جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مصرف آب در ایام خانه‌تکانی نوروز ۱٫۵ برابر می‌شود
08 اسفند 1396 - 11:49
شناسه : 5637
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش یک و نیم برابری مصرف آب در ایام خانه‌تکانی، گفت: این افزایش مصرف گاهی تامین آب مشترکین در شب عید را با مشکل مواجه می‌کند.

پ
پ

علیرضا تخت شاهی اسفند را یکی از ماه‌های پرمصرف آب دانست که گاهی افزایش مصرف در این ماه به دلیل خانه تکانی‌های مردم، معادل مصرف آب در فصل گرما می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش مصرف آب در ایام خانه تکانی معمولا از اوایل اسفند آغاز می‌شود و بین ۲۰ تا ۲۵ روز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از افزایش یک و نیم برابری مصرف آب در این ایام خبر داد و افزود: در این روزها گاهی سرانه مصرف آب به بیش از ۲۷۰ لیتر در شبانه روز می‌رسد.

تخت شاهی از مردم خواست با رعایت شیوه‌های صحیح خانه تکانی، از مصرف بیش از حد آب تصفیه‌شده خودداری کنند و تاکید کرد: قرار نیست همه چیز را با آب و آن هم در منزل بشوییم، بلکه گاهی در بسیاری از بخش‌های خانه‌تکانی عید نیازی به مصرف آب نیست.

وی شست و شوی فرش، موکت و پرده در منزل را کاری نادرست با مصرف آب بسیار بالا دانست و یادآوری کرد: شست و شوی این وسایل را باید به مراکز تخصصی مانند قالیشویی و خشکشویی‌ها بسپاریم که آب کمتری مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه مصرف شوینده‌ها و مواد شیمیایی را نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف آب عنوان کرد و افزود: استفاده از این مواد باعث افزایش چند برابری مصرف آب به منظور آبکشی می‌شود.

تخت‌شاهی از مردم خواست در این ایام در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند و از شست و شوهای غیرضروری خودداری کنند.

وی از راه‌اندازی پویشی هم با کمک سازمان‌های مردم نهاد به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در روزهای پایانی سال خبر داد که یکی از برنامه‌های آن آموزش و اطلاع رسانی به مردم است. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.