پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پهلوانی و قهرمانی در شناسنامه کرمانشاه ضبط و ثبت شده است 
26 بهمن 1396 - 9:02
شناسه : 4938
1
استاندارکرمانشاه در تجلیل از برادران محبی:  طلوع‌‌کرمانشاه :

همایش تجلیل از برادران محبی- پیشکسوتان کشتی کرمانشاه- با حضور شخصیت های برجسته ورزشی، هنری، سیاسی و فرهنگی در کرمانشاه برگزارشد.

پ
پ
همایش تجلیل از برادران محبی، شامگاه روز گذشته با حضورشخصیت های برجسته ورزشی، هنری، سیاسی و فرهنگی کشوری و استانی، توسط انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران شعبه کرمانشاه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزارشد. 
 
استاندارکرمانشاه: 
پهلوانی و قهرمانی در شناسنامه کرمانشاه ضبط و ثبت شده است 
 
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این همایش، اظهارکرد: هرجا که پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران به اهتزار درآمده حتما یک کرمانشاهی در آن نقش داشته و بی شک مردان و زنان این دیار در به اهتزاز در آوردن این پرچم مقدس نقش بسزایی داشته اند. 
 
وی به قهرمانی‌های برداران محبی در کشتی ایران و دنیا اشاره کرد و افزود: برادران محبی بارها در میادین مختلف این پرچم پرافتخار را به اهتزاز درآورده اند. 
 
وی تصریح کرد: این برادران توانستند در فنون کشتی یک خلاقیت، نوآوری و سبک جدید بوجود آورند. 
 
بازوند اضافه کرد: در صفحات پر شکوه تاریخ کرمانشاه این افتخار به نام برادران محبی ثبت و ضبط می شود. 
 
وی با بیان اینکه برادران محبی الگوی نسل جوان کرمانشاه هستند، یادآورشد: با این الگوگیری، افتخار آفرینی‌ها برای کرمانشاه ادامه خواهد یافت. 
 
داریوش ارجمند:
کرمانشاه سرزمین پهلوان خیز است 
 
هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران نیز در این همایش با بیان اینکه هدف از ورزش تنها کسب مدال نیست، اظهار کرد: هدف برادران محبی از ورزش، پرورش جوانان این استان و کشور است. 
 
وی ادامه داد: ورزش روح و جسم ما را پرورش می دهد و این دو بالهای پرواز یک قهرمان هستند. 
 
ارجمند به وجود پرنده اساطیری سیمرغ در تاریخ ایران باستان اشاره کرد و گفت: در فرهنگ و اساطیر و نیز در دین ما، پهلوانان و قهرمانی هستند که این دو بال های سیمرغ فرهنگی و اعتقادی ما را می سازند. 
 
وی تصریح کرد: فرهنگ ما تنها فرهنگی در جهان است که اساطیر آن تضادی با اسوه ها و قهرمانان دینی‌اش ندارند. 
 
هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران اضافه کرد: همانگونه که در اساطیر ما آرش کمانگیر از بلندای البرز با تیری که جان خود را در آن قرار داد، مرز جغرافیایی ایران را مشخص کرد، در فرهنگ دینی ما نیز کنار علقمه بزرگ مردی آب در کف دارد و از آن نمی نوشد و اینگونه مرزهای انسانی را مشخص می کند. 
 
وی با بیان اینکه اینها بال های سیمرغ ما هستند، گفت: هرکس می خواهد در سرزمین ما رستگار شود باید به این دوبال احترام بگذارد. 
 
این هنرمند پیشکسوت با تاکید بر اینکه همه ورزشکاران باید از گود پهلوانی عبور کنند، گفت:  کشتی مدرن امروز از دل همین گود زورخانه بیرون آمده، اما این کشتی زور خانه ای درحال فراموش شدن است. 
 
وی یادآورشد: همه کسانی که به درجات بالای ورزشی رسیده اند نگاهی به ورزش زورخانه ای داشته اند. 
 
هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مردم استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی با استعانت از دوبال فرهنگ و ایمان دربرابر حملاتی که با سلاح هایی که ساخته دنیا بود، ایستادگی کردند، زیرا کرمانشاه مهد پهلوانان است. 
 
ارجمند به وجود فرهنگ دینی و اساطیری در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کرمانشاه سرزمین پهلوان خیز است، چه در پهلوانی های ورزشی و چه در پهلوانی های فکری بزرگان بسیاری از این سرزمین برخاسته اند. 
 
وی برادران محبی را الگوی پاکی و پهلوانی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم این پاکی و پاکدامنی را که مهمترین اخلاق در ورزش پهلوانی است با تربیت فرزندان این سرزمین به آنها انتقال دهند. 
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد:
 بارقه های امید در کشتی کرمانشاه
 
ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه نیز برادران محبی را از مفاخر ورزش کرمانشاه خواند و گفت: این برادران الگوهایی هستند که باعث گرایش جوانان استان به سمت کشتی می شوند. 
 
وی کشتی کشور را مدیون الگوهایی نظیر برادران محبی دانست. 
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بارقه های امید در کشتی کرمانشاه در حال درخشیدن هستند. 
 
وی به حضور چهار کشتی گیر کرمانشاهی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور این برادران افتخارات بیشتری کسب کنیم.
 
پیشکسوت کشتی کرمانشاه: 
اکثر کشتی گیران مشکل مالی دارند
 
 محمد آهنچی پیشکسوت کشتی کرمانشاه نیز در این همایش، برادران محبی را الگوی جوانان ایران دانست و گفت: این برادران نمونه بارزی از فداکاری، گذشت و تلاش هستند.
 
وی با بیان اینکه قهرمانان کشتی در سالهای دور توسط بزرگان استان با برگزاری جشن گلریزان در زورخانه مورد تشویق مالی قرار می گرفتند، تشریح کرد: متاسفانه امروز به جای اینکه بزرگان به پهلوانان و قهرمانان کمک کنند گاها از آنها انتظار کمک مالی دارند. 
 
رئیس اولین هیات کشتی استان همچنین گفت: از بین هفت تا هشت هزار کشتی گیر تنها هفت یا هشت نفر تبدیل به امثال محبی می شوند. 
 
وی تصریح کرد: کشتی گیران جوان بدانند عمر کشتی زودگذر است پس باید به فکر آینده خود باشند. 
 
آهنچی با بیان اینکه اکثر کشتی گیران مشکل مالی دارند، افزود: ورزشکاران جوان به فکر آینده خود باشند و به کشتی اکتفاء نکنند. 
 
همچنین باقری نسب سخنگوی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان در این مراسم به گذشته تاریخی، فرهنگی و پتانسیل های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: در جهان شهری مانند کرمانشاه وجود ندارد. 
 
وی تاکید کرد: مسئولین باید برای توسعه استان نگرشی فرهنگی داشته باشند. 
 
در پایان این همایش با اهداء لوح و ۱۰ سکه تمام بهار آزادی از برادران محبی تجلیل شد. 
 
 برادران محبی با تقدیم سکه ها به مدیرکل ورزش و جوانان استان خواستار صرف آنها در جهت کمک به ورزشکاران و جوانان بی بضاعت شهر شدند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.