پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

فرصت سوزی در زمینه حمایت از پوشاک بومی پذیرفتنی نیست/تولیدکنندگان پروبال می خواهند
10 اسفند 1396 - 10:19
شناسه : 5731
1
  استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

جهش به سمت تولید و حمایت از پوشاک بومی به عنوان زیرشاخه ای اشتغال زا از صنعت بزرگ منسوجات، می تواند یکی از ریسمان های نجات دهنده استان از چالش بیکاری در این دیار باشد.

پ
پ

 گسترش تولیدات داخلی در زمینه پوشاک که توام با ارزش افزوده بالایی است بسترسازی می خواهد.
باید تولیدکنندگان بومی در اولویت انتخابی مدیران بخش خصوصی و دولتی برای تامین پوشاک کادر اداری قرار گیرند و از سوی دیگر جوانانی زبردست و متخصص عرصه را رها نکنند و از چنین فرصتی، حرفه خلق کنند و اشتغال بیافرینند.
این در حالی است که براساس آمار اعلام شده، صنعت پوشاک کشور دو ممیز سه درصد از کل تجارت جهانی را به خود اختصاص داده، با وجود سهم پایین صادرات پوشاک از کشور شاهد واردات ۶۰ درصدی پوشاک هستیم که نشاندهنده تقاضای بالا برای استفاده از این صنعت در داخل است که باید از چنین ظرفیتی برای داخل استان استفاده کرد.
ردپای کالای قاچاق و واردات پوشاک از دیگر استان ها به کرمانشاه که بی شک تهدید و فرصت سوزی بزرگی برای بازار بومی شمرده می شود ثمره ای جز بیکاری روزافزون کارگران و ورشکستگی تولید کنندگان را به همراه ندارد.
پروبال دادن به این صنعت، استان را از واردات پوشاک بی نیاز می کند و با به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد، می تواند منشا خیر و برکت در سفره های کرمانشاهیان وجوانان جویای کار شود و با کنترل بازار پوشاک به رکود موجود پایان دهد.
از همین رو اشتغال زایی و یافتن راهکارهایی برای جدال با بیکاری به مهم ترین دغدغه های کاری مدیریت ارشد استان تبدیل شده است.

مهندس “بازوند” استاندار کرمانشاه در طی نگاهی ریزبینانه به بررسی همه حوزه های اشتغال زایی در استان می پردازد و با برگزاری جلسات هم اندیشی و پرداختن به نقشه های اجرایی، از هر روزنه ای برای بهبود فضای کسب و کار استفاده می کند.
وی به شدت مخالف واردات پوشاک به ویژه در بخش درمانی و اداری است و از آن به عنوان ظلم آشکار و فرصت سوزی یاد می کند و چنین قصوری را از هیچ مدیری نمی پذیرد.
استاندار کرمانشاه به مدیران می گوید؛ حمایت از پوشاک بومی نباید تنها به حرف و برگزاری جلسات روتین منتهی شود و باید به سمتی برویم که صفر تا صد تولیدات پوشاک بومی شود و نباید این هدف به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود.
وی معتقد است، بالارفتن کیفیت تولید داخلی موجب برابری عرضه وتقاضا می شود و موجب می شود انبارها با کالاهای بدون متقاضی مواجه نشود،، که در چنین شرایطی انگیزه تولیدکنندگان و اصناف و صاحبان کارگاه های تولیدی دوچندان می شود.
بازوند به دنبال بازگشت رونق گمشده در بازار کرمانشاه است و با سخت گیری و نظارت بر مدیران اجرایی نمی خواهد هیچ خط تولید و یا دستان توانمندی از دوختن، طرح زدن و ادامه کار باز ایستد.
وی بارها تاکید کرده که حمایت از تولیدات داخلی پوشاک باید از دستگاه ها آغاز شود و به صورت مصوبه ای به همه دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی استان ابلاغ شود.
در سالیان گذشته عنوان شد که لباس‌های قاچاق حداکثر ۲۰ درصد بازار لباس کرمانشاه را تشکیل می‌دهد، که به منظور تنگ کردن این عرصه و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، خبرهایی مبنی بر راه اندازی ۲۰کارگاه تولیدی در استان با اشتغال زایی یک هزار و ۶۰۰ نفری از سوی دولت تدبیر و امید عنوان شد که این طرح توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اتفاق انجمن ملی پوشاک ایران طراحی و پیگیری می شود.

هدفگذاری در بخش اجرایی و تربیت نیروهای توانمند، حمایت مالی و اقتصادی و در نهایت حرکت براساس ریتم واحد و از پیش تعیین شده از راه های تحقق این هدف متعالی استاندار در کرمانشاه به حساب می آید.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.