جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

آغاز مجدد پیگیری ها برای گشایش خسروی توسط استاندار کرمانشاه
13 اسفند 1396 - 9:52
شناسه : 5827
0
تحقق وعده ای دیگر؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

اکنون مهندس “بازوند” استاندار کرمانشاه از هفت و یا هشت ماه مانده به اربعین، براساس قولی که داده بود پیگیری ها را آغاز کرده و بازگشایی مرز خسروی را به عنوان یک مطالبه اساسی مردم کرمانشاه پیگیری می کند.

پ
پ

سال گذشته تقریبا همه مطمئن بودند که مرز خسروی برای تردد زوار اربعین باز خواهد شد.
همه زیرساخت ها فراهم شد و میلیاردها تومان هم در استان هزینه شد اما در نهایت به دلیل عدم همکاری طرف عراقی بازگشایی این مرز منتفی شد.
ایام اربعین گذشته با نخستین روزهای کاری مهندس بازوند همزمان شد، وی با بازدیدهای مستمر هفتگی در سفر به شهرستان قصرشیرین، در جریان وضعیت و پیشرفت امور قرار می گرفت و به رایزنی با طرف عراقی می پرداخت.
اما به هر حال مرز خسروی در سال ۹۶، برای تردد زوار بسته ماند و استاندار از همان زمان قول داد بازگشایی این مرز برای تردد زوار در اربعین سال ۹۷ را پیگیری کند.
بازوند از مرز خسروی به عنوان یک مزیت مهم برای کرمانشاه یاد می کند که می توان میلیون ها زائر را به سمت خود جذب کند.
با حضور این زوار در کرمانشاه هم از حجم بار سایر مرزها مانند مهران، شلمچه و چذابه کاسته خواهد شد و هم امید آن می رود که خسروی نه فقط برای اربعین بلکه مانند گذشته برای کل ایام سال گشوده ماند.
باز شدن این مرز برای هزاران نفر در کرمانشاه ایجاد شغل می کند و می تواند در زمینه های مختلف حمل و نقل، اسکان، خدمات و … درآمدزا شود.
به علاوه وضعیت هتل داران قصرشیرین نیز که اکنون چندسال است با رکود و مشکلات مواجه هستند را بهتر خواهد کرد.
مهندس بازوند عقیده دارد بازگشایی این مرز، شهرستان مرزی قصرشیرین را از بعد تردد مسافر از بن بست خارج خواهد کرد و نشاط و‌امید را به مردم این منطقه که سال ها درگیر جنگ بودند بر می‌گرداند و حتی می تواند باعث جذب جمعیت بیشتر به شهرستان قصرشیرین شود.

از سوی دیگر زلزله بزرگ آبان ماه جاری، زندگی مردم این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داد که استاندار کرمانشاه تلاش می کند با بازگشایی این مرز از آلام و اندوه مردم منطقه مرزی قصرشیرین و سرپل ذهاب بکاهد.

از همین رو با پیگیری های استاندار اخیرا جلسه ستاد اربعین نیز با حضور رئیس ستاد اربعین کشور در کرمانشاه برگزار شد.
بازوند علاوه بر پیگیری بازگشایی خسروی، با جدیت خواستار تکمیل زیرساخت های این مرز هم هست.
استاندار کرمانشاه تاکید دارد تکمیل زیرساخت های مرز خسروی باید به گونه ای باشد که نیازهای این منطقه را برای بلندمدت پوشش دهد و دیگر حداقل تا افق ۱۴۰۰ نیاز به کار جدید چندانی در این مرز احساس نشود.

از سوی دیگر با پیگیری هایی که انجام شده اعتبارات لازم برای آماده سازی مرز خسروی توسط وزارت کشور به ما ابلاغ شده است.
اکنون استاندار کرمانشاه تقاضا دارد کمیته زیرساخت ملی یک طرح جامع برای ساماندهی مرز خسروی آماده کند تا بر اساس آن پیش برویم و اعتبارات را بر اساس برنامه و‌درست هزینه کنیم.
بازوند از چندی دیگر دوباره بازدیدهای دوره ای خود را از مرز خسروی آغاز خواهد کرد و از نزدیک پیگیر امور بازگشایی مرز خسروی خواهد بود.
امید آن می رود با تدابیر و‌پیگیری های استاندار کرمانشاه تعداد زیادی از زوار اربعین سال آینده از مرز خسروی تردد کنند.
با این روند، نشاط و‌امید به کل استان و‌خصوصا مناطق زلزله زده غربی و مرزی استان برخواهد گشت و این رویداد مهم در کارنامه درخشان بازوند ثبت می شود

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.