شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

تلاش برای داشتن بازاری آرام در شب عید کرمانشاهیان
09 اسفند 1396 - 8:18
شناسه : 5673
0
استاندار کرمانشاه تاکید کرد طلوع‌‌کرمانشاه :

در همین راستا مهندس”هوشنگ بازوند” استاندار کرمانشاه با بررسی و درک چنین شرایطی به منظور جلوگیری از تجربیات نامطلوب سالیان گذشته، همه دستگاه ها و مدیران اجرایی را موظف کرده تا از افزایش قیمت کالای شب عید جلوگیری کنند.

پ
پ

 در ماه های گذشته نوسان قیمت که گاه با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی همراه بود فضای التهاب گونه ای در بازار کرمانشاه ایجاد کرده بود که ضرورت تنظیم و کنترل بازار را دو چندان می کرد.

عوامل متعددی همچون نوسان قیمت ارز و دلار، ورود کالای قاچاق، احتساب هزینه حمل و نقل و یا قرارگیری در مناسبت های ملی و فرهنگی موجب افزایش تقاضا و در نتیجه بالاکشیدن قیمت کالاهای اساسی می شود که هم اکنون با نزدیکی به روزهای پایانی سال بیم آن می رود که بازار شهر کرمانشاه دستخوش تغییر شود و افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز شب عید، موجب اختلال در آسایش و رفاه مصرف کننده و خریدار شود.
در سالیان گذشته، نبود مدیریت مناسب برای تنظیم قیمت کالاهای اساسی به نوعی موجب هرج و مرج در بازار و نوسان قیمت شده که هزینه ای جز ضربه زدن به اقتصاد خانواده و نبود امنیت شغلی برای عرضه کننده را به همراه نداشته است.
این در حالیست که در اکثر اوقات از سوی مقامات دولتی بیان می شود که کمبودی در زمینه کالاهای اساسی به ویژه در اعیاد و مناسبت ها وجود ندارد که با این ادعا بازهم مشخص می شود دستی دیگر در کار است و وجود شبکه دلالی موجب تنش در بازار می شود.

در همین راستا مهندس”هوشنگ بازوند” استاندار کرمانشاه با بررسی و درک چنین شرایطی به منظور جلوگیری از تجربیات نامطلوب سالیان گذشته، همه دستگاه ها و مدیران اجرایی را موظف کرده تا از افزایش قیمت کالای شب عید جلوگیری کنند.
تلاش برای هر اقدامی که برای کاهش نگرانی مردم در تأمین مایحتاج شب عید اثرگذار باشد یکی از توصیه های جدی استاندار به مدیران است، چراکه کنترل قیمت موجب حفظ و تثبیت درآمد تولید کننده و در نهایت حمایت و ایجاد امنیت رفاهی برای مصرف کنندگان می شود.

تلاش برای تامین پروتئین با توجه به میزان و نوع فرهنگ مصرف کرمانشاهیان توسط جهادکشاورزی، جلوگیری از کشتار غیرمجاز مرغ زنده، ضرورت توجه به استانداردهای کیفی محصولات و همچنین متعادل کردن مقادیر عرضه و تقاضا از مهم ترین تاکیدات استاندار کرمانشاه به مدیران برای داشتن بازاری آرام در شب عید است.
به گفته بازوند، کشتار غیرمجاز مرغ زنده در کرمانشاه علاوه بر آسیب ها و مخاطرات بهداشتی بسیاری که به همراه دارد، سیمای شهر را نامناسب کرده و منظره ای نامناسب در برابر دیدگان گردشگران قرار می دهد که چنین اقدامی حوزه گردشگری شهر را مخدوش می کند که مدیران و حوزه های مرتبط با سلامت باید هرچه زودتر به فکر چاره ای برای رفع این معضل برآِند.
تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی یکی از مهم ترین اهداف دولت تدبیر و امید است، چنانچه ایجاد ثبات در زمینه قیمت کالاهایی همچون تخم مرغ و لبنیات در ماه های اخیر گویای این ادعاست.
بی شک منابع لازم برای تأمین مایحتاج مردم پیش بینی و تهیه شده است که برای داشتن بازاری متعادل علاوه بر مدیریت دستگاه های اجرایی همچون جهادکشاورزی، تعاون روستایی و سایر ارگان های مربوطه، همکاری مردم در زمینه عدم خرید کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی ضرورت دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.