شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه
25 بهمن 1396 - 16:43
شناسه : 4918
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که تولید محصولات باغی استان در سال جاری به ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

پ
پ

رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عمده محصولات باغیاستان کرمانشاه را انگور، سیب و گردو اعلام کرد.
وی سطح باغات غیرباور استان کرمانشاه را ۶ هزار و ۷۸۹ هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۶ هزار و ۳۱۰ هکتار آّبی و ۴۷۹ هکتار دیم است.
زارعی سطح بارور باغات استان را نیز ۳۱ هزار و ۹۱۹ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۹۴۶ هکتار دیم و ۲۸ هزار و ۹۷۳ هکتار از آن آبی است.
وی سطح زیرکشت زعفران استان را ۱۰۷ هکتار دانست و گفت: این محصول در همه شهرستان‌ها به غیر از قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت می‌شود که بیشترین سطح زیرکشت به شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و سنقر و کلیایی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه کیفیت زعفران کشت شده کرمانشاه بسیار بالا است، گفت: براساس آزمایش‌های انجام شده این محصول با استاندارد‌های جهانی رقابت دارد و در آزمایش‌های بعمل آمده در کشور فرانسه به عنوان برند درجه یک شناسایی شده است.
به گفته وی، هرهکتار زعفران برای یک نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند که نباید از کشت این محصول به صرفه و سودآور غفلت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه‌های مناسبی برای استاندارد شدن باغات قدیمی استان وجود دارد، افزود: تبدیل سه هزار و ۲۶۰ هکتار باغات درجه ۲ به درجه یک در دست اقدام است که به اموری همچون بهداشت کف باغ، سرشاخه کاری، پیوند درختان قدیمی و جایگزینی باغات در دستور کار قرار دارد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار باغ است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.