شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

امیدواریم تابستان امسال “خاموشی” رخ ندهد/ ۱٫۶ میلیارد تومان خسارت سرقت سیم به شرکت توزیع برق
10 اردیبهشت 1398 - 19:48
شناسه : 55540
0
مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : امیدواریم با اقداماتی که برای کاهش پیک بار در نظر داریم، تابستان امسال با خاموشی برنامه‌ریزی شده مواجه نشویم/هم اکنون بیش از ۷۶۳ هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع برق استان هستند/مرآتی درباره آخرین وضعیت روستاهای برق دار استان نیز گفت: اکنون ۲۵۲۶ روستای استان با ۱۵۴ هزار و ۸۳۹ خانوار برق دارند که این جمعیت معادل ۹۹٫۶ درصد خانوارهای روستایی استان است/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مهمترین مشکلات پیش روی این شرکت که سرقت سیم‌ برق و ترانسفورماتورها است نیز یاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش سرقت‌ها به دلیل افزایش قیمت سیم و … هستیم/به گفته مرآتی، در سال گذشته حدود ۱٫۶ میلیارد تومان خسارت سرقت سیم به شرکت توزیع برق وارد شده و هر روز گزارشی از سرقت شبکه در کرمانشاه می‌رسد.

پ
پ

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : امیدواریم با اقداماتی که برای کاهش پیک بار در نظر داریم، تابستان امسال با خاموشی برنامه‌ریزی شده مواجه نشویم.

امیدعلی مرآتی در نشست خبری که امروز(۱۰ اردیبهشت) به مناسبت روز ملی صنعت برق برگزار شد، اشاره‌ای به آخرین وضعیت زیر ساخت‌ها و پوشش برق در استان کرمانشاه داشت و افزود: هم اکنون بیش از ۷۶۳ هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع برق استان هستند.

 وی از وجود بیش از یازده هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، بیش از ۶۹۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۷ هزار دستگاه ترانسفورماتور و بیش از ۲۶۰ فیدر هم در استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به مهمترین اقداماتی که  سال گذشته در استان انجام شده، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۸۹ مشترک جدید در استان اضافه شد.

وی از تامین برق سه روستاهای استان نیز در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: ۱۶۴ حلقه چاه کشاورزی نیز برقرسانی شد.

مرآتی پیک برق مصرفی در سال ۹۷ را نیز ۷۲۷ مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته موفق شدیم ۱۹ مگاوات کمتر از آنچه که شرکت توانیر به عنوان سقف پیک مصرفی برای ما مشخص کرده بود، برق مصرف کنیم.

مرآتی از افزایش ۴۸ درصدی وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان در سال گذشته هم خبر داد و عنوان کرد: میزان وصول مطالبات سال گذشته در استان ۱۰۰ درصد بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته کاهش نیم درصدی تلفات برق را نیز در استان داشتیم که بدون احتساب مناطق زلزله زده به ۱۴٫۷۶ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تامین برق منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را نیز از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته دانست و تاکید کرد: برای این پروژه ۱٫۵ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۱۰۰درصد آن را جذب کردیم و از طریق پست فوق توزیع قصرشیرین برق منطقه تامین شد.

مرآتی تصریح کرد: اقدامات خوبی هم برای تامین برق بازارچه‌های مرزی استان از جمله بازارچه سومار انجام دادیم و تامین برق بازارچه‌های دیگر از جمله شیخ‌صله نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به خسارت ۱۳۰ میلیارد تومانی تاسیسات برق استان در زلزله سال ۹۶، گفت: برای جبران بخشی از این خسارت ۳۲ میلیارد تومان برای ما در نظر گرفته شد که سال گذشته ۱۷٫۸ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

وی درباره برنامه‌های سال ۹۸ شرکت نیز گفت: بنا داریم امسال نیز وصول مطالبات را به میزان ۱۰۰ درصد نگه داریم.

به گفته این مسئول، همچنین برنامه‌ریزی شده میزان تلفات برق با کاهش دو درصدی به حدود ۱۲٫۸ درصد و میزان خاموشی نیز به ۲۷۰ دقیقه در سال جاری برسد.

 روستای بدون برق بالای ۵ خانوار نداریم

مرآتی درباره آخرین وضعیت روستاهای برقدار استان نیز گفت: اکنون ۲۵۲۶ روستای استان با ۱۵۴ هزار و ۸۳۹ خانوار برق دارند که این جمعیت معادل ۹۹٫۶ درصد خانوارهای روستایی استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ روستای بدون برق بالای پنج خانواری در استان نداریم، تاکید کرد: روستاهایی که بدون برق هستند یا زیر پنج خانوار جمعیت دارند و یا جمعیت ساکن در آنها فصلی است.

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مهمترین مشکلات پیش روی این شرکت که سرقت سیم‌ برق و ترانسفورماتورها است نیز یاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش سرقت‌ها به دلیل افزایش قیمت سیم و … هستیم.

به گفته مرآتی، در سال گذشته حدود ۱٫۶ میلیارد تومان خسارت سرقت سیم به شرکت توزیع برق وارد شده و هر روز گزارشی از سرقت شبکه در کرمانشاه می‌رسد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سرقت‌ها وجود انشعابات غیرمجاز نیز خسارات زیادی به شبکه تحمیل می‌کند، تاکید کرد: اگر چه تعداد انشعابات غیرمجاز مدام در حال تغییر است، اما می توان گفت حدود ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه داریم.

مرآتی اظهار کرد:ب رخی از انشعابات به صورت مشهود برق سرقت می‌کنند و بخش دیگری از سرقت برق نیز به صورت دستکاری کنتور است.

وی در ادامه از مطالبات ۱۴۰ میلیارد تومانی این شرکت هم یاد کرد که ۴۰ درصد آن مربوط به بخش‌های عمومی و دستگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در ادامه درباره وضعیت انرژی‌های نو در استان نیز یادآور شد: هم اکنون از پشت بام مساجد و مدارس ۱۵۰ کیلو وات و از ساختمان‌های شرکت برق نیز ۸۰ کیلوات برق تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید برق تضمینی پنج کیلوواتی نیز از ۵۰ خانوار روستایی استان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای توسعه این طرح برنامه داریم.

مرآتی همچنین از پیگیری راه‌اندازی نرم افزاری خبر داد که می‌تواند ساعت و زمان خاموشی‌های احتمالی را به مشترکین اعلام کند.

به گفته این مسئول، اقدامات قابل توجهی نیز در زمینه قرائت الکترونیکی کنتورها و قرائت از راه دور در برخی از مناطق از جمله پاساژ ارگ و بخشی از بازار اسلامی صورت گرفته است.

امیدواریم امسال خاموشی رخ ندهد

وی درباره وضعیت خاموشی‌های احتمالی در تابستان امسال نیز اظهار کرد: اگر مشترکین همکاری داشته باشند امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه برای پیک تابستان امسال کاهش ۷۳ مگاواتی بار مصرفی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است، افزود: سهم هر بخش از جمله بخش کشاورزی، مشترکین خانگی، ادارات و … در این طرح مشخص است.

به گفته این مسئول، برای بخش‌هایی که همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند مشوق‌های نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای مشترکین پر مصرف نیز علاوه بر افزایش هفت درصدی قیمت مصوب که از اول اردیبهشت اعمال می‌شود، بر اساس میزان مصرف تا ۱۶ درصد به نرخ مصرف اضافه خواهد شد.

وی درباره خسارتی که در سیل اخیر به زیرساخت‌های خطوط برق استان وارد شده نیز گفت: علی رغم اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم میزان خسارت ۷۰ میلیارد تومان بود.

مرآتی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق در مناطق زلزله‌زده نیز اظهار کرد: عدم قرائت کنتور در این مناطق ۲۲ میلیارد تومان هزینه برای ما داشت که برای پیگیری پرداخت به هیات دولت ارسال شده است.

به گفته این مسئول، اگرچه قرآئت کنتور در این مناطق از اول مهرماه سال گذشته از سر گرفته شد، اما در این مدت وصولی قابل توجهی در مناطق زلزله زده نداشتیم/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.