جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

امیدوارم طرح اعاده اموال نامشروع فقط کلی گویی نباشد /اعتقادی به بومی بودن مدیران ندارم
12 اسفند 1396 - 9:16
شناسه : 5774
0
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بنده به شخصه چندان اعتقادی به بومی بودن ندارم و اعتقاد من در انتخاب مدیران شایسته سالاری است.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، حسن سلیمانی در نشست خبری درخصوص سرانجام واگذاری پالایشگاه کرمانشاه گفت: هنوز تحقیق و تفحص در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر اعضای هیات و کمیسیون تحقیق و تفحص در این زمینه مشخص شده اند و امیدواریم با بررسی این هیات و کمیسیون واقعیت ها در زمینه این واگذاری کشف شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

سلیمانی تصریح کرد: در این تحقیق و تفحص به دنبال جواب برخی سوالات در خصوص این واگذاری هستیم، اینکه چرا پالایشگاهی که در سال ۱۳۸۹ واگذار شده و اجرای قانون هم در مورد آن به عمل آمده، در سال ۱۳۹۲ و با روی کار آمدن دولت جدید دوباره به دولت مسترد می‌شود؟

وی افزود: سوال ما این است که چرا پالایشگاه در سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ با وجود میزان سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان سوددهی دوباره به دولت برگردانده شده است و چرا مدیریت پالایشگاه بعد از استرداد آن از خریدار گرفته نشده و ادامه مدیریت پالایشگاه با همان خریدار ادامه داده شده است؟

سلیمانی تصریح کرد: سوال بعدی این است که چه اتفاقی می‌افتد که پالایشگاه بعد از بازپس گیری توسط دولت تا زمان واگذاری مجدد آن، ۷۵۰ میلیارد تومان بدهکار شده است؟

وی افزود: با این میزان بدهکاری به موجب قانون دولت موظف است که این شرکت دولتی بدهکار را با اصلاح ساختار بفروشد، اما می‌بینیم این اصلاح ساختار انجام نشده و تنها دارایی‌های شرکت را ارزیابی کردند.

سلیمانی تصریح کرد: با ارزیابی صورت گرفته رقم دارایی‌های شرکت ۴۴۰ میلیارد تومان محاسبه می‌شود که این میزان را با نرخ سود صفر شرکت جمع کرده و تقسیم بر دو کردند و به قیمت ۲۲۰ میلیارد تومان با پرداخت ۱۰ ساله و دو سال تنفس به فروش رساندند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: این سوال ما از دولت است و تحقیق و تفحص ما برای این است که به جواب این سوالات بر سیم که چرا یک صنعت واگذار شده در حالی که در دوره واگذاری سودده بوده به دولت برگردانده می‌شود و چرا بعد از استرداد به دولت شرکت ضررده می‌شود و چرا دولت هم بدون اصلاح ساختار آن را به قیمت پایین به فروش می‌رساند.

وی افزود: به دنبال این هستیم که بدانیم سازمان خصوصی سازی چه دلایلی دارد که آن واگذاری را به صلاح ندانسته و پالایشگاه را مسترد کرده تا با این قیمت مجددا واگذار کند.

احتمال بازگشت “پالایشگاه” به نتیجه کمیته تحقیق و تفحص بستگی دارد

سلیمانی در خصوص احتمال بازپس گیری پالایشگاه کرمانشاه گفت: همه چیز به نتیجه کمیسیون و هیات تحقیق و تفحص بستگی دارد.

وی در خصوص سرنوشت پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: قرار شد این پالایشگاه از سرمایه صندوق‌های بازنشستگی ساخته شود، اما خود این صندوق کفایت مالی ندارند و بنابراین باید به سمت استفاده از فاینانس حرکت کرد.

سلیمانی با گلایه از وزیر نفت گفت: وزیر نفت به عنوان یک وزیر کرمانشاهی در زمینه این پروژه متناسب با انتظار ما فعال نبود و امیدواریم ایشان فعال شده و این پروژه به نتیجه برسد.

در عزل و نصب مدیران نظارت می‌کنیم/ نظارت را با دخالت اشتباه نگیرند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص شایعات دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران استان گفت: بین واژه دخالت و نظارت مرز ظریفی وجود دارد.

وی افزود: وظیفه بنده به عنوان یک نماینده نظارت بر کار دولت است و آیا اگر من می‌بینم که مسئولی از قابلیت لازم برخوردار نیست و شرایط لازم را برای ایجاد وحدت اجتماعی و سیاسی در استان ندارد و اندیشه سیاسی دیگران را نفی کرده و قائل به ایجاد وحدت نیست من نباید این موارد را به مدیریت ارشد استان بگویم و نباید این موارد را متذکر شوم.

سلیمانی تصریح کرد: آیا اگر من در هر منطقه‌ای که میروم مردم از کمبود امکانات می‌گویند و از مشکلاتی که به خاطر سوء مدیریت مدیری به وجود آمده اگر من این موارد را بازگو کنم این دخالت است، یا نظارت؟

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اگر استاندار فردی را انتخاب کرده که من با توجه به سبقه و گذشته مدیریتی این فرد و نیز شناخت و اطلاعی که از دیگران در خصوص این فرد کسب کرده ام که این فرد معایب مدیریتی دارد، این‌ها را نباید بازگو کنم؟

سلیمانی تاکید کرد: دخالت زمانی است که من نماینده، یک نفر را انتخاب کنم، بدون آنکه صلاحیت داشته باشد و به مدیریت ارشد استان اصرار کنم که حتما این یک نفر مدیر شود.

وی با بیان اینکه کار نمایندگان نظارت است نه دخالت، گفت: اگر ما سوءمدیریت را می‌بنیم و تذکر ندهیم مردم به نظام بدبین می‌شوند و آبا من نماینده نباید در خصوص فردی که مردم را به نظام بدبین می‌کند تذکر بدهم و این موارد را بازگو کنم؟

سلیمانی تصریح کرد: دخالت زمانی است که برخی گروه‌های سیاسی فشار بیاوردند که حتما همه مدیران باید از یک طیف سیاسی خاص باشند، این مگر شدنی است؟ مگر می‌شود دولت فقط مدیرانی از یک طیف سیاسی انتخاب کند. مگر در مجلس اکثریت مجلس فقط باید به وزرای خاص با گرایش سیاسی خاص رای بدهند و مابقی را کنار بگذارند. اینها اسمش دخالت است و نباید نظارت را با دخالت اشتباه بگیرند.

اعتقادی به “بومی بودن” مدیران ندارم/ ما نظام جمهوری اسلامی هستیم نه حکومت فدرالی

وی در خصوص بومی و غیربومی بودن مدیران انتخابی، گفت: بنده به شخصه چندان اعتقادی به بومی بودن ندارم و اعتقاد من در انتخاب مدیران شایسته سالاری است.

وی افزود: متاسفانه این الزامات بدی در استان کرمانشاه است که بعضا برخی رسانه ها هم به آن دامن می زنند، مگر ما نظام فدرالی هستیم که مدیر باید حتما بومی باشد. ما نظام جمهوری اسلامی هستیم و همه قومیت ها در مدیریت استان های دیگر سهیم هستند.

سلیمانی تصریح کرد: تاکید بر بومی بودن مدیران یعنی اینکه مدیر کرمانشاهی هم حق ندارد در استان دیگر مدیر شود، این طور که نمی‌شود. بومی بودن مدیران به عنوان اولویت، زمانی مورد قبول ماست که شرایط دو مدیر بومی و غیربومی با یکدیگر کاملا برابر باشد، در آن زمان اولویت با مدیر بومی است، اما نه اینکه یک فردی که شایسته نیست را تنها صرف بومی بودن انتخاب کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم و توانمندی‌های خود را بالا ببریم تا افراد بیشتری از این استان در مناصب مدیریتی قرار گیرند.

زمانی “قطار” به کرمانشاه می‌رسد که دولت اعتبارش را بدهد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص وعده‌های بسیار در خصوص افتتاح پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه و سرانجام این پروژه، گفت: سال ۱۳۹۵ مسئولین اعلام کردند این پروژه آخر همان سال افتتاح می‌شود و بنده گفتم این کار شدنی نیست و متهم شدم به سیاه نمایی کردن و آخر سر هم این پروژه افتتاح نشد.

وی افزود: پس از آن نیز هر سه ماه یکبار وعده افتتاح دادند اما بنده به عنوان کسی که اعتبار و بودجه را می‌شناسد میدانم پروژه‌ای که اعتبارش مکفی نیست، تمام نمی‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: زمانی قطار به کرمانشاه میرسد که دولت عزم خود را جزم کرده و اعتبار آن را بدهد.

وی افزود: بارها در این زمینه به رییس جمهور تذکر داده‌ام، چرا که زمانی که به استان آمد قول دادند این پروژه را افتتاح میکنند و در حال حاضر امیدواریم اعتبار این پروژه داده شده و شاهد افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص ادعای برخی مدیران استان مبنی بر اختصاص اعتبار کامل این پروژه، گفت: رسانه‌ها موظفند از آن مدیر و مسئول بخواهند که بیان کند این اعتبارات اختصاص داده شده چقدر بوده و چه زمانی تخصیص شده است.

وی افزود: این پروژه ملی است و اجرای آن برعهده وزارت راه و شهرسازی است و تا زمانی که اعتبار آن داده نشود تکمیل نمی‌شود و امیدواریم به زودی به این پروژه اعتبار داده شده و افتتاح شود.

مدیران نمی‌دانند چطور معضل “بیکاری” را حل کنند

سلیمانی در ادامه به بیکاری به عنوان معضل اصلی استان اشاره کرد و افزود: بیکاری استان را باید از دو وجه نگاه کرد، اینکه ما سرمایه گذاری دولتی داریم یا نداریم و اگر نداریم، آیا سرمایه گذاری غیردولتی در استان اتفاق افتاده یا نه؟

وی افزود: وظیفه دولت سرمایه گذاری نیست، اما باید حمایت و نظارت کرده و بستر سرمایه گذاری را مهیا کند.

سلیمانی تصریح کرد: از طرفی به فرض که پول و اعتبار و سرمایه گذاری باشد ما هنوز در کرمانشاه مشخص نکردیم که سرمایه گذار باید در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کند، به عبارتی هنوز مزیت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص نکرده‌ایم.

وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی، یک سرمایه گذار در استان باید در چه زمینه‌ای سرمایه گذاری کند.

سلیمانی تصریح کرد: به اعتقاد بنده مزیت اصلی کرمانشاه در سرمایه گذاری صنایع تبدیلی و کشاورزی، صنعت گردشگری و صنایع دستی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۰ سال است برای رفع معضل بیکاری استان برنامه نداریم، گفت: بیکاری یکی از معضلاتی است که دغدغه همه مسئولان و نمایندگان است اما نمی‌دانیم چطور آن را حل کنیم.

وی افزود: ما برای رفع معضل بیکاری نیازمند تفکر تازه هستیم و همه باید در کنار همدیگر قرار بگیریم و اگر بخواهیم این معضل حل شود، رسانه ها باید ما و مدیران استان را کنار یکدیگر قرار داده تا در کنار هم برای رفع معضل بیکاری اقدام کنیم.

امیدوارم طرح “اعاده اموال نامشروع” فقط کلی‌گویی نباشد

سلیمانی در ادامه در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: بنده به طور ۱۰۰ درصد با اعاده اموال نامشرووع مسئولان موافقم، اما به شرطی که این طرح فقط کلی گویی نباشد.

وی افزود: متاسفانه خوب حرف میزنیم اما با بد عمل کردن به جای نتیجه مثبت نتیجه معکوس می‌گیریم.

سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون طرح های مشابه این طرح را در اصل ۴۹ قانون اساسی داریم اما بحث سر این است که چه میزان درآمد و چه نوع درآمد و چه نوع واگذاری نامشروع است؟

وی افزود: آفت طرح‌های ما این است که بدبینی آفرینی ایجاد می‌کنیم نسبت به مسئولان نظام و مدام می‌گوییم مسئولان دزد هستند، مسئولان فاسد هستند و اصلا سطحش را مشخص نمی‌کنیم، با طرح هایی که می‌دهیم ذهنیت فساد مسئولین ایجاد می‌شود اما اثبات نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قطعا همه موافق بازپس گیری اموال نامشروع هستند اما کلی گویی دردی دوا نمی‌کند و باید “مورد محوری” جلو برویم تا مردم سریعتر نتایج آن را مشاهده کنند.

مسئولان برای وعده هایشان به “زلزله‌زدگان” منبع مالی را هم اعلام کنند

سلیمانی در ادامه در خصوص وعده‌های داده شده بسیاری مسئولین در مناطق زلزله زده،گفت: هر بار مسئولی حرفی میزند و وعده ای می‌دهد، باید از او پرسید با چه اعتباری میخواهد وعده اش را محقق کند.

وی افزود: وقتی از امهال وام ها صحبت می‌شود به پشتوانه چه منبع مالی این وعده داده شده و مطالبه ایجاد می‌کند.

سلیمانی تصریح کرد: امهال وام ها تنها به میزان اعتبار بودجه سنواتی قابل اجراست که رقم سه میلیون دلار در بودجه سال آینده است و تنها با این میزان می‌توان حجم مشخص امهال وام ها را انجام داد که آن هم بسته به میزان تحقق بودجه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: هرمسئولی حرفی که میزند باید رسانه ها از او بخواهند که منبع مالی برای تحقق وعده هایش را هم اعلام کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.