پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

بیمارستان آیت الله طالقانی جوابگوی تصادفی‌ها نیست/ ۴۸۰۰ سانحه رانندگی در ۱۱ ماه!
23 اسفند 1396 - 11:20
شناسه : 6165
0
وضعیت اسفبار زیرساخت‌های جاده ای در استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

زیرساخت‌های نامناسب جاده ای و تخلفات حادثه ساز، هر ساله منجر به وقوع سوانح دلخراش رانندگی در جاده های استان کرمانشاه می‌شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ زیرساخت‌های نامناسب جاده ای و تخلفات حادثه ساز، هر ساله منجر به وقوع سوانح دلخراش رانندگی در جاده های استان کرمانشاه می‌شود.

متاسفانه سالانه هزاران فقره حادثه رانندگی در جاده های استان کرمانشاه رخ می‌دهد و ده ها تن جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از مسائل حائز اهمیت در بحث رسیدگی به مصدومان سوانح رانندگی، برخورداری از مراکز درمانی مجهز در سطح استان است، مصدومان حوادث رانندگی به دلیل موقعیت حساس و اضطراری باید بلافاصله تحت درمان و رسیدگی قرار بگیرند در حالیکه در استان کرمانشاه تنها یک بیمارستان برای رسیدگی به مصدومان سوانح رانندگی داریم.

بیمارستان آیت الله طالقانی به‌عنوان مرکز ترومای غرب کشور، تنها مرکز درمانی برای رسیدگی به مصدومان سوانح رانندگی است که متاسفانه ظرفیت آن جوابگو نیست و روزانه بیش از ۱۵۰ بیمار به مرکز درمانی آیت الله طالقانی کرمانشاه مراجعه می‌کند.

سرهنگ مراد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع ۴ هزار و ۸۹۱ فقره تصادف در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پنج هزار و ۲۰۰ فقره تصادف، کاهش چهاردرصدی داشته است.

وی از فوت ۲۸۹ نفردر تصادفات برون شهری استان در یازده ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۲۸۸ نفر نغییر چندانی نداشته است. از این تعداد ۲۷٫۱ درصد زنان و ۷۲٫۹ درصد مردان هستند.

حیدری با بیان اینکه یک سوم فوتی های تصادفات در راه انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان خود را از دست داده اند گفت: از مجموع فوتی های تصادفات ۶۶٫۳ درصد در صحنه تصادف، ۹٫۱ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۲۳٫۶ درصد در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: این آمار یعنی اینکه یک سوم فوتی ها حین انتقال به بیمارستان یا در خود بیمارستان جان خود را از دست داده اند که از این نظر نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی نداریم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: متاسفانه یکی از علل دخیل در این امر این است که ما تنها یک بیمارستان در بحث رسیدگی به مجروحان تصادفات داریم و آن بیمارستان طالقانی است.

وی افزود: قطعا با مراجعه تعداد زیاد مصدومین به این بیمارستان رسیدگی به آنها خوب انجام نخواهد شد، بنابراین در کمیسیون ایمنی راه های این موضوع را مطرح کرده ایم و استاندار هم پیگیر هستند تا مرکز درمانی دیگری به امر رسیدگی به مجروحان تصادفات اختصاص داده شود.

حیدری از مجروح شدن ۴۵۶۲ نفر در تصادفات برون شهری امسال استان خبر داد وافزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مجروح شدن پنج هزار و ۷۱۱ کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه علت عمده تصادفات استان را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با سهم ۳۵٫۸ درصدی اعلام و تصریح کرد: عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد، انحراف به چپ با ۱۵٫۸ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۷٫۴ درصد رتبه های بعدی علل تصادف استان را به خود اختصاص داده اند.

حیدری از وجود ۷ محور حادثه خیز در استان خبر داد واظهار کرد: درحال حاضر محور کامیاران حادثه خیز ترین محور استان است و بیش از ۱۳ درصد فوتی های امسال در این محور جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: محورهای سراب نیلوفر به سمت روانسر، کرمانشاه – اسلام آبادغرب، روانسر – کرمانشاه، اسلام آبادغرب – حمیل، محور هرسین و محور سرفیروز آباد جزو حادثه خیرترین محورها هستند و در مجموع ۶۱ درصد فوتی های تصادفات مربوط به این هفت محور است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از نصب ۲۸ دروبین هوشمند ثبت تخلفات در راه‌های استان خبر داد و افزود: با این تعداد دوربین بیش از ۷۰ درصد راه‌های اصلی و بزرگراهی تحت پوشش درآمده است.

حیدری افزود: این دوربین های میانگین سرعت در فاصله نصب دو دوربین را هم محاسبه می کنند و از زمان نصب آنها در آذرماه کاهش بسیار محسوسی در آمار تصادفات در محورهای اصلی داشته ایم.

وی با اشاره به ۸۰۵۰ کیلومتر راه در استان گفت: از این میزان ۱۲ درصد راه های اصلی و بزرگراهی بوده و مابقی راه های فرعی و روستایی هستند که به لحاظ استانداردها وضعیت خوبی ندارند.

حیدری افزود: در سال‌های اخیر تلاش های بسیاری در بحث زیرساخت ها انجام شده، اما هنوز نسبت به میانگین کشور وضعیت خوبی نداریم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.