پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20826 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده

تجری: با نزدیک شدن فصل گرما “بحران” در کمین مناطق زلزله زده است
21 اسفند 1396 - 9:33
شناسه : 6048
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روند بازسازی مناطق زلزله زده سرعت نگیرد، در فصل گرمای یپش رو با بحران مواجه خواهیم شد.

پ
پ

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به گذشت چهار ماه از زلزله ۷٫۳ ریشتری سرپل ذهاب، اظهار کرد: با گذشت ۱۲۰ روز هنوز شرایط مطلوب نیست و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی ادامه داد: کم کم به فصل گرما نزدیک می شویم و چون عمده مناطق زلزله زده در نواحی گرمسیری قرار دارند با افزایش دما زندگی در چادر و کانکس دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و با بحران مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس یادآوری کرد: کانکس‌ها به دلیل جنس فلزی که دارند در فصل گرما برای نواحی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب قابل سکونت نیستند.

تجری سپس روند بازسازی مناطق زلزله را کند ارزیابی کرد و افزود: مردم درگیر بروکراسی‌های پیچیده اداری و مقررات و قوانین دست و پاگیر هستند.

وی با بیان اینکه این قوانین برای شرایط عادی وضع شده، خاطرنشان کرد: مردم این مناطق شرایط ویژه‌ای دارند و نباید قوانین و مقررات اینقدر برای آنها دست و پاگیر باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه امهال وام‌ها نیز به طور کامل و جامع صورت نگرفته، افزود: برخی بدهی‌های معوق مشمول امهال نمی‌شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

تجری درباره روند پرداخت تسهیلات بازسازی به مردم نیز عنوان کرد: روند پرداخت بسیار پیچیده و طولانی و درگیر و دار ضامن و … است.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق روستایی هم سرعت لازم را ندارد، عنوان کرد: در برخی موارد در روستاها مردم نیازمند جابجایی‌هایی هستند که روند کار را کند می‌کند و بنیاد مسکن نیز از سرعت بالای مورد نیاز برخوردار نیست.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از برخی عدم هماهنگی‌های نظام مهندسی در داخل شهر سرپل ذهاب هم یاد کرد که کار  تهیه نقشه و طراحی‌ها را مقداری به تاخیر انداخته و افزود: البته همه تقصیرها بر گردن نظام مهندسی نیست و سایر بخش‌ها هم تقصیر دارند.

تجری از عدم پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی حوزه صنعت و کشاورزی هم انتقاد کرد که هنوز اجرایی نشده و بسیاری از واحدهای صنعتی آسیب دیده هنوز با مشکل مواجهند.

وی با اشاره به اسیب دیدن حدود ۱۳۴۸ دستگاه خودرو مردم در زلزله اخیر، اظهار کرد: هنوز هیچ تدبیری برای کمک به افرادی که خودروی انها آسیب دیده اندیشیده نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، افرادی که مستاجر هستند و جزو اقشار آسیب پذیر زلزله اخیر به شمار می‌آیند نیز هنوز حمایت نشده اند و برنامه مشخصی برای اسکان آنها وجود ندارد.

تجری افزود: امکانات بهداشتی، دوش حمام، سرویس بهداشتی و … نیز آنطور که باید در اختیار مردم قرار ندارد و این امر باعث می‌شود با توجه به نزدیک شدن فصل گرما خطر بیماری و مشکلات بهداشتی مردم را تهدید کند.

وی گفت: در مجموع با گذشت چهار ماه از زلزله ۷٫۳ ریشتری، با اینکه حتی زمان صحبت از کانکس دادن به مردم هم گذشته و در مرحله بازسازی و اسکان دائم هستیم، اما هنوز برخی افراد که خانه آنها تعمیری است و یا مستاجر هستند در چادر و با شرایط سخت زندگی می‌کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.