جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

“زکات” باید خرج فقرا شود، نه ساخت راه و جاده
02 خرداد 1398 - 18:05
شناسه : 66308
1
امام جمعه کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر هزینه‌کرد زکات در راستای رفع مشکلات فقرا تاکید کرد و افزود: زکات باید خرج فقرا و نیازمندان شود، نه ساخت راه و جاده/ آیت الله مصطفی علما در نشست شورای زکات استان که امروز (دوم خرداد) برگزار شد، زکات را یکی از وجوهات مهم شرعی عنوان کرد و افزود: اگر همه به این وظیفه شرعی و مهم خود عمل کنند، فقیری در جامعه نمی ماند.

پ
پ

وی به تاکید قرآن کریم بر پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: واژه زکات همواره در کنار نماز در قرآن کریم ذکر شده و این امر اهمیت این واجب شرعی خداوند را می رساند.

آیت الله علما تاکید کرد: اهمیت زکات را به خوبی می توان از آثار آن دید که در شهرهایی که زکات پرداخت می کنند کمترین فقرا را داریم و بیشترین برکات نصیب همین شهرها شده است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر مدیریت بهتر زکات جمع آوری شده، گفت: زکات باید صرف امور مورد تاکید اسلام از جمله کمک به نیازمندان و فقرا و بیماران شود.

وی افزود: ساخت راه و جاده و پُل و غسالخانه و امثالهم وظیفه دولت است و نباید از محل زکات برای این موارد هزینه کرد و زکات باید صرف رفع مشکلات فقرا و نیازمندان جامعه شود.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر، گفت: امیر المونین علی(ع) تاکید ویژه در توجه به فقرا و نیازمندان داشتند و همین امر موجب مخالفت بسیار سران قدرت با ایشان شد.

وی افزود: ایشان حتی اعلام کردند که اگر پول نامشروع کابینه زنان شده باشد آن را پس می گیرند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند و از هیچ کس باکی نداشتند، چون خدا را مد نظر داشتند و رسیدگی به امور فقرا و توزیع عادلانه بیت المال میان آنان برایشان در اولویت بود.

وی تصریح کرد: برای امام راحل نیز فقرا و ضعفا همواره در اولویت قرار داشتند و در همین راستا بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد را بنیان نهاد تا نهادی برای یاری و دستگیری از محرومان و نیازمندان شود.

آیت الله علما بر دقت در توزیع زکات تاکید کرد و افزود: در بحث توزیع زکات میان فقرا و نیازمندان باید رعایت دقت و مراقبت را داشته باشیم و هرچه مدیریت در این زمینه بهبود یابد به نفع فقرا است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.