جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مراسم روز درختکاری در کرمانشاه برگزار شد
15 اسفند 1396 - 12:27
شناسه : 5923
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از مسئولین و فعالین محیط زیست در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

پ
پ

 این مراسم با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، جمعی از مسئولین و دانشگاهیان، فعالین محیط زیست و دانش آموزان استان، امروز(۱۵ اسفند) و همزمان با سراسر کشور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

مراسم روز درختکاری در کرمانشاه با غرس نهال در باغ بوتانیک زاگرس در محوطه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار انجام شد. این باغ قرار است دسترسی دانشجویان و پژوهشگران به گونه های جنگلی قابل رویش در استان را سهل کند.

ساره فرامرزی فرد دبیر تشکل‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه در کشور ۷۰۰ تشکل مردم نهاد مرتبط با منابع طبیعی فعال هستند، اضافه کرد: استان کرمانشاه ۳۵ تشکل مردمی در حوزه منابع طبیعی دارد.

 فرامرزی فرد بر ضرورت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد به صورت خودجوش و مردمی به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و حراست از منابع طبیعی از سنین کودکی، گفت: باید افراد را از سنین کودکی دوستدار منابع طبیعی بار آورد.

دبیر تشکل‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان کرد: آمارها حاکی از ای ناست که سالانه ۲۵۰ میلیون هکتار از جنگل‌های جهان کاسته می‌شود که این موضوع ضرورت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را نشان می‌دهد.

اجرای طرح جنگلانه در شهرستان قصرشیرین با غرس ۶۰۰ اصله نهال به یاد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه، اجرای طرح بازسازی و احیای رودخانه قره سو، جذب ۱۷۰ هزار همیار طبیعت از بین دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش، اجرای برنامه سه شنبه‌های بدون خودرو و… از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی تشکلهای منابع طبیعی استان کرمانشاه بود که فرامرزی فرد از آنها یاد کرد.

تقدیر از قضات و دانش آموزان فعال در حوزه منابع طبیعی، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه های  نماز جمعه تمام شهرستانهای استان به موضوعات منابع طبیعی و توزیع رایگان نهال بین نمازگزاران، توزیع و غرس نهال در استان، برنامه نمادین غرس نهال در پادگان ها و اماکن نظامی، غرس حدود هزار اصله نهال در محدوده راه آهن و… از دیگر برنامه های امسال استان کرمانشاه در هفته منابع طبیعی خواهد بود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.