سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20716 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید آب «رازآور» وارد «هشیلان» شد کرمانشاه بارانی در آخرین روزهای اسفند میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟

نجفی از بهشت استعفا داد
20 فروردین 1397 - 20:36
شناسه : 6483
2
گزارش/ طلوع‌‌کرمانشاه :

خبر استعفای شهردار تهران که قریب به یک ماه اخیر در صدر اخبار بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی و همچنین توئیت برخی خبرنگاران حوزه شهری و رسانه‌ها بود، گویا دیروز به خوان آخر رسید و محمد علی نجفی که هنوز ۲۴ ساعت از ابقای مجدد او توسط شورای شهر، نگذشته بود استعفا کرد تا سرنوشت صندلی بالاترین مقام شهری پایتخت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد و به کلافی سردرگم تبدیل شود.

پ
پ

طلوع کرمانشاه_ ستاره لطفی: خبر استعفای شهردار تهران که قریب به یک ماه اخیر در صدر اخبار بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی و همچنین توئیت برخی خبرنگاران حوزه شهری و رسانه‌ها بود، گویا دیروز به خوان آخر رسید و محمد علی نجفی که هنوز ۲۴ ساعت از ابقای مجدد او توسط شورای شهر، نگذشته بود استعفا کرد تا سرنوشت صندلی بالاترین مقام شهری پایتخت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد و به کلافی سردرگم تبدیل شود.

محمد علی نجفی در تاریخ پنجم شهریور ماه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، اما پس از شش ماه در ۲۲ اسفند ماه سال گذشته به علت آنچه بیماری و برخی فشارها عنوان شد، استعفای خود را تقدیم رییس شورای شهر کرد؛ استعفایی که دو روز قبل (۱۹ فروردین) نمایندگان مردم تهران در شورای شهر آن را نپذیرفتند تا نجفی همچنان سکان شهرداری تهران را در دست داشته باشد.

در ساعات اولیه که خبر انتشار ابقای نجفی دست به دست شد و درست در زمانی که به نظر می‌رسید پرونده استعفای شهردارتهران با مخالفت ۸۰ درصدی اعضای شورای شهر برای همیشه مختومه شده است و درحالیکه  همه شواهد و قرائن، اعم از فضای رسانه‌ای  و اظهارات برخی از اعضای شورای شهرنشان از ادامه فعالیت نجفی در شهرداری را داشت و حتی برخی منابع خبری وابسته به یک حزب سیاسی مدعی شدند، “نجفی گفته که به فعالیت خود ادامه می دهد اما  پایگاه خبری «انتخاب» به نقل از یک منبع نزدیک به شهرداراعلام کرد که شهردار تهران بر استعفای خود مصر است. هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. انتخاب نوشت در این اطلاعیه تاکید شده‌است؛ اخبار مربوط به شهردار تهران تنها در صورت انتشار از سوی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و حساب‌های کاربری محمدعلی نجفی در شبکه‌های اجتماعی (نجفی‌مدیا) قابل استناد است. تکذیب مجدد خبر استعفای شهردار تهران در همان روز ابقای وی در بهشت به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و این ذهنیت را ایجاد کرد که نجفی در بهشت ماندنی شد و همچنان سکاندار شهرداری را در اختیار خواهد داشت.

مجددا استعفا کن

روز بعد از ابقای نجفی در سمت شهرداری تهران دادستان کل  کشور در انتقاد تندی به شورای شهر به استعفای نجفی واکنش نشان داد.

«محمدجعفر منتظری» شورای شهر را به سیاست بازی متهم کرد و گفت: «شورای محترم اسلامی شهر تهران این بساط سیاست بازی که راه انداخته اید چه معنایی دارد؟ وقتی شهردار رسما اعلام می‌کند که توان کار سنگین کلانشهر تهران را ندارم و به علت بیماری نمی‌توانم این کار را ادامه دهم این موضوع در دستور قرار می‌گیرد و آقای شهردار در جلسه رسمی شورای شهر می‌گوید که با این کیفیت ادامه کارم را خیانت می‌دانم، اما نوبت به رای گیری که می‌رسد با رای خود عنوان می‌کنند که شما مریض و ناتوان برای انجام کار نیستی و کار نکردنت خیانت است».

وی گفت: تنوع و گستره در شهرداری تهران کار سنگین است و وقتی فردی عنوان می‌کند که به دلیل بیماری نمی‌تواند کار را ادامه دهد استعفایش در شورای شهر پذیرفته نمی‌شود.

دادستان کل کشور با طرح این سئوال که فردا اگر این آقای شهردار نتوانست مدیریت لازم را بر شهر تهران داشته باشد چه کسی مسئول است؟ ادامه داد: بنده به عنوان مدعی العموم به شورای شهر تهران عنوان می‌کنم که مسئولیت این کار با شماست.

وی به شهردار تهران پیشنهاد داد که مجدداً استعفای خود را تقدیم شورای شهر کند و گفت: آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیراینصورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده‌دار نخواهم بود و قطعا آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه باید خدمت به مردم را از سیاسی بازی‌ها جدا کرد، بیان داشت: این خط و خطوط سیاسی به کشور، خدمات شهری، انسجام عمومی لطمه وارد می‌کند. همه می‌دانند که قبول نکردن استعفای شهردار تهران در حالیکه خود ابراز عجز و ناتوانی کرده، سیاسی است و چرا باید سیاسی کاری باشد لذا به عنوان مدعی العموم اعلام می‌کنم اگر چنانچه این کار ادامه یابد و آقای شهردار به علت بیماری نتواند وقت لازم را در مدیریت شهری بگذارد و کار آسیب ببیند قطعا این آقایان مسئول هستند.

حق شناس: ورود دادستان کشور به موضوع استعفای نجفی، با جایگاه حقوقی وی همخوانی ندارد

بعد از واکنش دادستان کل کشور به استعفای نجفی که به انتقاد تند وی از شورای شهر نیز منجر شد. یکی از نمایندگان شورای شهر به  اظهارات محمدجعفر منتظری و پیشنهاد وی واکنش نشان داد. محمدجواد حق شناس در صفحه توییتر خود نوشت«ورود آقای منتظری دادستان کل کشور به موضوع استعفای شهردار تهران، دکتر نجفی، نه با تدبیر همخوانی دارد و نه با وظایف ذاتی جایگاه حقوقی ایشان تطبیق پیدا می‌کند. کاش بیشتر با وظایف‌مان آشنا بودیم.»

فشارها به شهردار تهران علنی شد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در واکنش به اظهارات دادستانی کل کشور در کانال تلگرامش با اشاره به صحبت های دادستان کل کشور مبنی بر ارائه دوباره استعفا توسط شهردار تهران گفت: فشارها به شهردار تهران علنی شد.

زهرا صدراعظم نوری در کانال تلگرامی خود با اشاره به صحبت های روز گذشته دادستان کل کشور در پستی نوشت:«دادستان کل کشور با انتقاد از رد استعفای نجفی توسط شورای شهر به نجفی گفته مجددا استعفای خود را تقدیم شورای شهر کند.»

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: دادستان کل کشور گفته است« آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیراینصورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده دارنخواهم بود و قطعا آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد»

نجفی دوباره استعفا داد

هنوز زمان زیادی از«تک» دادستان کل کشور و «پاتک» نمایندگان شورای شهر نگذشته بود که محسن هاشمی رئیس شورای شهر در گفتگو با ایلنا آب پاکی را روی دست همه ریخت. وی که از استعفای دوباره شهردار خبر داد. به خبرنگار ایلنا گفت: پس از رای روز یکشنبه (۱۹ فروردین) شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با استعفای دکتر نجفی، وی طی نامه‌ای، ضمن تشکر از اعتماد و حمایت شورا، اظهار کرده‌اند که با نظر پزشک معالج خود جهت انجام عمل جراحی و آغاز درمان، امکان ادامه حضور در مسئولیت را ندارند.

رییس شورای شهر افزود: البته رای روز یکشنبه شورا به معنای تقدیر از زحمات آقای نجفی در طول دوره مسئولیت و حمایت از برنامه‌های مدیریت شهری بود و همانگونه که ایشان نیز در سخنان خود گفت بعلت مشکلات جسمی، قادر به ادامه حضور در شهرداری نیست.هاشمی تاکید کرد: در نخستین جلسه علنی شورا در ۲۱ فروردین ماه، استعفای مجدد دکتر نجفی طرح و اعضا درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

دیدگاه

  1. پس مشخص شد استعفا شهردار تهران سیاسی بوده

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.