جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بهبود فضای کسب و کار “پول” نمی‌خواهد/ کرمانشاه بدترین فضای کسب و کار را دارد
09 اسفند 1396 - 9:26
شناسه : 5679
1
رئیس اتاق بازرگانی استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه طی چهار فصل گذشته همواره روند نزولی شاخص‌ فضای کسب و کار را داشته، گفت: در پاییز امسال بدترین استان کشور از نظر فضای کسب و کار بودیم.

پ
پ

کیوان کاشفی با بیان اینکه تا دو سال قبل رصد شاخص‌های فضای کسب و کار کشور توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام می‌شد، اظهار کرد: از سال قبل این پایش به اتاق بازرگانی ایران واگذار شد که فضای کسب و کار کشور را به صورت فصلی بررسی کرده و به تفکیک استان‌ها اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در این بررسی از فعالان اقتصادی درباره شاخص‌های مختلف نظرسنجی می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه کرمانشاه در چهار فصل گذشته همواره سیر نزولی شاخص فضای و کسب و کار را داشته و در پاییز امسال نیز شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه ۶٫۳۸ اعلام شد و در آخرین جایگاه کشور بعد از خراسان شمالی (۶٫۳۴) و ایلام (۶٫۳۱) قرار گرفتیم.

کاشفی بهترین فضای کسب و کار کشور را نیز مربوط به استان گیلان با شاخص ۵٫۵۱ دانست.

وی اصلی ترین دلیل نامناسب بودن شاخص فضای کسب و کار در استان کرمانشاه را بر اساس بررسی‌های انجام شده مربوط به دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ها با عدد ۸٫۰۳  دانست و یادآوری کرد: شاخص بی‌ثباتی و قابل پیش بینی نبودن قیمت مواد اولیه و محصولات در استان عدد ۸، ضعف دادرسی و رسیدگی به شکایات عدد ۷٫۶، موانع اداری کسب و کار عدد ۷٫۵۵، مفاسد مالی و اداری در دستگاه‌های دولتی عدد ۷٫۵۴ و رویه‌های غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات عدد ۷٫۳۸ دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب و کار، برداشت سلیقه‌ای از قوانین و مقررات و همچنین شفاف و یا کافی نبودن اطلاعات مورد نیاز برای فعالین اقتصادی از دیگر دلایل بدی فضای کسب و کار در کرمانشاه است.

کاشفی به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود فضای کسب و کار استان پرداخت و عنوان کرد: این پیشنهادات باید به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی برسد و به صورت احکام برای دستگاه‌ها قابل اجرا باشد.

وی معتقد است، با اجرای این پیشنهادات می‌توانیم ظرف دو تا سه فصل آینده از نظر شاخص فضای کسب و کار به میانگین کشور برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از پنج پیشنهاد برای امور مالیاتی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های مربوطه خبر داد و افزود: عودت مالیات بر ارزش افزوده صادرات در فرجه یک ماهه، اصلاح روند هیات‌های حل اختلاف، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی و … از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخش انجام شود.

کاشفی بیان کرد: برای بانک‌ها نیز شش پیشنهاد داریم که از مهمترین آنها می‌توان به مسدود نکردن بخشی از تسهیلات بانکی، استفاده از روش‌های متنوع تامین منابع مالی و… اشاره کرد.

وی یادآوری کرد: مشابه این پیشنهادات را برای سایر دستگاه‌ها مانند تامین اجتماعی، دادگستری، ادارات آب، برق و گاز و… اعلام شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران کاهش روند صدور مجوزهای لازم را نیز یک امر ضروری خواند که پیشنهاد شده دستگاه‌های متولی زمان جواب دهی به استعلامات را به ۴۰ درصد زمان فعلی کاهش دهند.

وی مهمترین عامل برای جذب سرمایه در یک منطقه را شاخص فضای کسب و کار دانست و گفت: قطعا سرمایه‌گذاران به دنبال جایی هستند که بهترین فضای کسب و کار را دارد و ما هم اگر به دنبال رونق سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال هستیم باید فضای کسب و کار کرمانشاه را بهتر کنیم.

کاشفی یادآوری کرد: اکثر مواردی که می‌تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار استان شود، نیازمند منابع مالی خاص و بودجه نیست و بعد نرم‌افزاری دارد. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.