پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

شناسایی ۳۰۰ کودک مبتلا به “اُتیسم” در کرمانشاه/ کودکان “مشکوک” را به این مرکز بیاورید
21 اردیبهشت 1398 - 12:44
شناسه : 60232
1
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

نیلوفر اختیاری با بیان اینکه تعداد دقیق کودکان اُتیسم استان به دلیل عدم مراجعه برخی والدین آنها مشخص نیست، گفت: آمار دقیقی از این کودکان نداریم، اما در حال حاضر حدود ۳۰۰ کودک مبتلا به اُتیسم در سطح استان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند./اختیاری تصریح کرد: اُتیسم نوعی اختلال حسی در سیستم عصبی مغزی است که طی آن کودک به محیط اطراف خود واکنش نشان نمی دهد./وی افزود: این کودکان تا یک سالگی طبیعی هستند و علائمی ندارند، اما به تدریج احساس و واکنش خود نسبت به محیط را از دست می دهند و در صورت پیشرفت بیماری، در گفتار هم دچار مشکل می شوند و نمی توانند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند./معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: درهمین راستا مرکز غربالگری اُتیسم بهزیستی واقع در بلوار طاقبستان در تمام طول سال جهت شناسایی این کودکان آماده خدمات رسانی است و توصیه می شود والدینی که به فرزندان دو تا پنج ساله خود نسبت به ابتلا به اُتیسم مشکوک هستند، هرچه سریعتر به این مرکز مراجعه کنند.

پ
پ
اختیاری شناسایی به موقع این کودکان را عامل موثری در درمان آنها دانست و افزود: این بیماری درمان‌های پیشگیرانه دارد، به نوعی که می توان با درمان هایی از جمله گفتار درمانی و کاردرمانی ذهنی جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و یک زندگی عادی را به کودک هدیه کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: درهمین راستا مرکز غربالگری اُتیسم بهزیستی واقع در بلوار طاقبستان در تمام طول سال جهت شناسایی این کودکان آماده خدمات رسانی است و توصیه می شود والدینی که به فرزندان دو تا پنج ساله خود نسبت به ابتلا به اُتیسم مشکوک هستند، هرچه سریعتر به این مرکز مراجعه کنند.

اختیاری در ادامه با اشاره به وجود مرکز آموزشی روزانه کودکان اُتیسم، گفت: این مرکز ظرفیتی حدود ۲۵ نفر دارد و در آن خدماتی از جمله کاردرمانی ذهنی، گفتار درمانی، بازی درمانی و تست روانشناسی ارائه می شود. در این کنار این مرکز، سایر مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی ذهنی بهزیستی هم به این کودکان خدمات می دهند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مراکز تلاش این است که خدمات برای خانواده های بی بضاعت بصورت رایگان باشد، اما برای ارائه خدمات بیشتر کمک هزینه ای دریافت می شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.