جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

رییس دانشگاه علوم پزشکی: درکرمانشاه مرکز “پزشکی بازساختی” در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
02 اسفند 1396 - 15:03
شناسه : 5318
1
کنگره ملی طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کسب موافقت اصولی با راه‌اندازی مرکز پزشکی بازساختی در این دانشگاه خبر داد.

پ
پ

 دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه برگزاری کنگره ملی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی که امروز (دوم اسفند) با حضور محققین و پژوهشگرانی از هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور در کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پزشکی بازساختی و بحث سلولهای بنیادی علم نوپایی در جهان است، گفت: در سالهای اخیر این علم با پیشرفت های بسیاری در کشور و استان همراه بوده است.

وی افزود: با وجود تمام پیشرفت ها، این علم هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و با برگزاری چنین سمینارها و کنگره هایی باید اهمیت این علم و استفاده از آن در درمان بیماریها را به جامعه بشناسانیم.

مرادی با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان از سه سال پیش در استان، گفت: طی این مدت ۶۳ عمل پیوند در این مرکز انجام شده که درصد موفقیت بالایی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز موافقت اصولی برای راه اندازی مرکز پزشکی بازساختی را گرفته ایم و اتاق تمیز دانشگاه نیز آماده بهره برداری است.

وی افزود: راه‌اندازی چهارمین مرکز سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه ارولوژی  و نفرولوژی کشور در استان از برنامه‌های آتی دانشگاه است.

 مرادی در ادامه به معرفی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر هشت دانشکده، ۱۴ شبکه بهداشت، ۱۷ بیمارستان، دو پژوهشکده و ۱۴ مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه در حال فعالیت است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حدود پنج هزار دانشجو، ۴۵۰ عضو هیات علمی در ۲۰ رشته تخصصی بالینی، ۲۳ رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته PHD دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از لحاظ رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میان دانشگاه های تیپ دو در رتبه دوم قرار داشته و در مجموع در رتبه نهم قرار دارد.

 

دکتر مهرداد پاینده دبیر علمی این کنگره امروز (دوم اسفند) درحاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این برنامه دو روزه در کرمانشاه، مشتمل بر برگزاری همزمان سه کنگره طب بازساختی سلولهای بنیادی در نفرولوژی و اورولوژی، دومین کنگره پیوند سولوهای بنیادی در غرب کشور و سومین کنگره پرستاری و مراقبت پرستاری از بیماران پیوند مغز استخوان است.

وی افزود: برگزاری همزمان این سه کنگره حاصل تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، شهید بهشتی، ایران، تهران، لرستان، مازندران، کردستان و آذربایجان غربی است.

پاینده تصریح کرد: محققین و پژوهشگران برتر دانشگاه‌های مذکور در این کنگره حاضر شدند تا به تبادل نظر پرداخته و دانش خود را در زمینه سلولهای بنیادی ارتقا دهند.

وی تقویت فعالیت‌های بین دانشگاهی در زمینه پیوند سلولهای بنیادی و برنامه ریزی جهت گسترش طب بازساختی و سلولهای بنیادی در ایران و غرب کشور را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

پاینده در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز پیوند سلولهای بنیادی در استان کرمانشاه، گفت: این مرکز تنها مرکز غرب کشور بوده و استان‌های غرب کشور را نیز تحت پوشش دارد.

پاینده از انجام ۶۵ مورد پیوند مغز استخوان طی سه سال گذشته در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: ۷۵ درصد این موارد با موفقیت همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیوند سلولهای بنیادی برای درمان بیماری‌های مثل برخی بیماری‌های خونی، غیرخونی، سرطان و کم‌خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.