جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

رویای راه آهن کرمانشاه / وعده‌های بی‌عمل و توضیحات بی‌ثمر
24 بهمن 1396 - 12:57
شناسه : 4853
2
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

پروژه ملی راه آهن کرمانشاه همچنان در انتظار وعده افتتاح مسئولان به سر می‌برد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، پروژه راه آهن این روزها به دغدغه مردم تبدیل شده و نارضایتی مردمی از وعده‌های پی در پی مسئولان برای افتتاح در استان دیده می‌شود.

 مرداد امسال جبار علی ذاکری معاون توسعه راه آهن از اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه یکی دیگر از وعده‌های دولت یازدهم در بخش حمل ونقل پیش از اتمام دولت محقق شد و ریل به کرمانشاه رسید.

وی ادامه داد: راه آهن کرمانشاه به عنوان دومین طرح اقتصاد مقاومتی در بخش حمل ونقل ریلی محقق شد و عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

معاون توسعه راه آهن با بیان اینکه طول محور ریلی ملایر- کرمانشاه ۱۷۵ کیلومتر است، گفت: طول راه‌آهن ملایر به فیروزان ۶۳ کیلومتر و از ملایر تا کرمانشاه  ۱۱۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی این محور به پایان رسیده است و از این پس مردم غرب کشور به شبکه ریلی دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه در کریدور شرق به غرب اجرا شده است، گفت: طبق سند اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا این پروژه به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی شرق به غرب تعریف شده است.

ذاکری با بیان اینکه با تکمیل این محور در افق ۱۰ ساله حجم انتقال بار به دوازده میلیون تن کالا می‌رسد، گفت: پس از تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جابجایی بار، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جابجایی مسافر به یک میلیون و نهصد هزار نفر در سال می‌رسد.

وی با اشاره به حجم عملیات اجرایی گسترده در این محور اظهار داشت: میزان خاکبرداری در محور ۸ میلیون متر مکعب و حجم خاکریزی در این محور ۵/۵ میلیون متر مکعب بوده است.

معاون ساخت راه‌آهن با اشاره به اینکه در محور ملایر – فیروزان – کرمانشاه تاکنون ٣ ایستگاه ساخته شده، اظهار داشت: ۵ ایستگاه دیگر در این محور برای افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت راه‌آهن کرمانشاه از سال ۱۳۸۰ پیش شروع شده است، گفت: اجرای این پروژه آرزوی ۱۶ ساله مردم کرمانشاه بوده است.

وی تاکید کرد: صد درصد ریل‌گذاری پرژوه راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم انجام شده و به زودی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

استاندار کرمانشاه نیز چندی پیش اعلام کرده بود که راه آهن کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، در دهه فجر با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

اما این وعده نیز محقق نشد و کرمانشاهیان همچنان منتظر شنیدن صدای سوت قطار در استان هستند و چشم انتظار افتتاح این پروژه هستند.

بازوند به پروژه ملی راه آهن اشاره کرد و گفت: این پروژه از نظر وزارت راه و شهرسازی قابل افتتاح است اما مقداری در مقابل این افتتاح داریم مقاومت می‌کنیم، علت هم این است که آنها به ما اعلام می‌کنند که این پروژه الان می‌تواند افتتاح شود اولین قطار هم به سمت مشهد می‌تواند حرکت کند، اما این قطار به صورت نمادین است و افتتاح می‌شود یعنی افتتاح آزمایشی، بعد از یک ماه دیگر ما در واقع به صورت رسمی می‌توانیم افتتاح داشته باشیم اما ما در نظر داریم که اگر این اتفاق بخواهد بیفتد زمانی اتفاق بیفتد که حداقل یک هفته بعد از افتتاح پروژه، این قطار مسیر عادی و دائمی و رسمی خود را داشته باشد اما مسلم است که امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: اختلاف دیگری که ما با وزارت راه داریم این است که آنها می‌گویند ما برای کرمانشاه یک مسیر کرمانشاه – مشهد می‌گذاریم و هفته‌ای یک قطار به کرمانشاه می‌آید و دنبال این هستیم که این موضوع حل و فصل شود یعنی علاوه بر این که یک سرویس برای مشهد می‌گذاریم یک سرویس هم برای تهران بگذاریم و دنبال حل اینها هستیم و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان انشاءالله امسال به بهره برداری خواهد رسید و یک نوید خوبی برای استان و منشا اقدامات خوبی باشد در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.