پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

یک بام و دو هوای بانک مرکزی برای امهال وام زلزله‌زدگان / بدهکاران زلزله‌زده نا امید از همه‌جا به استاندار پناه بردند
02 اسفند 1396 - 19:02
شناسه : 5326
2
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اواخر آبان ماه از ارسال پیامک‌ بانک‌ها به زلزله‌زدگان استان و تاکید آنها بر لزوم پرداخت اقساط به شدّت انتقاد کرد و گفت: مردم خانه‌ای برایشان نمانده است اما می‌گویند بیا قسط بده !

پ
پ

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ بر اساس آخرین تصمیم استانداری کرمانشاه، مهلت ۲ ساله به زلزله‌زدگان استان برای بازپرداخت وام‌های بانکی در ۹ شهرستان بدون محدودیت و در مرکز استان مشروط است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اواخر آبان ماه از ارسال پیامک‌ بانک‌ها به زلزله‌زدگان استان و تاکید آنها بر لزوم پرداخت اقساط به شدّت انتقاد کرد و گفت: مردم خانه‌ای برایشان نمانده است اما می‌گویند بیا قسط بده !

با سفر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و نیز اظهارات نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، موضوع مهلت دادن برای بازپرداخت تسهیلات بانکی جدی‌تر شد تا اینکه اواسط آذر امسال اعلام شد که هیئت دولت با استمهال ۲ ساله وام‌های بانکی زلزله‌زدگان کرمانشاه موافقت کرده است.

در جلسه استاندار کرمانشاه با مدیران عامل بانک‌های استان در ۲۶ آذر مقرر شد که همه بانک‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی و پُست بانک لیست افرادی را که در شهرستان‌های گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث و باباجانی، جوانرود، روانسر و پاوه و ۲ بخش ماهیدشت و کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه تا قبل ۲۱ آبان تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، تهیه و به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.

این اداره کل باید تا یک هفته پس از دریافت لیست‌ها، بررسی لازم را انجام دهد و اسامی افراد مورد تایید را برای امهال ۲ ساله تسهیلات اعطایی به بانک‌های استان معرفی کند.

به دنبال این اتفاقات؛ امروز جمعی از زلزله‌زدگان شهرهای مختلف با حضور در استانداری کرمانشاه نسبت به عدم تمکین بانک‌ها برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان اعتراض داشتند.

یکی از آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان سرپل ذهاب، در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: قبل از وقوع زلزله من از بانک وام گرفتم، متاسفانه بعد از این حادثه دیگر توان پرداخت وام را نداشتم از طرفی به ما اعلام کردند که این وام‌ها تا دو سال مشمول امهال شده است و بانک‌ها موظف به اجرای این مصوبه هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه وام‌های من و همچنین دیگر زلزله‌زدگان که امروز نیز در استانداری حضور دارند، نه تنها امهال نشده بلکه برای ضامن نیز مشکل ایجاد کردند و به ضامن من فشار زیادی وارد کردند. بانک به ما گفته است به دلیل اینکه بدهی دارید امکان پرداخت تسهیلات به شما هم وجود دارد. حالا نه وام‌های ما امهال شده نه تسهیلات زلزله‌زدگان را به ما پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز ما زلزله‌زدگان شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، کوزران و… به ناچار به استانداری آمدیم تا فکری به حال ما شود. وام‌های ما زیر ۵۰ میلیون و زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، نمایندگان حوزه انتخابیه نیز در عمل هیچکاری برای ما انجام ندادند و فقط حرف زدند.

این شهروند زلزله زده همچنین اظهار داشت: امروز به ناچار به استانداری کرمانشاه آمدیم تا از استاندار بخواهیم پیگیر امهال وام‌ها ما بشود. استاندار نیز با وجود اینکه نشستی در خصوص پروژه‌های شهر کرمانشاه داشت اما با آغوش باز پذیرای ما شد و ضمن استماع صحبت‌های ما، قول پیگیری جدی برای حل مشکل امهال وام زلزله زدگان استان را داد.

در همین رابطه با فرهاد تجری نماینده حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب گفتگو کردیم. تجری به خبرنگار طلوع می‌گوید: بارها برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان در صحن علنی مجلس تذکر دادیم اما متاسفانه بانک‌ها سوء استفاده می‌کنند.

تجری بیان کرد: با وجود اینکه امهال وام‌های زلزله زدگان مصوبه دولت را دارد و دولت مکلف به جبران خسارت است اما شاهد مقاوم بانک‌ها برای امهال وام زلزله زدگان استان کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه بدهکاران زلزله زده جور بدی را متحمل شده‌اند، تصریح کرد: این که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها منوط به تسویه بدهی شده ظلم مضاعفی است در حق زلزله زدگان و مسئولان نظارتی باید با مدیران خاطی برخورد کنند.

تجری با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر ضرورت امهال وام زلزله زدگان گفت: بانک مرکزی باید در قبال زلزله زدگان دلسوزانه عمل کند اما خود بانک مرکزی در بسیاری از حوزه‌ها، منشأ بحران شده است.

این نماینده مجلس افزود: استاندار کرمانشاه نیز پیگیر بحث امهال وام‌های زلزله زدگان شده و در این خصوص با وزیر اقتصاد جلسه‌ای داشت.

وی ضعف و ناتوانی مدیریتی و نظارتی و عدم وجود ضمانت اجرایی دولت را سبب عدم تمکین بانک مرکزی در خصوص امهال وامهای زلزله زدگان دانست و گفت: دولت باید تضمینی برای مصوبه خود داشته باشد و حس مسئولیت پذیری تقویت شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.