چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

روحانی: عده‌ای معتقد بودند که به دانشگاه و علوم جدید نیاز ندارند
05 اسفند 1396 - 10:50
شناسه : 5447
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کردند که علم را به سنتی و جدید تقسیم کنند گفت: اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم.

پ
پ

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه پول‌های زیادی خرج شد و حرف‌های زیادی برای اسلامی کردن علوم زده شد، خاطرنشان کرد: جبر، ریاضی و الگوریتم همان جبر و ریاضی و الگوریتم ما است، فرقی در این زمینه ندارد.

وی همچنین گفت: بعضی ‌ها فکر می‌کنند که باید علوم را دسته‌بندی کرده و با عنوان علومی که ارتباط با دین دارند یا ضد دین هستند، آنها را تقسیم‌بندی کنند. بعضی هم علم را به سنتی و جدید تقسیم می‌کردند و علم جدید را نمی‌پذیرفتند و معتقد بودند به دانشگاه نیاز نداریم. البته این تفکرات امروز در جامعه ما طرفدار ندارد.

رییس جمهور ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند ثابت کنند که همه علوم ریشه در اسلام دارد و هر علمی که پیدا می‌شد، یک آیه و روایت پیدا می‌کردند و می‌گفتند که ریشه آن در دین است که این حرف درست نیست. خود پیامبر مسلمانان را تشویق می‌کرد که به نقاط مختلف دنیا بروند و علم بیاموزند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.