پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

هرگز “کم‌کاری” نکرده‌ایم/ چرا باید مدام صحبت از آوردن مهندسان “غیربومی” باشد
16 اسفند 1396 - 19:36
شناسه : 5976
2
رییس نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه هزار مهندس درگیر بحث ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده هستند، تاکید کرد: هرگز کم کاری نکرده‌ایم و تاکنون یک ریال هم دریافت نکرده‌ایم.

پ
پ

مهندس علی محمدپناه در نشست خبری امروز (۱۶ اسفند) با گلایه در خصوص انتقادهای مطرح شده از سوی برخی مسئولین استان مبنی بر کم کاری و عدم توانایی سازمان نظام مهندسی استان در انجام طراحی نقشه و نظارت بر ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، گفت: متاسفانه انتقادهای بسیاری نسبت به عملکرد سازمان می‌شود که در بحث این زلزله کم کاری کرده‌ایم و یا برای بحث تهیه نقشه و نظارت‌ها توانایی نداریم و مدام بحث سر این است که مهندس از خارج از استان بیاورند و کارها را انجام دهند.

وی افزود: این درحالی است که ما نه تنها کم کاری و کوتاهی نکرده‌ایم، بلکه در قبال تلاش شبانه روزی هم که داریم تاکنون یک ریال دریافت نکرده‌ایم و با این شرایط مدام باید این نقد و انتقادها را بشنویم که صحت ندارد.

محمدپناه افزود: از زمان وقوع زلزله تا ۳۰ تا ۴۰ روز بعد کار امدادرسانی در مناطق در حال انجام بود که این امر با توجه به وسعت و شدت زلزله امری طبیعی است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از کار امدادرسانی، واحدها توسط کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی شده و به چند نوع احداثی نوع یک و دو و انواع واحدهای تعمیری تقسیم بندی شدند.

محمدپناه افزود: ساخت واحدهای روستایی و طراحی نقشه برای آنها توسط نظام فنی و روستایی که تحت نظارت بنیاد مسکن است انجام می‌شود و سازمان نظام مهندسی در بحث تهیه نقشه در واحدهای شهر دخیل است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: بعد از ارزیابی صورت گرفته نهایتا تا به امروز ۲۴۱۰ پلاک جهت تهیه نقشه به نظام مهندسی استان ارجاع شده است.

وی در توضیح “پلاک” یادآور شد: هر پلاک می‌تواند شامل دو تا سه واحد یا بیشتر باشد و وقتی صحبت از حدود ۲۴۱۰ پلاک می‌شود بطور حدودی می‌توان گفت شامل پنج هزار واحد ساختمانی می‌شود.

محمدپناه افزود: بعد از ارجاع تهیه نقشه ۲۴۱۰ پلاک به نظام مهندسی، چند مشکل در راستای تهیه نقشه وجود داشت و یکی در بحث تعرفه کار است.

وی تصریح کرد: در حالت عادی تعرفه تهیه نقشه ۲۶ هزار تومان به ازای هر مترمربع است که قطعا در شرایطی مانند زلزله اخیر انجام کار با این تعرفه منطقی نیست و برای همین ما حداکثر تخفیف که ۲۰ درصد بود را در این تعرفه لحاظ کردیم.

محمدپناه افزود: مجددا بنیاد مسکن نسبت به بالابودن تعرفه معترض شد که درنهایت وزیر راه تعرفه خدمات مهندسی در مناطق زلزله زده را اعلام کرد که در بحث طراحی نقشه چهار هزارتومان به ازای هر مترمربع و در بحث نطارت شش هزار تومان به ازای هر مترمربع و در مجموع تعرفه خدمات مهندسی ۱۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع تعیین شد.

وی تصریح کرد: این تعرفه که به نسبت تعرفه عادی خدمات مهندسی عملا یک سوم است باز هم مورد انتقاد قرار گرفته و این درحالیست که تعرفه را ما تعیین نکرده ایم، بلکه خود وزیر راه و شهرسازی در این خصوص تصمیم گرفته اند.

محمدپناه افزود: از طرفی مسئولیت مهندسین ساختمان مادام العمر است و هر اتفاقی حتی اگر ۵۰ سال بعد رخ دهد، باز پای مهندس ساختمان گیر است و باتوجه به این مسئولیت سنگین فکر نمی‌کنم این میزان تعرفه رقم بالایی باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه تصریح کرد: به هرحال تهیه نقشه ۲۴۱۰ پلاک در بین ۸۰ دفتر مهندسی استان تقسیم شد و دفاتر مجبور بودند با تمام مالکان تماس برقرار کرده و از آنها بخواهند برای تهیه نقشه به دفتر مراجعه کند.

محمدپناه تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بدون حضور مالک نقشه تهیه کنیم و باید مالک خواسته‌های خود در خصوص نقشه ساختمان را مطرح کند و عملا در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ مالک تمایلی برای انجام کار در شرایط فعلی ندارند و می‌خواهند ساخت و ساز را بعد از عید انجام دهند و مراجعه نمی‌کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه افزود: از طرف دیگر ما به نتایج آزمایشگاه مکانیک خاک برای تهیه نقشه نیاز داشتیم که نتایج آن ۲۸ دی ماه به ما اعلام شد.

وی افزود: از طرف دیگر بعد از تهیه نقشه این ۲۴۱۰ پلاک باید باید نقشه مورد قبول مالک باشد، بعد باید این نقشه به طرح معماری و بعد به طرح سازه تبدیل شود و انتخاب ناظر ساخت انجام شود که همه اینها زمان بر است.

محمدپناه تصریح کرد: در زلزله کرمان بعد از پنج ماه اولین نقشه طراحی و اولین پروانه صادر شد، اما در حال حاضر ما با گذشته بیش از سه ماه از مجموع ۲۴۱۰ پلاک ارجاعی، برای ۷۰۰ تا ۸۰۰ پلاک طرح اولیه آماده شده و تاییدیه مالک را گرفته ایم و عملا حدود ۴۵۰ پلاک که حدود هزار واحد می شود در مراحل صدور پروانه قرار دارند.

وی افزود: اگر مالکان پای کار بیایند نهایتا ظرف دو ماه کار تهیه نقشه تمام ۲۴۱۰ پلاک به اتمام می‌رسد.

محمدپناه افزود: در حال حاضر ۸۸ دفتر مهندسی با بیش از هزار مهندس درگیر بحث مناطق زلزله زده هستند و شبانه روز فعالیت دارند، ولی مدام صحبت از این است که مهندس از استان دیگر می‌آوریم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه افزود: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند که از میان آنها حدود شش هزار عضو پروانه دار داریم.

وی افزود: ما تمام ظرفیت لازم برای انجام کارهای مربوط به ساخت و ساز در مناطق زلزله زده را در استان داریم، چرا باید مدام صحبت از این باشد که مهندس از خارج از استان می آوریم و نظام مهندسی استان کم کاری کرده است.

محمدپناه تصریح کرد: انجام همه امور ذکر شده زمان‌بر است و نمی توان زودتر از این کارها را انجام داد. ما شبانه روز فعالیت می‌کنیم بدون اینکه تاکنون ریالی دریافت کرده باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.