جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

شوشمی به عنوان مرز رسمی کوله بری معرفی شد
22 فروردین 1397 - 10:04
شناسه : 6517
0
فرماندار پاوه: طلوع‌‌کرمانشاه :

فرماندار پاوه گفت: مرز شوشمی این شهرستان و تمرچین سردشت در استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شدند.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، پرویز ایده پور اظهار داشت: در پی تعطیلی بازارچه های کوله بری در کشور در شهریور ماه ۹۶، هیات دولت با ورود به موضوع آئین نامه ای را تدوین و ابلاغ کرد و ما هم در راستای اجرای آن وظایف خود را انجام دادیم.

وی افزود: بعد از ارزیابی های متعدد و بازرسی و بازدیدهای مکرر مسئولان و مقامات کشوری از مرزهای استانهای کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان، از سوی دولت در نهایت این ۲ مرز به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری مناسب تشخیص داده شدند.

فرماندار پاوه با بیان اینکه از فردا مرز شوشمی آماده فعالیت و ترخیص کالا می باشد، گفت: لازم است دوباره با مقررات جدید در این مرز تجار و فعالان اقتصادی به مبادله کالا پرداخته و از این طریق هم به اشتغال پایدار وهم اقتصاد سالم دسترسی پیدا کنیم.

وی گفت: فعالان اقتصادی و بازرگانان می توانند اجناس و کالاهای خود را از مرزهای رسمی کشور از جمله پرویزخان و باشماق و هر مرز رسمی دیگر در کشور وارد و به گمرک مرز شوشمی ترانزیت کنند.

وی افزود: بعد از ترانزیت اجناس به مرز شوشمی بازرگانان و تجار می توانند از طریق گمرک شوشمی اجناس خود را ترخیص و به هر نقطه از کشور که می خواهند ارسال کنند.

فرماندار پاوه در خصوص تفاوت مرز کوله بری سابق با مرز رسمی کوله بری گفت: در کوله بری سابق مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با مرزبانی و محدوده ارسال کالا فقط در شهرستان پاوه بود.

وی افزود: اما در مرز رسمی کوله بری مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با گمرک است و محدوده ارسال کالا و اجناس به هر نقطه از کشور است و محدودیتی برای نوع کالاهای وارداتی وجود ندارد اما صاحبان کالاها باید مقررات گمرکی را رعایت کنند.

ایده پور افزود: در طرح جدید تاکنون حدود ۹ هزار خانوار واجد شرایط مرزنشین مشخص و در مرز رسمی کوله بری برای هر یک از این خانوارها در ماه ۵۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز می شود که در سال این مبلغ برای هر خانوار ۶ میلیون تومان است.

فرماندار پاوه گفت: شهرستانهای ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هم که قبلا مرز کوله بری داشته اند، مردم مرزنشین آنها می توانند از مزایای ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان تخفیف گمرکی برخوردار شوند.

 

ایرنا/

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.