جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

حریم امن پیاده‌روها در تسخیر نمایشگاه‌های خودرو/ سلب آسایش شهروندان کنگاوری به بهای پارک خودروهای مزاحم
07 اسفند 1396 - 13:03
شناسه : 5575
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

سر و صدای صافکاری ها، تعمیرگاه های خودرو، تعرض به پیاده روها و معابر عمومی از سوی مغازه داران و نمایشگاه های اتومبیل آرامش را از کنگاوری ها گرفته است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه؛ شماری از مردم شهر کنگاور از پارک شدن خودروها در پیاده روها و گذرگاه های پیاده به عنوان نقض حقوق شهروندی یاد کرده و با ابراز گله و ناراحتی از این اقدام، اظهار داشتند: پیاده روها محل پارک خودروها نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی باید با اتخاذ تدابیر جدی تر جلوی این کار ناخوشایند که نقض قوانین و مقررات محسوب می شود را بگیرند.

یک شهروند کنگاوری در این باره خبرنگار طلوع کرمانشاه می گوید: صاحبان خودروها یقین بدانند که پارک کردن خودرو به عنوان یک اقدام بسیار ناپسند، موجب مزاحمت و تضییع حقوق عابران پیاده است و باید این عادت و رفتار غلط تغییر کند.

«رضا سوسنی» بیان می کند: وقتی عابران با خودروهای پارک شده در پیاده روها مواجه می شود به ناچار از سواره رو تردد خواهند کرد که این نیز ممکن است خطر برخورد با وسایط نقلیه عبوری را به همراه داشته باشد.

یک فعال جتماعی کنگاوری معتقد است؛ پارک وسایط نقلیه در معابر در مجموع خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است و افرادی که خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند باید مشمول جریمه شوند تا فرهنگ ‘پیاده روها محل پارک خودرو نیست’ جا بیفتد.

«محمد حسین شجاعی» اظهار می کند: برخی صاحبان وسایط نقلیه تنها به فکر آرامش و آسایش خود هستند و برای اینکه هدایت خودرو در اختیار به داخل پارکینگ ساختمان های محل سکونت کمی زمانبر است بنابراین بهتر می بینند در پیاده روها پارک کنند که متاسفانه این مشکل رفته رفته به عادت و فرهنگ غلط مبدل می شود.

یک ورزشکار کنگاوری هم می گوید: صاحبان خودروهای پارک شده در پیاده روها باید به آرامش و آسایش دیگران نیز توجه کنند چرا که این رفتار غلط ممکن است عواقب تلخ و ناگواری را برای عابرین به دنبال داشته باشد.

«حسن اسماعیلی» معتقد است: اینکه عده ای با این عمل ناپسند حقوق شهروندی را نادیده بگیرند به هیچ وجه کار صحیحی نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی بهتر است ساده از کنار این موضوع رد نشده و حداقل برای ایجاد نظم و انضباط تذکری به صاحب خودرو بدهند تا شاید از این تخلف حذر کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه چندی پیش در گفتگویی با انتقاد از برخی نمایشگاه‌های خودرو در خصوص پارک خودرو‌ها در پیاده رو، می گوید: به صورت ویژه در کرمانشاه طرح توقیف خودروهایی در پیاده رو پارک کرده اند، به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته ی «سرهنگ فضل الله شیری» ؛ تعرض به پیاده رو و معابر عمومی از سوی مغازه داران و نمایشگاه‌های اتومبیل تخلف محسوب شده و روان سازی ترافیک در محدوده این نمایشگاه‌ها و همچنین پاکسازی پیاده رو‌ها و برگرداندن به عموم عابران و جلب رضایت شهروندان عزیز از جمله اهداف این طرح است که انتظار می‌رود عموم نمایشگاه داران عزیز و رانندگانی که اقدام به پارک خودرو در پیاده رو‌ها می‌کنند، ضمن آمر به معروف بودن خود در این زمینه، اجازه چنین تخلفاتی را به سایرین ندهند.

با خودروهای متخلف بطور جدی برخورد می شود

رئیس پلیس راهور شهرستان کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، برخورد جدی با خودروهای متخلفی که حقوق عابران پیاده رو نقض میکنند را از وظایف راهور می داند و می گوید: بر اساس بند پ ماده ۱۶۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، بند الف و ذ ماده ۱۶۳ آیین نامه و ماده ۱۲ قانون جدید راهور، پارک خودرو در داخل پیاده رو و حریم گذرگاه عابر پیاده ممنوع بوده و با رانندگان این دسته از خودرو‌ها به طور جدی برخورد می‌شود و ضمن اعمال قانون برای جلوگیری از سد معبر، به پارکینگ منتقل می‌شوند.

«رضا زرانی» به مکاتبات خود با دیگر نهادها اشاره می کند و بیان می کند: در دی ماه سال جاری وجود خودروهای مزاحم در پیاده روها را به صورت مکتوب به شهرداری کنگاور اعلام کردیم و شورای ترافیک و دادستانی شهرستان هم در جریان این موضوع قرار گرفتند.

به گفته ی وی؛ ضمن اینکه برخورد و اعمال قانون با متخلفان بصورت روزانه در دستور کار پلیس راهور شهرستان کنگاور است، طرح های پاکسازی هم بصورت موقتی و هفتگی توسط استان ابلاغ می شود که تحت نظارت فرماندهی انتظامی شهرستان اجرا شده و نتیجه طرح به اطلاع فرماندهی استان می رسد و به نوعی فرماندهی استان نظارت مستقیم بر اجرای این طرح ها دارند.

وی معتقد است؛ مشاغل مزاحم همچون تعمیرگاههای خودرو، صافکاری ها، آپاراتی، تعویض روغنی ها و همچنین وجود نمایشگاههای خرید و فروش خودرو در سطح شهر پیاده روها را تسخیر کرده و باعث تضییع حقوق شهروندی به عنوان حق الناس می شود.

زرانی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل این معضل پیشنهاد می کنید، می گوید: احداث پارکینگ در محدوده بازار و نقاطی که پزشکان متمرکز هستند و همچنین ساماندهی و نظارت بیشتر بر مشاغل مزاحم توسط شهرداری می تواند تا حدودی این رفتار غلط و ناپسند که باعث سلب آسایش شهروندان و عابران می شود، بهبود بخشد.

گزارش از مجید رحمتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.