شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20794 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید

کنگاور مهیای استقبال از گردشگران نوروزی است/ از اجراهای فرحبخش موسیقی در معبد آناهیتا تا جشنواره‌های محلی
23 اسفند 1396 - 9:37
شناسه : 6144
1
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کنگاور، دیار سنگ و آب همواره در بهار دل انگیز، همنوا با پرندگان خوش آوا، نغمه های شادمانه را سر داده و میزبان نام آشنایی برای مسافران نوروزی به شمار می رود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ کنگاور شرقی‌ترین شهر کرمانشاه امسال با همکاری دستگاههای متولی آمادگی بیشتری برای استقبال از مسافران نوروزی دارد. این شهر تاریخی با داشتن آثار بنامی چون معبد آناهیتا، تپه گودین، پل کوچه و مواردی از این دست شرایط بالقوه‌ای برای جذب گردشگر به استان دارد.

ساماندهی معبد آناهیتا در اولویت است

رئیس شورای شهر کنگاور در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد بسترهای گردشگری زمینه ساز حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، می گوید: شهر تاریخی کنگاور ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و باید در این راستا به توسعه دست پیدا کنیم.

«سوسن سلیمان آبادی» بیان می کند: شهرداری و شورای شهر کنگاور آماده هرگونه همکاری با پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا، میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری است و جلسات مشترک را به همین منظور آغاز کرده ایم.

وی با بیان مهم خواندن موضوع گردشگری در شهرستان کنگاور، می گوید: در این حوزه ساماندهی معبد آناهیتا باید در اولویت قرار بگیرد.

شهردار کنگاور نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار طلوع کرمانشاه که صنعت گردشگری شهرستان به چه اندازه برای شهرداری دارای اهمیت است، با بیان اینکه ایجاد بسترهای گردشگری زمینه ساز حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، می گوید: بنده معتقدم که گردشگری باید در اولویت قرار گیرد، چرا که گردشگری موارد و لوازم دیگری را در حوزه درآمد پایدار به دنبال خواهد داشت.

«رامین صادقی» ادامه می دهد: در نخستین بازدیدی که از محوطه تاریخی معبد آناهیتا داشتم، برخی از مشکلات آن که شهرداری قادر به رفع آنها بود در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه می دهد: ساختمان هایی که در سنوات گذشته در ضلع جنوب و جنوب شرقی معبد آناهیتا به صورت نیمه کاره تملک شده بودند، جلوه بسیار بدی به این اثر تاریخی داده بود، که هموار سازی و تسطیح این محوطه باستانی توسط واحد عمران شهرداری انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در راستای توسعه گردشگری شهری صورت گرفته، بیان می کند: نورپردازی دیوار ضلع شمال غربی معبد آناهیتا، هرس درختان و روشنایی پیاده رو معبد در ورودی این بنا از جمله اقدامات شهرداری کنگاور در راستای توسعه گردشگری بوده است.

شهردار کنگاور همچنین در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای استقبال از نوروز انجام شده؛ میگوید: آسفالت و لکه گیری خیابان های سطح شهر، گل کاری میادین، بلوارها و بوستان ها، خرید و نصب صندلی، سطل زباله ،ست های ورزشی و چراغ های روشنایی و تجهیز مبلمان شهری، نورپردازی میادین و معابر، رنگ آمیزی و طراحی تندیس میادین و جداول و رفت و روب های محله ای از مهمترین اقدامات شهرداری برای استقبال از نوروز ۹۷ بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور نیز با اشاره به اینکه کنگاور از شهرهای ورودی استان است که شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد، اظهار می کند: از آثار تاریخی و بنام کنگاور به معبد آناهیتا، گودین تپه، پل تاریخی کوچه، خانه تاریخی ساری اصلانی، ۳ حمام دوران قاجار و ۱۶۰ محوطه، اثر و تپه تاریخی در این شهرستان می توان اشاره کرد که تا به امروز ۱۲۰ مورد از محوطه‌های تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌اند.

وی با اشاره به شعار نوروز امسال کنگاور با عنوان نوروزی شاد و مفرح و خاطره انگیز، می گوید: گروه موسیقی در معبد آناهیتا به اجرای برنامه می پردازند و با توجه به حادثه تلخ زلزله آبان ماه در کرمانشاه که مردم لحظات سختی را گذراندند و عزادار بودند سعی داریم که با اجرای برنامه های متنوع نوروز شادی برای مسافران فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به همکاری اعضای ستاد خدمات سفر در شهرستان از تجهیز ۵ مدرسه و خانه معلم برای اسکان مسافران نورزی سال جدید خبر می دهد.

بازدید ۲۰ هزار گردشگر از معبد آناهیتا

مدیر پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور نیز با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران و مسافران از شهر کنگاور عبور می‌کنند، می گوید: آن‌ طور که باید به گردشگران داخلی و خارجی در کنگاور خدمات ارائه نشده است، به‌عنوان مثال در ورودی این شهر از تابلوهای راهنما مناسب استفاده نشده و گردشگران حتی برای پیدا کردن مسیر خود تا معبد آناهیتا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

بابک طاهریان با تقدیر از عملکرد شورا و شهرداری کنگاور بخاطر توجه ویژه به معبد آناهیتا، از اجرای برنامه های متنوع در معبد آناهیتا خبر می دهد و می گوید: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شامل گیوه؛ گلیم سفال و نان ساجی و تافتون سوغات مخصوص کنگاور و برپایی سیاه چادرها عشایر از جمله این برنامه هاست.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در محوطه معبد آناهیتا خبر می دهد و می گوید: پخت انواع غذاهای محلی، اجرای تئاتر خیابانی، اجرای گروه موسیقی، برپایی سفره هفت سین و مسابقه طناب کشی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

طاهریان در ادامه می گوید: در سال جاری حدود ۲۰ هزار گردشگر از معبد آناهیتا بازدید کرده‌اند، که حدود ۲ هزار نفر از آنها گردشگران خارجی بودند.

وی ادامه می دهد: پیش‌بینی ما برای سال آتی جمعیت ۲۵ هزار نفری است و آماده‌ایم تا از این جمعیت استقبال خوب و باشکوهی داشته باشیم.

 

مجید رحمتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.