چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

اصرار روستائیان هرسین بر عدم فعالیت معدن سنگ مرمریت گوبان /مالک معدن انصراف داد
30 بهمن 1396 - 9:28
شناسه : 5176
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

وضعیت معدن سنگ مرمریت گوبان شهرستان هرسین با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی، مالک و بهره‌بردار معدن و نماینده گان اهالی روستاهای حسن بقعه، مله حسن بقعه و مله ولی برگزار شد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، وضعیت معدن سنگ مرمریت گوبان شهرستان هرسین با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی، مالک و بهره‌بردار معدن و نماینده گان اهالی روستاهای حسن بقعه، مله حسن بقعه و مله ولی برگزار شد.

 این نشست پیرو تجمع هفته گذشته اهالی روستاهای مذکور در مقابل فرمانداری برگزار گردید که فرماندار با حضور در بین معترضین و شنیدن دغدغه‌های آنان پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور امام جمعه، نمایندگان اهالی روستاها و بهره بردار معدن مورد اعتراض را در راستای حل مشکلات پیش آمده عنوان نمود و با موافقت و تایید اهالی همراه بود.

 در آغاز این نشست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین به تشریح فرآیند قانونی صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری از معادن پرداخت و اظهار داشت: مالک و بهره بردار معدن سنگ مرمریت گون بان طی پروسه و روند قانونی اقدام به أخذ مجوز بهره برداری از معدن سنگ مرمریت در محدود منابع طبیعی و ملی از مراجع ذی صلاح نموده است.

 فرماندار هرسین عنوان نمود: در صورت شروع فعالیت در معدن سنگ مرمریت گون بان مالک معدن می بایست با رعایت الزامات تعریف شده در قوانین شروع به بهره برداری نماید.

 شاه آبادی همچنین افزود: جلب رضایت اهالی معترض روستاهای پیرامون معدن برای بهره بردار در طول دوره بهره برداری حائز اهمیت است و آقای محمدی بعنوان مالک و بهره بردار معدن باید به این مهم توجه داشته باشد.

 در ادامه این نشست آقای مریدعلی محمدی بهره بردار معدن موصوف ضمن تشریح دستاوردها و منافع ایجاد معدن در منطقه بیان داشت: مردم روستاهای محدوده معدن بحق از مردمان متدین، انقلابی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و در صورت ضرر معدن برای اهالی و اعلام این موضوع حتی توسط یک نوجوان ۱۲ ساله فعالیت در معدن را خاتمه خواهم داد.

 در ادامه این نشست شش نفر از اهالی روستاهای مذکور به نمایندگی از کلیه مردم روستاها ضمن اعلام مخالفت با ایجاد معدن سنگ در مراتع گون بان، بیان داشتند که غالب مردم منطقه دامدار بوده و تخریب مراتع درجه یک گون بان آسیب جدی به معیشت آنان خواهد زد.

تخریب زیر ساخت های جاده ای، به خطر افتادن امنیت اجتماعی و روانی مردم، تجربه بد اعتماد به مالکان معادن و بد عهدی آنان در گذشته از مهمترین دلایل مردم برای مخالفت با ایجاد معدن سنگ در این منطقه است.

 در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام دکتراجرایی امام جمعه شهر هرسین ضمن تشکر از حضور طرفین برای حل مشکل اظهار داشتند ما نباید این قبیل مسائل را بصورت یکجانبه و یکطرفه ببینیم و قطعا احداث و اجرای معادن محاسن و معایبی دارد که می بایست در یک فضای کاملا منطقی و عقلانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در پایان برای نمایندگان روستاهای موصوف راهکارهای سه گانه ای توسط فرماندار، امام جمعه و مالک معدن برای خروج از بن بست مطرح گردید که با عدم موافقت این نمایندگان همراه شد و بر خواسته خود که عدم فعالیت معدن در این منطقه بود اصرار داشتند.

 در پایان آقای مریدعلی محمدی ضمن اعلام انصراف از فعالیت در احداث معدن و استفاده از حق قانونی خود اظهار داشت : ولایتمدار واقعی کسی است که پا روی هوای نفسش بگذارد و عشایر و روستاییان زحمتکش را که بنا به فرموده امام (ره)از ذخایر انقلابند، از انقلاب و نظام نرنجاند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.