سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20781 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود

نگران اپیدمی “سالک” در مناطق زلزله‌زده هستیم/ تاکنون اپیدمی خاصی نداشته‌ایم
10 اسفند 1396 - 11:18
شناسه : 5740
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص احتمال اپیدمی “سالک” در مناطق زلزله زده هشدار داد.

پ
پ

دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان انتشار برخی اخبار غیر واقعی و شایعات در فضای مجازی، برخی انتظارات و توقعات فراتر از اختیارات دانشگاه، خستگی فرسایشی کادر درمانی بومی منطقه، تخریب مراکز بهداشتی درمانی و افزایش بار مراجعین را از جمله چالش‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی در مناطق زلزله زده عنوان کرد.

وی با اشاره به استقرار نیروهای غیربومی از دانشگاه و مراکز دیگر استان ها در مناطق زلزله زده، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده متخصصینی از دیگر استان ها در کنار نیروهای خود دانشگاه به صورت هفتگی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده به ویزیت و ارائه خدمات رایگان درمانی می پردازند.

مرادی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در مناطق زلزله زده تاکنون شاهد اپیدمی خاصی در این مناطق نبوده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش سرویس‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده تاکید کرد و افزود: دفع غیر بهداشتی زباله‌ها و کمبود سرویس‌های بهداشتی که البته نسبت به گذشته شرایط مناسب‌تری دارد از دیگر نگرانی‌ها است.

وی افزود:  مدیریت دفع پسماند و فاضلاب و تامین آب شرب سالم در روستاهای مناطق زلزله زده از دیگر مواردی است که باید مد نظر مسئولین مربوطه قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی در خصوص احتمال اپیدمی “سالک” در مناطق زلزله زده گفت: تمرکز نخاله های ساختمانی در شهرهای زلزله زده استان منجر به تجمع جوندگان شده و ادامه این شرایط می‌تواند به اپیدمی بیماری “سالک” بیانجامد و با توجه به گرم شدن هوا و امکان بروز بیماری‌ها در این زمینه هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه احداث، بازسازی و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان را از جمله برنامه های در اولویت دانشگاه عنوان کرد و افزود: ۵۶ واحد بهداشتی درمانی احداثی و حدود ۱۵۰ واحد تعمیری در این مناطق داریم که بخش زیادی از آنها با کمک خیرین در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون قریب ۷۰ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده برای بهداشت و درمان مردم هزینه کرده ایم، گفت: وزارت بهداشت تنها ۱۹ میلیارد تومان از این مبلغ را به ما داده و با کمبود شدید منابع مواجه ایم و نیاز است دانشگاه حمایت شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.