پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

۴ رشته ورزشی معلولین در سرپل‌ذهاب راه اندازی می‌شود
02 اسفند 1396 - 10:15
شناسه : 5274
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با اشاره به بالا رفتن آمار معلولین شهرستان سرپلذهاب پس از زلزله اخیر، از راه اندازی چهار رشته ورزشی معلولین در این شهرستان خبر داد.

پ
پ

عزت الله پرنیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه درحال حاضر درسطح دنیا ۲۱ رشته ورزشی معلولین وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد در کشور مت ۱۸ رشته و در استان کرمانشاه ۱۶ رشته فعال است.

وی تعداد ورزشکاران معلول سطح استان را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: دوومیدانی، وزنه برداری، فوتبال هفت نفره و قایقرانی چهار رشته ورزشی پارالمپیکی هستند که ورزشکاران معلول کرمانشاهی بیشتر به این رشته ها گرایش دارند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه به وضعیت رشته های ورزشی معلولین در شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که راه اندازی تمام ۱۶ رشته ورزشی معلولین در همه شهرستانهای استان هزینه  زیادی را در برداشت، از چندسال گذشته با توجه به استعداد و ظرفیت هرشهرستان یک رشته ورزشی را در آنجا فعال کردیم، بطوریکه هرشهرستان استان اکنون پایلوت یک رشته ورزشی است.

وی همچنین با بیان اینکه زلزله اخیر کرمانشاه به قطع نخاع و معلول شدن ۱۰۰ نفر از مردم شهرستان سرپلذهاب منجر شد، گفت: درنظر داریم برای معلولین این شهرستان چهار رشته ورزشی شامل وزنه برداری، پینگ پنگ، بدمینتون و شنا را راه اندازی کنیم.

پرنیان در ادامه با اشاره به اینکه معلولیت نباید مانعی برای انجام ورزش شود، تصریح کرد: متاسفانه عده ای از خانواده ها فراموش کرده اند که باید فرزندان معلول خود را به انجام ورزش ترغیب کنند. 

وی افزود: انجام ورزش علاوه بر کمک  کردن به کاهش مشکلات جسمی معلولان، باعث افزایش روحیه آنان نیز می‌شود.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حتی برای افرادی که دارای معلولیت شدید هستند، ورزش “بوچیا” در استان فعال شده و این گروه نیز برای فعالیت ورزشی مانعی ندارند. 

وی ثبت نام از معلولین استان را در رشته های ورزشی رایگان اعلام کرد و یادآورشد: خانواده ها برای ثبت نام رایگان فرزندان معلول خود می توانند به دفتر هیات جانبازان و معلولان استان واقع در فرهنگیان فاز یک، مجموعه ورزشی حضرت عباس (ع) مراجعه کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.