پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

داروخانه‌ها در سیطره دلار /  اعتراض نماینده کرمانشاه به گران‌شدن دارو
28 فروردین 1397 - 11:45
شناسه : 6673
4
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

طی روزهای اخیر، اخبار دلسردکننده‌ای مبنی بر گران شدن قیمت برخی داروها، منتشر شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ طی روزهای اخیر، اخبار دلسردکننده‌ای مبنی بر گران شدن قیمت برخی داروها، منتشر شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

در شرایطی که وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی و بیکاری، بسیاری از شهرهای کشور و به ویژه استان زلزله زده کرمانشاه را فرا گرفته، گران شدن قیمت دارو سبب رنجی مضاعف بر خانواده‌های بی بضاعت می‌شود.

سعید نمکی معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور طی اظهاراتی گفت: پس از تک نرخی شدن قیمت ارز اضطرابی در اذهان هموطنان نسبت به افزایش قیمت داروهای تولید داخل و وارداتی ایجاد شده است.

وی افزود: لازم به توضیح است که ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت تمام شده داروهای تولید داخل را مواد اولیه و مابقی این قیمت را بسته بندی و اقلام جانبی تشکیل می دهد.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه توضیح داد: در همین راستا مردم باید استحضار داشته باشند که از مدت ها پیش اقلام جانبی و بسته بندی مورد نیاز برای تولید داروهای تولید داخل، از طریق ارز آزاد با قیمت ۴۵۰۰ تومان تهیه می شد که با توجه به مصوبه جدید از این به بعد با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری خواهد شد.

نمکی ادامه داد: برهمین اساس به دلیل افت قیمت دلار و به تبع کاهش هزینه تمام شده اقلام جانبی و از سویی افزایش ۱۰ درصدی هزینه تولید داخل (افزایش قیمت ارز مبادله از ۳۸۰۰ به ۴۲۰۰ تومان) قیمت تمام شده دارو تولید داخل با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی درباره داروهای وارداتی نیز اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای تهیه داروهای وارداتی اساسی، بیماران خاص و داروهای حیاتی اختصاص داده است و این اطمینان را به مردم می دهد که هیچگونه مشکلی برای تهیه این داروها ایجاد نخواهد شد و هزینه جدیدی به سبد خانوار تحمیل نمی شود

اما احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به گران شدن برخی داروها اظهار داشت: در حالیکه مسوولین وزارت بهداشت مکررا اعلام می دارند با نوسانات اخیر ارز، هیچ دارویی گران نخواهد شد، پس به چه دلیلی اکنون برخی داروها به ویژه داروهای مربوط به بیماری‌های خاص با افزایش قیمت مواجه شده اند؟!

وی بیان کرد: آیا تاسف آور نیست دارویی که چند ماه پیش با قیمت قبلی دلار خریداری شده و موجود است، اکنون توسط برخی داروخانه ها با قیمت فعلی دلار به مردم فروخته می‌شود؟

صفری اظهار داشت: وزارت بهداشت چه تدبیری برای خانواده هایی اندیشیده که با افزایش قیمت دارو، قادر به تهیه آن برای بیمارانشان نیستند؟ بخصوص در استانهایی نظیر استان کرمانشاه که مردمش به دلیل نرخ بالای بیکاری در وضعیت اقتصادی نامناسبی بسر می برند!

وی بیان کرد: این وزارتخانه باید خیلی سریع بازار دارو را تحت کنترل گرفته و اجازه ندهد که فرصت طلبان با برهم زدن نظم و آرامش در حوزه دارو، “طرح تحول سلامت” را که از توفیقات دولت تدبیر و امید بوده است، به مخاطره اندازند. / م

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.