جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بهبود فضای کسب و کار  ۶۰ درصد مشکل سرمایه گذاری و اشتغال را حل می کند
03 اسفند 1396 - 12:20
شناسه : 5391
1
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان می تواند بیش از ۶۰ درصد مشکل سرمایه گذاری و اشتغال را حل و فصل کند.

پ
پ

هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بهبود وضعیت کسب و کار را از اولویت های کاری اعلام کرد و اظهار داشت: باید همه دست در دست هم دهیم و پیمان ببندیم که سال ۹۷ را سال بهبود کسب و کار در استان معرفی کنیم.

وی افزود: لازم است تمام تلاش خود را بکار بگیریم که دیگر در کشورشاهد نباشیم وضعیت کسب و کار استان کرمانشاه پایین تر از برخی استانهای دیگر باشد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: برای رفع مشکلات و موانع سر راه بهبود وضعیت کسب و کار باید جلسه ای با رویکرد اقتصاد مقاومتی تشکیل دهیم تا بطور اختصاصی به این مساله بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی ۲۴ رویکرد دارد که می توان بسیار برای حل مشکلات اشتغال تاثیرگذار باشد.

این مسئول در ادامه پروژه ها را ملی و استانی بیان کرد و افزود: پروژه های ملی که اعتبارات آن نیز ملی است، لذا مدیران دستگاههای اجرایی باید در قالب اقتصاد مقاومتی آنها را مشخص کنند تا برای تصویب به آقای جهانگیری تحویل دهیم.

بازوند ادامه داد: پروژه های اقتصاد مقاومتی رویکرد اقتصادی و اشتغالزایی دارد و به نوعی باید پروژه هایی باشند که در آنها جهش اقتصادی ملموس باشد و منفعت آن به جیب مردم برسد تا در شاخص های عدالت اجتماعی بتواند اثر گذار واقع شود.

وی بار دیگر وضعیت فضای کسب و کار را در استان نامطلوب اعلام کرد و گفت: متاسفانه شاخص های این فضا در استان بسیار نامناسب است که بسیاری از آنها به عملکرد ساختار اداری خود ما برمی گردد.

استاندار کرمانشاه خطاب به دستگاههای اداری بیان داشت: دستگاهها ظرف مدت ۱۵ روز باید شاخص ها را بررسی و برنامه بهبود فضای کسب و کار را برای سال آینده تدوین کنند تا هرسه ماه یکبار که توسط اتاق بازرگانی کشور بررسی می شود بتوانیم جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار می تواند  بیش از ۶۰ درصد مشکل سرمایه گذاری و اشتغال را حل و فصل کند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: متاسفانه شاخص ما در کشت گلخانه بسیار ضعیف است و کمتر از۰.۰۵ درصد سهم در کشت گلخانه ای را داریم این در حالی است که ما قابلیت های چشمگیری در بحث کشاورزی منطقه را داریم.

وی افزود: در استان کرمانشاه حدود ۳۴۱ هکتار ظرفیت گلخانه ای را مشخص کردیم که طی نامه ای به تفکیک شهرستان به فرمانداران و دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود.

به گفته بازوند می توان طی این برنامه سالیانه ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان احیاء و به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در استان گرفتار کشاورزی سنتی-معیشتی هستیم ابراز داشت: برای عبور از این مشکل باید به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنیم تا یک کشاورزی صنعتی را داشته باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.