جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

«آناهیتا» میزبان شایسته توریست‌های ایران و جهان/ ۸۰ هزار گردشگر از  کنگاور دیدن کردند
19 فروردین 1397 - 12:48
شناسه : 6436
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

یکی از برجسته‌ترین و با شکوه‌ترین آثار تاریخی کشور که باید به عنوان بزرگ‌ترین تک بنای سنگی کشور از آن یاد کرد، معبد آناهیتا کنگاور است که در ایام نوروز میزبان گردشگران بسیاری از ایران و جهان بود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه؛ معبد آناهیتا کنگاور در ایام نوروز ۹۷ میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی بود؛ که به گفته مسئولان استقبال خوبی نسبت به سال‌های گذشته از این اثر ملی به عمل آمد.

رضا بخشی که از تهران به همراه با خانواده خود به کنگاور سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، با بیان اینکه از معبد آناهیتا بازدید کردیم، اظهار کرد: معبد آناهیتا از نظر نظافت، بسیار تمیز است و رسیدگی به این محوطه تاریخی خوب بوده است.

وی با بیان اینکه خدماتی که به مسافران داده می‌شود نیز مناسب بود، ادامه داد: در ورودی این اثر تاریخی راهنمایان گردشگری توضیحات فنی و لازم را در مورد معبد آناهیتا به گردشگران ارائه می کنند و قبل از ورود به محوطه درک مناسبی از این اثر تاریخی کسب می کنیم.

شهربانو متقی فر نیز اهل شهرستان آمل استان مازندران که برای نخستین بار به استان کرمانشاه سفر کرده، معبد آناهیتا را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: دیدن معبد آناهیتا از نزدیک با آنچه که در رسانه های جمعی و فضای مجازی دیدم بسیار متفاوت است.

وی افزود: عظمت این معبد و ستون هایی که هر کدام دهها تن وزن دارد و با امکانات اولیه به این زیبایی تراش خورده و بر روی دیوار ۱۸ متری سوار شده اند، در نوع خود بی نظیر است.

سارا دریت؛ اهل شمال انگلستان در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، معبد آناهیتا را یکی از زیباترین و دوست داشتنی نقاط تاریخی ایران برمی شمرد و می گوید: معبد آناهیتا با توجه به اینکه معماری دوره های مختلف تاریخی پیش از اسلام و بعد از اسلام و پلکان هایی که شبیه پلکان های دوره هخامنشی در آن به کار رفته بسیار جالب و شگفت انگیز است.

الیزابت؛ دیگر توریست انگلیسی، معبد آناهیتا را بسیار شگفت انگیز توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: قصد دارم به محض بازگشت به کشورم، این شهر تاریخی و جاذبه هایش را به اطرافیانم معرفی کنم.

وی ادامه داد: نخستین بار است که به استان های همدان و کرمانشاه سفر کردیم و امیدواریم که بتوانیم بازهم به این استان ها بیاییم.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار کرد: در سال جاری برنامه ریزی های صورت گرفته در آماده سازی شهر از سوی کلیه ارگانهای مرتبط، از انسجام بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود و همین امر زمینه ساز در نظر گرفتن سلایق جمعی گردشگران گردید.

منوچهر پاشایی گفت: برگزاری خیمه معرفت با حضور روحانیون به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل شرعی در امام زاده ابراهیم(ع)، ایجاد ایستگاه شادمانه برای کودکان، برگزاری کمپین نه به تصادفات، ایستگاه از ما بپرسید جهت پاسخگویی و ارائه خدمات اطلاع رسانی به گردشگران در ورودی شهر، ایستگاه‌های پلیس جهت حفظ امنیت گردشگران و رفع بروز مشکلات احتمالی، استقرار آتش نشانی، اورژانس و ایستگاه‌های درمانی و هلال احمر، گشت اجرائیات شهرداری، امنیت و کنترل ترافیک مسیرهای ورودی به معبد آناهیتا، تیم های نظارتی بهداشت و برپایی غرفه های صنایع دستی و سیاه چادر از جمله خدماتی بود که ستاد تسهیلات سفر شهرستان کنگاور برای گردشگران در نظر گرفته بود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور همچنین ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال ۸۰ هزار گردشگر، از جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی و دست ساز این شهرستان بازدید کرده است.

وی بیان کرد: روستای هدف گردشگری «فش» با پتانسیل های طبیعی و سراب زیبا، وجود کارگاه سازهای سنتی در این روستا، طبیعت بکر خزل غربی و سراب ها و چشمه های جوشان این منطقه در این ایام، پذیرای گردشگران زیادی بوده است.

پاشایی یادآور شد: از این تعداد گردشگر و مسافر نوروزی، یک هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان پذیرش و اسکان داده شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر نتایج نظرسنجی های خدمات سفر، اکثریت مسافران نوروزی، از ارائه تسهیلات ستاد هماهنگی خدمات سفر در معبد آناهیتا و دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی رضایت دارند.

مدیر پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا نیز به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: طبق آمار، معبد آناهیتا؛ در نوروز ۹۷ پذیرای ۱۰ هزار گردشگر بوده است که علی رغم بارندگی در بعضی روزهای تعطیلات نوروزی، این رقم نسبت به آمار بازدید سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بابک طاهریان ادامه داد: گردشگران در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی اعم از ارائه بروشور، دسترسی به راهنمای رایگان، نصب بنرهای اطلاع رسانی در مجموعه، نظافت و پاکسازی خوب مجموعه اکثریت گردشگران از چگونگی ارائه این تسهیلات رضایت داشته اند.

به گفته این مسئول؛ در بخش ارزیابی راهنمایان گردشگری که در نوروز جاری این طیف وسیع با ۱۰ نفر عضو، به صورت رایگان و افتخاری، آماده ارائه اطلاعات تاریخی و مرمتی به گردشگران بودند ، تأثیر این امر در ارتقاء سطح اطلاعاتی از معبد آناهیتا مثبت و رضایت اکثریتی گردشگران را به همراه داشت.

گزارش از مجید رحمتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.