسه رسمی شورای شهر درمورد برکناری یا ابقای شهردار تصمیم گیری خواهد شد تصریح کرد: درحال حاضر تصمیمی برای انتخاب شهردار گرفته نشده است و ابتدا گزارش عملکرد و برنامه های شهردار فعلی را اخذ میکنیم تا بتوانیم درمورد عملکرد ایشان نظر بدهیم و تصمیم بگیریم.
وی افزود: اگر کسی بتواند از هر لحاظی برای سمت شهردار کرمانشاه اعلام آمادگی کند با ارائه روزمه‌کاری و تخصص خودش قطعاً اعضای جدید این دوره شورای اسلامی هم همکاری و حمایت خواهند کرد و عقیده ما این است که طبق بررسی‌های انجام شده باید شهردار به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی انتخاب شود هر چند شهردار فعلی هم برای ما قابل احترام است.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از مدیران استان خواست تا همچون گذشته که برای نامه و مهر شورای شهر به عنوان جایگاه مقدس انتخابی احترام قائل بوده اند همچنان با نگاهی مهربانانه تر تصمیمات و نظرات این نهاد را مورد توجه قرار دهند چرا که موکلین ما از شورای شهر و منتخبین خود و مسئولین انتظار دارند.
وی بر ارائه شش ماه یکبار گزارش عملکرد شورای شهر تأکید کرد و افزود: ارائه گزارش شش ماه یکبار از سوی شورا و شفافیت در این زمینه که از شعارهای بنده در دوران تبلیغات نیز بوده است، یک اصل است و بر این باورم که شعار ما شعور ما است بنابراین باید در بین نمایندگان مردم این قدرت وجود داشته باشد که اگر هم کوتاهی در کار داشته اند در گزارش خود از مردم عذرخواهی نموده و جهت جبران کاستی ها تلاش و اقدام کنند.
مرادی از عموم مردم نیز خواست تا دیدگاه منفی نسبت به شورای شهر نداشته باشند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.
وی تصریح کرد: درست است که در سنوات قبل بدنه شورا و شهرداری و غرور و اعتماد شهروندان خیلی زخم خورده است ولی برای ترمیم و بهبود این زخمها همت کرده ایم.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از مردم خواست به عنوان بازرسین اصلی شورای شهر کاستی ها را به ما گزارش بدهند.
وی گفت: اگر مردم و شورا دست به دست هم بدهند، شورای شهر به معنای واقعی خود خواهد رسید.
وی در پایان از اعضای پیشکسوت شورای شهر کرمانشاه که در انتخاب و تعیین ترکیب هیئت رئیسه به نیروهای جدید این فرصت را دادند تا به مانند آنها که در ادوار و سنوات گذشته جوان و تازه وارد و بی تجربه بودند، بتوانند تجربه ای در راستای خدمت به مردم و در خور شأن آنان کسب کنند تشکر و ابراز امیدواری کرد در پایان شاهد رضایت عمومی و حداکثری مردم از نمایندگان خود در شورا باشیم.

 

 

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.