چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

تنفس دوباره واحدهای راکد مانع از یکه تازی بیکاری می شود
05 اسفند 1396 - 9:47
شناسه : 5427
1
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مهندس بازوند کاری را شروع کرده و آن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان است، زیرا در کنار احیا واحدهای راکد نباید اجازه داد واحدهای فعال کنونی هم درگیر مشکل شده و از چرخه تولید و اشتغال کنار بروند.

پ
پ

مشکلات اقتصادی فراوان، واردات بی رویه کالا، نوسانات نرخ ارز در سالیان گذشته، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و … همه باعث شد در کل کشور تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی دچار رکود شوند و یا کار آنها به تعطیلی بکشد یا با حداقل ظرفیت کنند.
واحدهای تولیدی استان کرمانشاه نیز با این مشکل دست در گریبان هستند و براساس بررسی های که صورت گرفت حدود ۲۴۰ واحد راکد و نیمه فعال در استان کرمانشاه طی چند سال اخیر شناسایی شده است.
تلاش برای احیا این واحدها از زمان دولت تدبیر و امید جان تازه ای گرفت و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت در این مدت برگزار شد تا به مشکلات واحدهای صنعتی راکد کرمانشاه رسیدگی شود.
“مهندس هوشنگ بازوند” استاندار کرمانشاه نیز از ابتدای فعالیت خود در کرمانشاه طی یبش از چهار ماه اخیر، به صورت مستمر خواستار برگزاری جلسات ستاد تسهیل شد و در اکثر جلسات شخصا حضور داشت.
در این جلسات مسائل واحدهای صنعتی از قبل دیرکرد اقساط ، بدهی تامین اجتماعی و مالیات، بدهی به دستگاه های خدمت رسان مانند برق و گاز، نداشتن بازار فروش، مدیریت نادرست واحد و … همگی بررسی می شود و استاندار کرمانشاه از یک به یک دستگاه ها می خواهد نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.
یکی از مواردی که باعث مشکل برای واحدهای صنعتی می شود قطع برق، آب و گاز آنها به دلیل بدهی است که استاندار کرمانشاه از دستگاه های خدمت رسان خواست تا حد امکان به واحدها فرصت دهند و بدون هماهنگی ارائه خدمات به هیچ واحدی را متوقف نکنند.
استاندار کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مودیان مالیات و همچنین کارشناسان تامین اجتماعی با واحدهای تولیدی شد.
وی همچنین برای حمایت از بازار فروش واحدهای تولیدی، هم از دستگاه ها و هم از مردم خواست از تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی داخل استان خرید کنند و تا زمانیکه کالایی در کرمانشاه تولید می شود مشابه آن را از دیگر استان های کشور تهیه نکنند.
یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات بانکی و بدهی معوق است که باعث می شود واحدها، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش خود را از دست بدهند و عملا توان تولید نداشته باشند که از سوی دیگر جرائم بانکی نیز مدام به میزان بدهی آنها می افزاید.
مهندس بازوند از ابتدای کار خود تلاش کرد روابط خوبی با بانک های کرمانشاه برقرار کند و در تمامی جلسات ستاد تسهیل از اکثر بانک های استان دعوت می شود تا مشکلاتی که مربوط به بانک ها است نیز مرتفع شود و تاجاییکه امکان دارد برای واحدهای تولیدی و صنعتی بدهکار استمهال در نظر گرفته شود.
این روند باعث شده در این مدت شاهد رفع مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی و شروع مجدد فعالیت آنها آن هم به صورت پایدار باشیم.

استاندار کرمانشاه عقیده دارد برای کمک به کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه، احیا واحدهای راکد می تواند به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ قلمداد شود زیرا این واحدها مسیر اصلی را طی کرده اند و اکنون زمان و سرمایه کمتری برای راه اندازی مجدد آنها نسبت به یک واحد تولیدی و صنعتی جدید نیاز است.
از سوی دیگر طی چند وقت اخیر مهندس بازوند کاری را شروع کرده و آن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان است، زیرا در کنار احیا واحدهای راکد نباید اجازه داد واحدهای فعال کنونی هم درگیر مشکل شده و از چرخه تولید و اشتغال کنار بروند.
وی به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی استان که در شهرک های صنعتی و یا خاج از شهرک واقع شده بازدید دارد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار می گیرد و با مدیران و کارگران واحدها به گفت و گو می نشیند.
بازدید از واحدهای صنعتی استان فقط به واحدهای داخل شهرستان کرمانشاه محدود نمی شود و استاندار کرمانشاه طی روزهای اخیر از تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان های دیگر استان نیز بازدید داشته است.
نتیجه این تلاش و فعالیت آن است که مدیران و نیروی کار واحدهای تولیدی استان به فعالیت خود دلگرم شوند و بدانند مدیران استان از نزدیک پیگیر کارها و در جریان تلاش آنها هستند.
می توان گفت طی سال های اخیر در هیچ دورانی به این اندازه به واحدهای تولیدی و صنعتی استان توجه نشده است و این کار باعث خواهد شد دوباره رونق به صنعت و تولید استان برگردد و تعداد زیادی از افراد در این بخش مشغول به کار شوند.
با ادامه این کار هم، روز به روز از تعداد واحدهای راکد استان کاسته خواهد شد و هم واحدهای فعال موجود حفظ می شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.