شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه: نگران شعله ور شدن “کریمه کنگو” در آستانه عید قربان هستیم
08 شهریور 1396 - 12:13
شناسه : 546
6
"گوسفند قربانی" را از مراکز معتبر تهیه کنید طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با توجه به افزایش خرید گوسفند قربانی در آستانه عید قربان، از مردم خواست حتما گوسفند قربانی را از مراکز معتبر تهیه کنند.

پ
پ

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به نزدیکی عید قربان و افزایش خرید گوسفند قربانی، گفت: این افزایش خرید گوشت و گوسفند قربانی موجب نگرانی ما از شعله ور شدن بیماری “تب کریمه کنگو” شده است.

وی افزود: متاسفانه ویروس این بیماری در دام هیچ علامت مشخصی ندارد و تنها ورود آن به بدن انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند.

شکیبا با بیان اینکه ویروس “تب کریمه کنگو” از طریق کنه روی بدن دام، استفاده از گوشت و امعا و احشا و نیز تماس با خونابه دام قابل انتقال به انسان است، گفت: درمان این بیماری دشوار است و در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند کشنده باشد، بنابراین پیشگیری بهترین راه است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص خرید گوسفند قربانی از حاشیه جاده‌ها و شهرها و مراکز غیرمجاز هشدار داد و تاکید کرد: مردم حتما گوسفند قربانی خود را از مراکز مجاز که تحت نظر دامپزشکی هستند، خریداری کنند.

شکیبا افزود: در خصوص ذبح دام نیز فردی که این کار را انجام میدهد باید حتما از عینک، دستکش و روپوش استفاده کند و تماسی با گوشت و خونابه دام بدون دستکش و عینک نداشته باشد.

وی تاکید کرد: زنان خانه‌دار نیز باید به طور ویژه از دستکش استفاده کرده و به هیچ عنوان بدون دستکش اقدام به تکه تکه کردن گوشت نکنند و مراقب باشند که گوشت و خونابه با دست آنها در تماس نباشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مصرف گوشت بلافاصله پس از ذبح دام هشدار داد و افزود: افراد باید گوشت را حتما پیش از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای کمتر از ۴ درجه نگه دارند.

وی افزود: با این کار حتی اگر گوشت حاوی ویروس «تب کریمه کنگو» باشد، به دلیل تولید اسید لاکتیک در گوشت بر اثر این مدت ماندگاری در یخچال، ویروس‌ها و میکروب‌های آن از جمله ویروس «تب کریمه کنگو» از بین می‌رود.

شکیبا تصریح کرد: ۲۴ ساعت باید حداقل مدت ماندگاری گوشت قربانی در یخچال باشد و بهتر است افراد تا ۴۸ ساعت گوشت را در یخچال گذاشته و سپس مصرف کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مورد جدیدی از بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده، گفت: خوشخبتانه این بیماری در استان تحت کنترل است.

وی افزود: تنها نگرانی ما شعله ور شدن این بیماری در آستانه عید قربان با توجه به افزایش خرید گوشت و گوسفند قربانی است و از مردم می خواهیم در این زمینه نکات بهداشتی را رعایت کرده تا دچار مشکل نشوند.

شکیبا در پایان تاکید کرد: مردم حتما گوشت و گوسفند قربانی را از مراکز مجاز تهیه و پیش از مصرف حداقل به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.